• Tue 19 Jul 2022 07:51
    1301 visningar
    6 svar
    6
    1301

    Blödning v16. Hjälp!!!!!

    Hej från en såååå orolig tjej. Allting har varit så bra fram till imorse. Massa symtom och såg bebben 12+1 och gjorde kub. Allting såg jättebra ut. Hade lite bruna flytningar i början av graviditeten, alltså fram till v9 ca. Och nu imorse? är i v15+ 2 och fick mycket brunt på pappret. Är det någon som varit med om detta? Jag skakar så orolig jag är. Är i kö till 1177 nu?Gråter

  • Svar på tråden Blödning v16. Hjälp!!!!!
  • Tue 19 Jul 2022 08:12
    #1

    Är förmodligen ingen fara, har hört många som blött under graviditeten. Du har ju känsligare slemhinnor så det är lätt att blöda lite efter tex sex.
    Men kan kännas bra att kolla upp så du vet säkert. Du får nog ringa mvc och se om du kan få komma och kika, är för tidigt för att lyssna tror jag.
    (Är nog för tidigt för att åka till gravidakuten också, tror de har v18 som sin gräns, var iallafall så när jag åkte in för minskade fosterrörelse)

  • Tue 19 Jul 2022 08:30
    #2
    Maymom skrev 2022-07-19 08:12:55 följande:

    Är förmodligen ingen fara, har hört många som blött under graviditeten. Du har ju känsligare slemhinnor så det är lätt att blöda lite efter tex sex.
    Men kan kännas bra att kolla upp så du vet säkert. Du får nog ringa mvc och se om du kan få komma och kika, är för tidigt för att lyssna tror jag.
    (Är nog för tidigt för att åka till gravidakuten också, tror de har v18 som sin gräns, var iallafall så när jag åkte in för minskade fosterrörelse)


    Tack för ditt svar! Ringde min barnmorska sen och fick tid idag 14.15. inte haft sex, eller ansträngt mig alls.. därför jag är orolig! På min barnmorskemottagnin kan de lyssna på hjärtat från v15 som tur är! 
  • Tue 19 Jul 2022 09:40
    #3

    Förstår din oro! Men jag tänker som så att du hade bruna flytningar/blödningar fram till v9, så det är ju egentligen inget nytt, bara att det har varit ett uppehåll på dem ????
    Så behöver ju inte alls vara någon fara. 
    Min vän blödde fram och tillbaka tills det var dags för henne att föda. 

  • Tue 19 Jul 2022 22:03
    #4

    Blödde mycket v.7 med första, sen en sväng igen v.18 och v.22 med andra barnet. Aldrig nån fara.

  • Tue 19 Jul 2022 22:38
    #5
    Gimele skrev 2022-07-19 09:40:43 följande:

    Förstår din oro! Men jag tänker som så att du hade bruna flytningar/blödningar fram till v9, så det är ju egentligen inget nytt, bara att det har varit ett uppehåll på dem ????
    Så behöver ju inte alls vara någon fara. 
    Min vän blödde fram och tillbaka tills det var dags för henne att föda. 


    Ja alltså anledningen till att jag blev så orolig är för att jag hade tvillingar från början och den ena slutade utvecklas redan i v5 ca, så det bruna var nog resterna som skulle ut, för när de slutade så var allting borta som kunde synas på UL, därför kopplar jag det till missfall.. även om jag vet att det kan vara ofarligt! Men men! var hos BM och hjärtat pickade på som det skulle. Det bruna har även avtagit. Tycker även att jag börjat känna små fladder igår och idag så jag är glad!!
  • Tue 19 Jul 2022 22:52
    #6

    Grattis, så skönt för dig! {#emotions_dlg.flower} Glad

Svar på tråden Blödning v16. Hjälp!!!!!