• Spigge­r86
    Tue 19 Jul 2022 23:21
    5259 visningar
    13 svar
    13
    5259

    Om någon slängde din tvätt på golvet?

    Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut eran tvätt i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Om någon slängde din tvätt på golvet?
  • Anonym (Stina­)
    Tue 19 Jul 2022 23:23
    #1
    +3
    Spigger86 skrev 2022-07-19 23:21:25 följande:
    Om någon slängde din tvätt på golvet?

    Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut eran tvätt i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort? 


    Sett till att jag hämtade min tvätt i tid hädanefter. 
  • Anonym (D)
    Tue 19 Jul 2022 23:41
    #2

    De gånger jag hittat tvätt i maskinen på min tvättid har jag helt enkelt tagit ut den och lagt den i en korg eller knackat på hos grannen och påminnt dem. 

    De har alltså lagt extra tid på att sprida ut tvätten i en rak linje och orsakat både sig själva och dig merjobb eftersom du måste tvätta om tvätten.

    Hade kunnat förstå problemet om du flera gånger medvetet gått in och snott deras tvättid men så konstigt är det inte att glömma kvar tvätten någon gång. 

  • Anonym (er)
    Tue 19 Jul 2022 23:42
    #3
    -1

    fick du inte rätt svar på flashback eller?

  • Wed 20 Jul 2022 05:43
    #4

    Satt en lapp i tvättstugan och bett om ursäkt att jag inte skött min tvättid och hållit tiderna i fortsättningen.

  • Wed 20 Jul 2022 05:53
    #5

    Jag hade satt ett larm på mobilen nästa gång jag tvättar för att inte glömma igen. Jag blir oerhört irriterad när grannar inte hämtar sin tvätt i tid, men jag skulle aldrig slänga någons tvätt på golvet. Det är bara dumt. Jag lägger den antingen i en korg eller på en bänk i mangelrummet.

  • Wed 20 Jul 2022 07:41
    #7

    Färdigtvättade kläder brukar jag hänga upp på tork.
    Slänger man dem på golvet blir de smutsiga igen.

  • Anonym (Tvill­ingmor­sa)
    Wed 20 Jul 2022 07:45
    #8

    Jag hade blivit fly förbannad för alla kan gömma. Skadat grannen hade jag INTE gjort, men nog gett hen en uppläxning. Samt låtit hela huset få veta. Det är irriterande när folk glömmer tiden i gemensam tvättstuga ja. Men snacka om överreaktion. Hur svårt är det att bara ta ur grannens tvätt och lägga den åt sidan?

    Detta är en av anledningarna till att det är skönt att bo i hus / ha egen tvättmaskin. Man slipper dela tvättstuga med knepiga grannar.

  • Wed 20 Jul 2022 07:59
    #9

    Plockat ihop mina grejer och bokat ny tvättid för att tvätta om allting. Sedan hade jag skärpt till mig nästa gång för att passa tiden.

  • Wed 20 Jul 2022 12:41
    #9

    Tyckt att grannen var psycho som la tvätten i korridoren på rad såklart då man lägger den bredvid maskinen men tvättat om den och undvikit grannen.

  • LFF
    Tue 26 Jul 2022 15:01
    #10

    Hade inte lagt tvätten på golvet men väl i en korg. Hade absolut inte hängt upp den. 

    Har även, mer än en gång, avbrutit andras pågående tvättning då det överlappat på min tid. Skulle aldrig i h-vete lägga tid på att hänga upp någon annans tvätt. Någon enstaka granne har tyckt att "jag kunde väl vara schysst och låta dem tvätta klart". Har då påpekat att visst, hade det handlat om ett par minuter hade jag kunnat vänta men när det är en dryg timme kvar på maskinen så har man medvetet lagt in en tvätt för sent och därmed snott tid av mig. De grannarna höll tiden efteråt (eller tvättade inte direkt före mig).

    Numera bor vi så vi har egna maskiner. Vill aldrig mer ha gemensam tvättstuga.

  • Anonym (Tess)
    Tue 26 Jul 2022 15:22
    #11

    Jag hade tänkt att grannen har aggressionsproblem. Jag hade inte trappat upp bråket utan gjort mitt bästa för att undvika den grannen hädanefter 

  • Tue 26 Jul 2022 15:28
    #12

    Jag skulle aldrig i mitt liv lagt det i korridoren.


     


    Kvarglömd tvätt hör hemma i rabatten utanför, och det har hänt att jag lagt det där när måttet var rågat och jag kokade över. Då bodde jag iofs i ett ghetto med grannar from hell. 

  • Anonym (I)
    Tue 26 Jul 2022 15:40
    #13
    +2

    Så jäkla rätt åt personen. Hade gjort samma sak. Vuxna människor som inte kan hålla koll på sin tvättid!

    Hade såklart accepterar läget det är ju jag som gjort fel och sett till att hålla tiderna nästa gång. 

Svar på tråden Om någon slängde din tvätt på golvet?