• Fri 22 Jul 2022 10:45
    67614 visningar
    295 svar
    +4
    295
    67614

    BF APRIL 2023

    Hej! Här kan vi samlas som har BF April 2023. Hjärta

  • Svar på tråden BF APRIL 2023
  • Fri 22 Jul 2022 10:54
    #1

    Hittar ingen tråd för oss som har BF i April så jag startar en tänkte jag.. Hoppas att det trillar in fler plussare här med BF i April så att vi kan följas åt. Jag plussade digitalt idag, tidigt. 


    ÄL + 10. Det här blir första barnet för oss och det känns pirrigt. BF enligt preglife appen är 5 April. 


     


    Vi slutade på p-piller i mars i år. Blev gravida efter första riktiga mensen, den första riktiga cykeln. MF Juni, och hoppade att mysa första ÄL efter missfallet pga semester. Nu ÄL i juli så tog det sig, hoppas detta för vill stanna kvar. 



    Förra gången väntade jag missfall tyvärr, var så orolig men denna gången vill jag gå in med inställningen att detta går vägen. 



    Kram och välkomna in i tråden! 

  • Sat 23 Jul 2022 07:55
    #2

    Hej! Hjärta


    Kanon att du gjorde en tråd, jag plussade också igår Digitalt. ÄL+ 10 tror jag. Jag har ett barn sedan tidigare som är 2 år nu. Hoppas att vi kan följas åt och att vi får aprilbebisar Solig

    Jag är beräknad till 4 april. Jag hade en ganska jobbig graviditet förra gången med 2 st stora blödningar som jag trodde var missfall, men hon stannade kvar. Sen kräktes jag hela graviditeten och fick läggas in ett par gånger. 


    Men är så lycklig och glad just nu så tom illamåendet är välkommet Baby

  • Sat 23 Jul 2022 09:42
    #3

    Kul Polly91! Grattis. Skrattande 
    Ja hoppas verkligen vi får Aprilbebisar. 
    Ajdå, då håller jag verkligen tummarna för att denna graviditet känns bättre. 


    Sist hann jag inte få så mycket symtom mer än ömma bröst och mättnadskänsla så längtar också lite efter symtom inom dem kommande veckorna. Jag ska ringa BM på Måndag, min BIM dag. 

  • Sun 24 Jul 2022 13:36
    #4

    Hej! 
    Plussade idag enligt NC test. Beräknad 4/4 ???? 
    Ska testa digitalt med nästa vecka men så nervös om den kommer vara kvar eller ej. 


    Såhär såg graviditetstestet ut. Visst ser det positivt ut? ?? Ska vara 2 streck 




    Hoppas att vi alla ska följas åt längs vägen ????

  • Sun 24 Jul 2022 13:40
    #5
    Guilly skrev 2022-07-24 13:36:05 följande:

    Hej! 
    Plussade idag enligt NC test. Beräknad 4/4 ???? 
    Ska testa digitalt med nästa vecka men så nervös om den kommer vara kvar eller ej. 


    Såhär såg graviditetstestet ut. Visst ser det positivt ut? ?? Ska vara 2 streck 


    Hoppas att vi alla ska följas åt längs vägen ????


    Glömde bort att familjeliv inte gillar andra emojis så ska inte vara en massa ????? Flört
  • Sun 24 Jul 2022 14:35
    #6

    Eveven: Hopps du får lite mer symptom (även om det kan vara jobbigt) så att man känner sig lite mer säker haha Cool

    Guilly; Åh vad kul, samma dag som mig ju! Det ser absolut positivt ut tycker jag. Ska också testa med mitt andra digitala nästa vecka igen. Har dock ganska mycket symptom så känner mig rätt så säker just nu i alla fall :) 

  • Sun 24 Jul 2022 15:56
    #7

    Jag hade tänkt att vänta med att gå med i en grupp men tänker äsch vad är det att vänta på, blir det ett missfall så blir det.. jag har iallafall plussat och är beräknad 5/4 :) 

  • Sun 24 Jul 2022 16:14
    #8
    +1

    Guilly: Ser väldigt positivt ut. Håller tummarna för det digitala. Kul att följas åt ja Oskyldig

    Polly91: Ja, säker är jag. Glad Det har jag lovat mig att vara denna gång, tills nåt märkbart säger något annat. Fysiska symtom är välkomna men det mentala får gärna hålla sig positivt. Sist väntade jag mig MF varje dag kändes det som och det var jobbigt. 


    Från fredag till idag så har jag blivit tröttare och tröttare (fyfan), kan delvis vara för att jag dragit ner på kaffet också. Fick gå upp 01:00 och 05:30 på toa inatt. Idag är jag utslagen på riktigt, illamående efter vi ätit men innan är jag svinhungrig. Brösten och molvärken känner jag av hela tiden.Tog ett vanligt CB test idag och det blev snabbt ett tint plus. Jag har 2 st digitala test hemma kvar nu, ska ta ett i mitten av denna veckan som kommer och vill se 2-3 och sen ska jag ta ett i mitten eller slutet av vecka 6 när jag fick missfall sist och då vill jag se 3+. Tyvärr visade det 1-2 och hade minskat från 2-3, då anade jag oro så det blir min revansch denna gången sen blir det inget mer testande har jag lovat mig själv Hjärta 

  • Sun 24 Jul 2022 16:18
    #9
    evelinagra1 skrev 2022-07-24 15:56:41 följande:

    Jag hade tänkt att vänta med att gå med i en grupp men tänker äsch vad är det att vänta på, blir det ett missfall så blir det.. jag har iallafall plussat och är beräknad 5/4 :) 


    Grattis {#emotions_dlg.flower} Ja, håller med dig. Blir det så blir det men vi får hålla tummarna att dem vill stanna kvar Oskyldig
  • Sun 24 Jul 2022 16:32
    #10

    Ursäkta men glömde det viktigaste symtomet, GASIG MAGE! Jag släpper mig aldrig vanligtvis men nu, det går inte hålla inne haha Drömmer Ursäkta känsliga läsare. Men det tycker jag är ett av dem tydligaste symtomet just nu. Flört

Svar på tråden BF APRIL 2023