• Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 19:00
    24597 visningar
    21 svar
    -1
    21
    24597

    Att ha soffan full med prydnadskuddar

    Jag fattar inte grejer med att ha soffan fullproppad med prydnadskuddar, så man måste flytta på kuddarna för att kunna sitta där själv. Det känns så sjukt opraktiskt. Visst att ha en eller två prydnadskuddar som man kan luta sig emot är fine för mig.

    Något som är ännu värre är de som har sängen full med gosedjur. Hur tänker ni kring detta?

  • Svar på tråden Att ha soffan full med prydnadskuddar
  • Fri 22 Jul 2022 19:08
    #1

    att de som har mycket saker i sin soffa eller säng förmodligen inte störs av det och att det finns andra saker som jag kan lägga min energi på.

  • Anonym (...)
    Fri 22 Jul 2022 19:18
    #2
    Spigger86 skrev 2022-07-22 19:00:14 följande:
    Att ha soffan full med prydnadskuddar

    Jag fattar inte grejer med att ha soffan fullproppad med prydnadskuddar, så man måste flytta på kuddarna för att kunna sitta där själv. Det känns så sjukt opraktiskt. Visst att ha en eller två prydnadskuddar som man kan luta sig emot är fine för mig.

    Något som är ännu värre är de som har sängen full med gosedjur. Hur tänker ni kring detta?


    Att folk får gör som de vill! 
  • Anonym (...)
    Fri 22 Jul 2022 19:19
    #3

    Har du tråkigt TS? Jag har sett några trådar du startat sista dagarna, och alla är såna här ytliga, ointressanta ämnen och trådarna dör fort ut. 

  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 19:21
    #4
    Anonym (...) skrev 2022-07-22 19:18:14 följande:
    Att folk får gör som de vill! 
    Ja det säger väl sig självt.
  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 19:23
    #5
    Anonym (...) skrev 2022-07-22 19:19:15 följande:

    Har du tråkigt TS? Jag har sett några trådar du startat sista dagarna, och alla är såna här ytliga, ointressanta ämnen och trådarna dör fort ut. 


    Ja jag är hemma med förkylning och feber. Men kan även starta en tråd om klimatet eller världssvälten om du vill.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 22 Jul 2022 19:26
    #6
    Spigger86 skrev 2022-07-22 19:23:20 följande:
    Ja jag är hemma med förkylning och feber. Men kan även starta en tråd om klimatet eller världssvälten om du vill.
    Eller om män som dödar kvinnor. Med tanke på hur kränkt du blir när någon skriver en bok (fiktion) där det pratas om att döda män så borde det ämnet ligga dig varmt om hjärtat. 
  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 19:32
    #7
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-22 19:26:37 följande:
    Eller om män som dödar kvinnor. Med tanke på hur kränkt du blir när någon skriver en bok (fiktion) där det pratas om att döda män så borde det ämnet ligga dig varmt om hjärtat. 
    Jag tror jag ska starta en tråd om Mildas matlagningsgrädde istället. Men nu får vi nog återgå till trådens topic, och inte blanda in andra trådämnen som inte har med denna trådens ämne att göra. 
  • Fri 22 Jul 2022 21:43
    #8
    +1

    Jag gillar när det ligger kuddar i soffan, för jag vill gärna ha en bakom ryggen.

  • Mon 25 Jul 2022 01:39
    #9

    Jag har några kuddar i soffan plus några gosedjur (utöver katten då ;) i sängen men fler än så skulle inte funka för mig. Man måste ju själv få plats ffs. :P
    Sen hur andra gör är deras ensak precis som vilka tapeter eller tavlor på väggarna dom valt. Eller vilken frisyr dom har för den delen.

  • Mon 25 Jul 2022 02:52
    #10

    Jag kan inte sova så jag hugger på ämnet, ytlighet är det nya djupa!

    Jag är kluven, inte så mycket till kuddar i soffan för där vill jag bara ha max 2-3 stycken, men däremot tycker jag det är ursnyggt att ha massvis med kuddar i sängen. Sådär som i inredningstidningar där halva sängen tas upp av kuddar i olika storlekar och färger. Det ser så härligt ut att sjunka ner i det där kuddhavet, vilken lyx. Så det skulle jag egentligen vilja ha, och då måste man ju ha dubbel uppsättning så klart så det är symmetriskt. Men min praktiska sida säger att det är jobbigt att flytta alla kuddar som ju ofrånkomligen kommer att ligga i vägen, för att inte tala om alla jävla örngott som måste köpas och tvättas. Det skulle ju dubbla tvättmängden minst.

    Jag har hundens gosedjur som jag radar upp och arrangerar i soffan istället för kuddar, räknas det?

Svar på tråden Att ha soffan full med prydnadskuddar