• Sun 24 Jul 2022 11:12
    1303 visningar
    6 svar
    6
    1303

    IVF Riga

    Hej!

    Nu har jag läst så många dåliga omdömen om kliniken IVF Riga - som jag märkligt nog inte hittar någonstans ute i det vanliga flödet - och själva har vi hemska erfarenheter av dem. Jag märker också att våra negativa omdömen inte publiceras på deras hemsida och någon berättade att deras svenska klinik t.o.m. tagit bort negativa omdömen på varden.se! Kanske att det mesta av solskenshistorierna på deras hemsida är propaganda. Så nu undrar jag hur många VERKLIGA personer här som faktiskt har bra erfarenheter av dem?!? 

    Graviditeter? Barn? Deras statistik är ju fantastisk men för varje kontakt man har med dem desto mer är det som inte stämmer.

    Både ni som gjort IVF och ÄD/ET där - snälla hör av er! Jag tror att vi gjort ett stort misstag som "valt" den kliniken.

  • Svar på tråden IVF Riga
  • Sun 24 Jul 2022 12:55
    #1
    +1

    Jag har väldigt god erfarenhet av AVA Clinic i Riga (den kliniken som ligger på V?landes iela 3), från att jag i höstas deltog där som donator i en IVF-behandling. Mitt intryck är att de är kunniga och behjälpliga i varje steg av processen. Jag skulle säga de är mer kunniga gällande fertilitetsfrågor än vården i Sverige.

    Ett exempel är den gången kvinnan jag donerade till behövde en viss medicin, men hennes svenska läkare tyckte den var onödig och vägrade skriva ut den. Då skrev kliniken ut medicinen istället och budade över den till henne med flygpost. Jag har skrivit en lång berättelse om resan till kliniken på min blogg, som är länkad på min sida här på Familjeliv. Den korta versionen är att hon nyliggen födde pigga & friska tvillingar :)

    En annan sak jag minns är dock att det finns två kliniker i Riga med snarlika namn. Kan det vara så att ni råkat välja den andra kliniken?

  • Sun 24 Jul 2022 12:58
    #2

    Vet flera som gjort IVF där som är jättenöjda, kanske ni valt den andra kliniken med snarlikt namn då som ovan nämndes?

  • Sun 24 Jul 2022 13:01
    #3
    SvenOlsson skrev 2022-07-24 12:55:25 följande:

    Jag har väldigt god erfarenhet av AVA Clinic i Riga (den kliniken som ligger på V?landes iela 3), från att jag i höstas deltog där som donator i en IVF-behandling. Mitt intryck är att de är kunniga och behjälpliga i varje steg av processen. Jag skulle säga de är mer kunniga gällande fertilitetsfrågor än vården i Sverige.

    Ett exempel är den gången kvinnan jag donerade till behövde en viss medicin, men hennes svenska läkare tyckte den var onödig och vägrade skriva ut den. Då skrev kliniken ut medicinen istället och budade över den till henne med flygpost. Jag har skrivit en lång berättelse om resan till kliniken på min blogg, som är länkad på min sida här på Familjeliv. Den korta versionen är att hon nyliggen födde pigga & friska tvillingar :)

    En annan sak jag minns är dock att det finns två kliniker i Riga med snarlika namn. Kan det vara så att ni råkat välja den andra kliniken?


    Jag pratar om KLINIKEN IVF RIGA, jag försökte vara tydlig i trådstarten men det är ju lite förvirrande. Jag pratar om kliniken som heter IVF Riga, inte den klinik du pratar om (som jag nog enbart sett någon enstaka negativ kommentar om men många positiva).
  • Sun 24 Jul 2022 13:02
    #4
    Moali skrev 2022-07-24 12:58:47 följande:

    Vet flera som gjort IVF där som är jättenöjda, kanske ni valt den andra kliniken med snarlikt namn då som ovan nämndes?


    Det finns bara en klinik som heter IVF Riga. Vill hemskt gärna höra från dem som du vet som gjort IVF där och är nöjda!
  • Sun 24 Jul 2022 15:30
    #5
    Mummy Shark skrev 2022-07-24 13:01:38 följande:
    Jag pratar om KLINIKEN IVF RIGA, jag försökte vara tydlig i trådstarten men det är ju lite förvirrande. Jag pratar om kliniken som heter IVF Riga, inte den klinik du pratar om (som jag nog enbart sett någon enstaka negativ kommentar om men många positiva).
    Ok då förstår jag. Själv blandade jag lätt ihop de två klinikerna i inledningsskedet. Jag har tyvärr också bara hört negativa saker om IVF Riga-kliniken
  • Sun 24 Jul 2022 17:22
    #6
    SvenOlsson skrev 2022-07-24 15:30:44 följande:
    Ok då förstår jag. Själv blandade jag lätt ihop de två klinikerna i inledningsskedet. Jag har tyvärr också bara hört negativa saker om IVF Riga-kliniken
    Ja, jag med, nu. Så dumt att man (jag = mitt eget fel) inte hade hört det innan vi valde, Vår svenska klinik samarbetar med tre kliniker i Riga (utgår ifrån att det är de tre stora; IVF, EVG och AVA) och vi bara godtyckligt valde IVF för att hemsidan såg bra ut, de hade ingen kö och de svarade snabbt. Det senare dock bara, som någon annan recensent påpekade, tills man betalat dem 70000-80000. Sedan var det  inte så noga med servicen längre.
Svar på tråden IVF Riga