• Thu 28 Jul 2022 19:48
    1592 visningar
    4 svar
    4
    1592

    Konstig kompis

    Jag har en kompis som ibland är så otrevlig och vass, inte jämt. Vi var på fest, lekte lekar och det var alkohol inblandad.
    Hon måste vinna till varje pris annars vill hon inte vara med, fast det bara är på lek. Denna gång hade jag lagt ner mycket tid och energi på underhållningen som hon totalt dissade när hon insåg att hon inte kommer vinna. Gräddet på moset blev också när hon säger att om inte jag varit i hennes lag så hade hon vunnit. De andra kompisarna stirrar ner i bordet och ursäktar henne senare med hennes Adhd-diagnos. Är det så att vi andra måste hela tiden anpassa oss efter henne. Hade god lust och be henne dra! Har inte många vänner men fortsätter detta så är det inte värt denna vänskap.

  • Svar på tråden Konstig kompis
  • Thu 28 Jul 2022 19:52
    #1
    +1

    Såna "vänner" mår man bäst utan, då är det bättre att vara ensam! Tror att hon bara använder diagnosen för att kunna vara elak och tillämpa maktutövning. Dumpa!

  • Thu 28 Jul 2022 19:58
    #2

    Ja, känns ju tyvärr så ibland. Jag har ju ingen aning om hur hennes diagnos är och bära men jag tappar lusten att umgås och drar mej undan och minskar kontakten.

  • gemig
    Thu 28 Jul 2022 20:01
    #3
    +1
    Ninni70 skrev 2022-07-28 19:58:45 följande:

    Ja, känns ju tyvärr så ibland. Jag har ju ingen aning om hur hennes diagnos är och bära men jag tappar lusten att umgås och drar mej undan och minskar kontakten.


    Lär dig att inte ta så hårt på hur hon är.. Och sen lär du dig o bantra..

    Du får tänka på att när någon håller på sådär så har det inte med dig o göra. Utan problemet är deras egna.. 

    Så när någon lägger nått sånt där på oss. Då skickar vi tillbaka så kan dom få behålla det. 

    "vi hade vunnit om inte du varit med"
    "Vi hade vunnit om du hade varit mer nykter och slutat upp med o bara skrika."
  • Fri 29 Jul 2022 15:27
    #4
    Ninni70 skrev 2022-07-28 19:48:40 följande:
    Konstig kompis

    Jag har en kompis som ibland är så otrevlig och vass, inte jämt. Vi var på fest, lekte lekar och det var alkohol inblandad.
    Hon måste vinna till varje pris annars vill hon inte vara med, fast det bara är på lek. Denna gång hade jag lagt ner mycket tid och energi på underhållningen som hon totalt dissade när hon insåg att hon inte kommer vinna. Gräddet på moset blev också när hon säger att om inte jag varit i hennes lag så hade hon vunnit. De andra kompisarna stirrar ner i bordet och ursäktar henne senare med hennes Adhd-diagnos. Är det så att vi andra måste hela tiden anpassa oss efter henne. Hade god lust och be henne dra! Har inte många vänner men fortsätter detta så är det inte värt denna vänskap.


    Om hon på riktigt har diagnos och på riktigt inte kan göra annorlunda skulle jag försöka ha överseende även om det tar emot.
    I alla andra fall skulle jag inte kämpa jättehårt för att behålla henne som vän om min vän inte hade andra fina egenskaper som vägde upp.
Svar på tråden Konstig kompis