• Fri 29 Jul 2022 14:18
    2644 visningar
    23 svar
    23
    2644

    Hatuttryck. Vilka uttryck stör ni er mest på?

    Mitt värsta är när en person styr ett samtal eller påbörjar samtal om ett visst ämne för att till slut få chansen att säga sitt favorituttryck.
    Sen finns det uttryck som stör i alla former.

    Några uttryck som borde begravas för evigt.

    - Gör om, gör rätt. Fy fan, vidrigt.
    - Lillördag
    - Regeringen. Om sin fru.
    - Livet på en pinne. Vad fan betyder det ens?
    - Just sayin´. Som avslutning på tex ett inlägg som man själv tycker är briljant.
    - Världsklass. Lägg av bara.

    Alla överdrivet överdrivna kommentarer om något inlägg eller något halvtråkigt skämt tex.
    - Jag kan inte sluta skratta.
    - Jag skrattade så att jag inte fick luft.
    - Jag skattade så att jag höll på att kissa på mig.

    Vilka är era värsta?

  • Svar på tråden Hatuttryck. Vilka uttryck stör ni er mest på?
  • Fri 29 Jul 2022 15:13
    #1
    +1

    När nån inte har nåt att säga och säger då ?sånt är livet?
    kräks

  • Fri 29 Jul 2022 15:20
    #2
    Lodjursungen skrev 2022-07-29 15:13:04 följande:

    När nån inte har nåt att säga och säger då ?sånt är livet?
    kräks


    Usch.
  • Fri 29 Jul 2022 15:23
    #3
    Hamngatan100 skrev 2022-07-29 14:18:44 följande:
    Hatuttryck. Vilka uttryck stör ni er mest på?

    Mitt värsta är när en person styr ett samtal eller påbörjar samtal om ett visst ämne för att till slut få chansen att säga sitt favorituttryck.
    Sen finns det uttryck som stör i alla former.

    Några uttryck som borde begravas för evigt.

    - Gör om, gör rätt. Fy fan, vidrigt.
    - Lillördag
    - Regeringen. Om sin fru.
    - Livet på en pinne. Vad fan betyder det ens?
    - Just sayin´. Som avslutning på tex ett inlägg som man själv tycker är briljant.
    - Världsklass. Lägg av bara.

    Alla överdrivet överdrivna kommentarer om något inlägg eller något halvtråkigt skämt tex.
    - Jag kan inte sluta skratta.
    - Jag skrattade så att jag inte fick luft.
    - Jag skattade så att jag höll på att kissa på mig.

    Vilka är era värsta?


    Vad är det som säger att folk använder "Just sayin' " per se för att man nu skulle "råka tycka sitt inlägg är briljant"?  Många som använder uttrycket "Just sayin'.. " för att de meddelar något i all enkelhet,  inte för att de själva tycker sitt "inlägg är briljant". 
     

    Om du tycker något skämt är "halvtråkigt" så får du ju inse att andra kunde/kan tycka skämtet var en höjdare. Humor är något som är högst subjektivt. Det du kan tycka är tråkigt/halvtråkigt/värdelöst kan andra tycka är urkul/halvkul/ypperligt.

    Ett uttryck som jag hatar annars är: "folk är dumma i huvudet"...

    Sett att de används oftast i sammanhang där den skriver så om folk som "inte gör som man själv skulle ha gjort" och/eller "folk skall göra som jag vill att de skall göra".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fri 29 Jul 2022 15:48
    #4

    När det läggs in svordomar.

  • Fri 29 Jul 2022 15:56
    #5
    EnAnonumius skrev 2022-07-29 15:23:57 följande:
    Vad är det som säger att folk använder "Just sayin' " per se för att man nu skulle "råka tycka sitt inlägg är briljant"?  Många som använder uttrycket "Just sayin'.. " för att de meddelar något i all enkelhet,  inte för att de själva tycker sitt "inlägg är briljant". 
     

    Om du tycker något skämt är "halvtråkigt" så får du ju inse att andra kunde/kan tycka skämtet var en höjdare. Humor är något som är högst subjektivt. Det du kan tycka är tråkigt/halvtråkigt/värdelöst kan andra tycka är urkul/halvkul/ypperligt.

    Ett uttryck som jag hatar annars är: "folk är dumma i huvudet"...

    Sett att de används oftast i sammanhang där den skriver så om folk som "inte gör som man själv skulle ha gjort" och/eller "folk skall göra som jag vill att de skall göra".
    Misstänkte att du skulle nappa. Det var lite småkul tycker jag.
    Men du hade inget eget att bidraga med?
  • Fri 29 Jul 2022 16:13
    #6
    Hamngatan100 skrev 2022-07-29 15:56:27 följande:
    Misstänkte att du skulle nappa. Det var lite småkul tycker jag.
    Men du hade inget eget att bidraga med?
    Hade jag inte?
    Är det vanligt att du ställer frågor du hade svar på?

    Då tycker jag du skall läsa en gång till, jag citera mig själv från inlägg #3:

    "Ett uttryck som jag hatar annars är: "folk är dumma i huvudet"...

    Sett att de används oftast i sammanhang där den skriver så om folk som "inte gör som man själv skulle ha gjort" och/eller "folk skall göra som jag vill att de skall göra".

    (slut citat)

    Så jo jag hade ett eget bidrag om uttryck jag hatar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Magica­l
    Fri 29 Jul 2022 16:17
    #7
    +1

    När folk använder ordet "hatar" helt överdrivet. Jag anser det är ett ord som ska användas sparsamt, tex i en mening som:"Jag hatar krig", är ok. Hatar är ett ord som förpliktigar, och vi ska väl inte urvattna det. 

    Inte ok med tex: "Jag hatar att det regnar", "Jag hatar grannens fula katt", Jag hatar när syrran ringer 20 ggr samma helg" etc. 

  • sacred­heart
    Fri 29 Jul 2022 16:28
    #8

    Mitt är
    " men det får man väl inte säga i det här landet"
    när man säger något som kan klassas som rasistiskt/homofobiskt/mot jämställdhet....

  • Fri 29 Jul 2022 17:37
    #9
    EnAnonumius skrev 2022-07-29 16:13:34 följande:
    Hade jag inte?
    Är det vanligt att du ställer frågor du hade svar på?

    Då tycker jag du skall läsa en gång till, jag citera mig själv från inlägg #3:

    "Ett uttryck som jag hatar annars är: "folk är dumma i huvudet"...

    Sett att de används oftast i sammanhang där den skriver så om folk som "inte gör som man själv skulle ha gjort" och/eller "folk skall göra som jag vill att de skall göra".

    (slut citat)

    Så jo jag hade ett eget bidrag om uttryck jag hatar.
    Jo jag såg det men det var inget nytt, du är bara lite grinig från vänstersvängstråden. Där jag skriver det om och om igen. Så det räknas inte.
  • Fri 29 Jul 2022 17:39
    #10
    sacredheart skrev 2022-07-29 16:28:32 följande:

    Mitt är
    " men det får man väl inte säga i det här landet"
    när man säger något som kan klassas som rasistiskt/homofobiskt/mot jämställdhet....


    Ja, håller med.
Svar på tråden Hatuttryck. Vilka uttryck stör ni er mest på?