• Hamngatan100

    Skylt på bilen. ”Hund i bilen, håll avstånd”

    Vad vill man säga med en sån skylt?
    Vad ska jag som ligger bakom göra med den informationen?

  • Svar på tråden Skylt på bilen. ”Hund i bilen, håll avstånd”
  • MsFry

    Åh det här undrar jag också. De som inte har vett att hålla avstånd lär ju skita i det även om en hund är i bilen. 

  • EnAnonumius
    Hamngatan100 skrev 2022-07-30 10:14:58 följande:
    Skylt på bilen. ?Hund i bilen, håll avstånd?

    Vad vill man säga med en sån skylt?
    Vad ska jag som ligger bakom göra med den informationen?


    Om du kan läsa den skylten när du ligger bakom en annan bil på vägen, så kanske du skall öka avståndet.

    Inte för att det är en hund i bilen. Utan faktumet att du kan läsa texten på skylten alls.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • FredrikLiksom

    Brukar det inte bara stå typ HUND I BIL (eller barn) och är en information till Räddningstjänsten vid olycka att det kan finnas en hund eller barn som bör letas efter.

  • Smurre

    Hej många har dekaler bara för att små retas med andra i detta fall syftar det nog på barn i bilen skylten.
    Jag tycker man inte ska jaga upp sig för en bakruta dekal.

  • Hamngatan100
    EnAnonumius skrev 2022-07-30 10:41:46 följande:
    Om du kan läsa den skylten när du ligger bakom en annan bil på vägen, så kanske du skall öka avståndet.

    Inte för att det är en hund i bilen. Utan faktumet att du kan läsa texten på skylten alls.
    Är det det den är till för? En form av oklar information om att man skall hålla avstånd generellt? Var kommer hunden in i bilden?
  • Hamngatan100
    Smurre skrev 2022-07-30 13:22:34 följande:

    Hej många har dekaler bara för att små retas med andra i detta fall syftar det nog på barn i bilen skylten.
    Jag tycker man inte ska jaga upp sig för en bakruta dekal.


    Vill de som har liknande skylt fast med ordet barn i stället för hund retas lite? 
    Men de som har skylten med hund då, vad vill de?
  • Smurre

    Det är nog snarare tvärtom dom med hund dekal vill nog retas med alla överdrivet oroliga småbarns föräldrar ;)

  • Hamngatan100
    Smurre skrev 2022-07-30 21:59:02 följande:

    Det är nog snarare tvärtom dom med hund dekal vill nog retas med alla överdrivet oroliga småbarns föräldrar ;)


    Aha. Det skulle vara kul. 
  • MrsPJ

    Har undrat EXAKT samma sak haha. Det finns ju skyltar där det står "Om du kan läsa det här ligger du för nära" eller liknande. Så om det är anledningen att man har en sån kan man väl ha rätt skylt Drömmer 

  • Bobbafatso

    Hunden färdas oftast längst bak så håller man ej avstånd och kör in i  framförvarande så riskeras ju hunden att skadas.

    Eller så kan man tänka att när man kan läsa texten så bör man öka avståndet.

    En annan bra påminnelse är 3 sekunders regeln. 

  • Hamngatan100
    Bobbafatso skrev 2022-08-01 14:28:18 följande:

    Hunden färdas oftast längst bak så håller man ej avstånd och kör in i  framförvarande så riskeras ju hunden att skadas.

    Eller så kan man tänka att när man kan läsa texten så bör man öka avståndet.

    En annan bra påminnelse är 3 sekunders regeln. 


    Tack för att du med tre meningar inte svarade på frågan.
  • Bobbafatso
    Hamngatan100 skrev 2022-08-07 11:24:28 följande:
    Tack för att du med tre meningar inte svarade på frågan.
    Fråga habiliteringen. 
  • Tekoppshammare
    Smurre skrev 2022-07-30 21:59:02 följande:

    Det är nog snarare tvärtom dom med hund dekal vill nog retas med alla överdrivet oroliga småbarns föräldrar ;)


    Haha fan vad ironiskt i så fall! Finns det någon grupp som slår småbarnsföräldrar med hästlängder när det gäller överdrivet fokus på någonting som för resten av världen inte är i närheten av så fantastiskt som personen själv anser så är det ju hundägare...
  • OnlyGrace

    "Hund i Bilen, håll avstånd" betyder inget märkvärdigt när bilen är i rullning. Dock så är den väldigt bra att ha som en liten "heads up" för folk att inte gå så nära bilen när den står still för annars finns det en god chans att bli utskälld och kanske lite skrämd. Flört
    Detta är i alla fall anledningen till varför vi bruks/IGP folk använder oss av skylten.

  • EnAnonumius
    felix le chat skrev 2022-08-01 13:35:34 följande:

    Värsta skylten jag sett ( på moppebil)

    "det är många som vill köra om nu men du behåller din plats i kön"


    Ha ha, jäkla skön skylt (dekal)...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ensam hemma
    felix le chat skrev 2022-08-01 13:35:34 följande:

    Värsta skylten jag sett ( på moppebil)

    "det är många som vill köra om nu men du behåller din plats i kön"


    Den skylten gillar jag skarpt :)
Svar på tråden Skylt på bilen. ”Hund i bilen, håll avstånd”