• Mon 1 Aug 2022 18:15
    3640 visningar
    2 svar
    2
    3640

    Sopot eller Gdansk med barn – tips?

    Jag, min sambo och våra två barn på 3,5 år resp 6 månader funderar på att åka till Polen nu i augusti. Sopot eller Gdansk är de resmålen vi funderar mest på. Är det någon som varit där med barn och kan rekommendera det ena eller det andra (eller båda)? Sopot känns mer som en spastad, och spontant tänkte jag att det kanske inte är så kul att göra den typen av aktivitet med en 6-månaders .. (eller 3-åring med spring i benen för den delen).

    Någon som har några bra tips/rekommendationer på vad man kan göra och bo? Fördel/nackdel med Sopot resp Gdansk?

  • Svar på tråden Sopot eller Gdansk med barn – tips?
  • Tue 2 Aug 2022 09:14
    #1

    Hade rekommenderat att bo i Gdansk och isånafall ta en dagstur till Sopot. Tåg är billigt, de går med några minuters mellanrum och resan tar runt 20 minuter. I Gdansk finns mycket mer att göra men det är helt klart värt ett besök i Sopot eftersom det ligger så nära. En lång och fin strand och mysiga stråk att promenera. Finns också flertalet restauranger inne i byn (gångavstånd) att pausa med en bit mat. 

  • Tue 2 Aug 2022 10:17
    #2
    ttcjuliaa skrev 2022-08-02 09:14:47 följande:

    Hade rekommenderat att bo i Gdansk och isånafall ta en dagstur till Sopot. Tåg är billigt, de går med några minuters mellanrum och resan tar runt 20 minuter. I Gdansk finns mycket mer att göra men det är helt klart värt ett besök i Sopot eftersom det ligger så nära. En lång och fin strand och mysiga stråk att promenera. Finns också flertalet restauranger inne i byn (gångavstånd) att pausa med en bit mat. 


    Tack för tips! :)

Svar på tråden Sopot eller Gdansk med barn – tips?