• Anonym (Tjeje­n)
    Tue 2 Aug 2022 23:06
    3448 visningar
    23 svar
    23
    3448

    Hur få kontakt

    Jag är singel och tjej och har väl längtat efter en dejt hela sommaren men inte träffat någon kille. 
    Förra veckan på jobbet åkte jag taxi med en patient då var jag ledsagare åt denne som var blind.
    Taxi chauffören var väldigt snygg sexig och helt min stil, jag kunde inte sluta titta på honom. Men han kunde inte se hur jag såg ut för jag var tvungen att ha munskydd på mig regler på jobbet. 
    Kan inte sluta tänka på honom, hittade honom på Facebook vi bor i samma stad.
    Stod inget om han har tjej på fb men kollade adressen och det stod att han bor själv. Skulle gärna vilja lära känna honom mer. 
    Men hur ska man få kontakt eller är det dumt kanske? Jag har aldrig sett honom förut i stan. 

  • Svar på tråden Hur få kontakt
  • Odd Even
    Wed 3 Aug 2022 03:29
    #1

    Ta kontakt med honom på fb och fråga. Det kan inte bli värre än nej. Har han tjej kommer han att säga det, och så är det inget mer med det.

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Wed 3 Aug 2022 05:18
    #2
    Odd Even skrev 2022-08-03 03:29:07 följande:

    Ta kontakt med honom på fb och fråga. Det kan inte bli värre än nej. Har han tjej kommer han att säga det, och så är det inget mer med det.


    Ja. Tjejer kan skriva till killar dom inte känner på facebook.
  • Anonym (,,,)
    Wed 3 Aug 2022 08:11
    #3

    Ska du kontakta en taxichaufför på fejan? Nej, bara nej. 

  • Anonym (M)
    Wed 3 Aug 2022 08:35
    #4
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 05:18:08 följande:
    Ja. Tjejer kan skriva till killar dom inte känner på facebook.
    Det kan killar också. Bättre att satsa än att lyssna på vad andra tycker och kanske missa något bra i ens liv. Det är inte olagligt att kontakta någon en gång och den personen kanske uppskattar det. Man kan också få ett nej tack och det är väl inte hela världen.
  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Wed 3 Aug 2022 16:02
    #5
    -1
    Anonym (M) skrev 2022-08-03 08:35:39 följande:
    Det kan killar också. Bättre att satsa än att lyssna på vad andra tycker och kanske missa något bra i ens liv. Det är inte olagligt att kontakta någon en gång och den personen kanske uppskattar det. Man kan också få ett nej tack och det är väl inte hela världen.
    Det anser inte Majoriteten här på FL att killar kan göra.
    Men tjejer kan det.
  • Anonym (Grege­r)
    Wed 3 Aug 2022 16:44
    #6
    +1

    Mitt namn är Greger. Me like. 

  • Anonym (Tjeje­n) Trådstartaren
    Wed 3 Aug 2022 18:37
    #7

    Han märkte väl att jag tittade på honom för sedan tittade han på mig i backspegeln och log.
    Han tittade mer på mig än på vägen så jag blev så orolig att han skulle köra av vägen så jag blev illamående åksjuk så då fick jag tyvärr sluta titta på honom. Då kanske han tolkade det som ointresse för när vi skildes åt tittade han inte på mig som jag önskat. Svårt det här. Lite långsökt att kontakta honom kanske. Vi pratade ju inte ens med varandra, bara tittade. Det fanns ju fler personer i taxibussen.

  • Anonym (K)
    Wed 3 Aug 2022 18:39
    #8
    +1
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 16:02:14 följande:
    Det anser inte Majoriteten här på FL att killar kan göra.
    Men tjejer kan det.
    Det är inte så konstigt. Vilka är det som står för de flesta våldtäkter och övergrepp? Hur ofta känner sig en kille hotad av en tjej? Vakna. 
  • Anonym (moj09­b7)
    Wed 3 Aug 2022 19:31
    #9
    +1
    Anonym (M) skrev 2022-08-03 08:35:39 följande:
    Det kan killar också. Bättre att satsa än att lyssna på vad andra tycker och kanske missa något bra i ens liv. Det är inte olagligt att kontakta någon en gång och den personen kanske uppskattar det. Man kan också få ett nej tack och det är väl inte hela världen.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 16:02:14 följande:
    Det anser inte Majoriteten här på FL att killar kan göra.
    Men tjejer kan det.


    Det kan ju bero på att du ¨ständigt tjatar om tjejer som är hälften så gamla som du. 


    Plus att få män är rädda för att kvinnor ska våldta och döda dem medan många kvinnor oroar sig för det och begränsar sina liv pga det. 

  • Anonym (moj09­b7)
    Wed 3 Aug 2022 19:33
    #10
    Anonym (Tjejen) skrev 2022-08-03 18:37:39 följande:

    Han märkte väl att jag tittade på honom för sedan tittade han på mig i backspegeln och log.
    Han tittade mer på mig än på vägen så jag blev så orolig att han skulle köra av vägen så jag blev illamående åksjuk så då fick jag tyvärr sluta titta på honom. Då kanske han tolkade det som ointresse för när vi skildes åt tittade han inte på mig som jag önskat. Svårt det här. Lite långsökt att kontakta honom kanske. Vi pratade ju inte ens med varandra, bara tittade. Det fanns ju fler personer i taxibussen.


    Antingen skriver du till honom på FB eller så kontaktar du taxibolaget och frågar vad han hette som körde den turen du åkte. Undrar de varför så säg att du ville tacka för att han körde så lugnt och bra eller att du tappat bort något som du tror kan ha hamnat i taxin. 


    Eller så säger du helt enkelt som det är, att du fann honom attraktiv och om han vill kontakta dig så är han välkommen att göra det. Och så lämnar du din facebook eller en mail eller ett telefonnummer. 

Svar på tråden Hur få kontakt