• Anonym (Vad göra nu?)
    Tue 2 Aug 2022 23:47
    17216 visningar
    115 svar
    115
    17216

    Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?

    Jag och denna killen fick kontakt via en app för cirka en månad sen. 


    Vi träffades och spenderade en jäkla mycket tid tillsammans. Vi föll helt enkelt för varann även fast det gick lite för fort.

    Han ställde ett krav. Han ville att vi skulle vara exklusiva och att appen skulle tas bort. Vilket jag gick med på.

    För några dagar sedan när jag var hemma hos honom så stod han i duschen. Nyfiken som jag är så såg jag hans mobiltelefon ligga på bordet. Jag kunde hans lösenord så jag började snoka.
    Och jag blev ganska förvånad när jag såg att han hade appen kvar även fast att han bad mig att ta bort den och skulle också göra det.

    Jag kollade hans chatt och såg att han hade skrivit med en del tjejer. 
    Jag hann inte se så mycket eftersom jag hörde att han var klar i duschen så jag stängde bort appen och la tillbaka telefonen på bordet.

    Jag visste inte hur jag skulle konfrontera honom. Vad skulle jag säga liksom? Att jag snokade i hans telefon och såg appen? Jag vet att det är mycket fult eftersom det är hans privata egendom. 


    Så senare när jag kom hem den dagen så registrerade jag mig om på nytt på appen. Men jag hade inte min bild. Jag ville inte att han överhuvudtaget skulle kunna se att jag har skapat en profil så jag lämnade profilen blank. Så inga bilder och inget namn.

    Efter lite letande så hittade jag hans profil och la till honom som favorit för att kunna se hur ofta han är aktiv. 

    Igår var han inte aktiv alls.

    Idag pratade jag med honom på telefon som vi brukar göra och han skulle hjälpa en kompis med några saker.

    Och ja jag gick in på appen för att kolla och han var väldigt mycket aktiv idag.

    Vid 20 tiden när jag kom hem efter handlat så gick jag gick in för att titta och han var aktiv. 

    Jag skickar ett sms till honom och frågar hur läget är och han svarar att han hjälpt kompisen med några saker, att han precis kommit hem och ringer mig strax, vilket han gjorde. 

    Då kände jag att jag behövde konfrontera honom.

    Så jag säger till honom att jag skaffade appen igen eftersom jag var nyfiken och ville se ifall han hade tagit bort den. 

    Han säger att han har tagit bort den.

    Då säger jag till honom att det inte kan stämma eftersom jag har hittat hans profil och sett flera gånger att han har varit aktiv.
    Jag tar även en screenshot och skickar till honom.

    Han blir tyst i några sekunder och säger att det är omöjligt. Han säger att det måste vara någon som har tagit hans bilder och använder dessa.

    Jag hann inte säga något mer eftersom han la på luren. I örat på mig.

    Så jag försökte ringa upp. Men då har han stängt av telefonen? 


    Jag har ringt nu 8 gånger och telefonen är fortfarande avstängd.

    Jag vet inte om han är arg för att han blivit påkommen?

    Men jag vet inte heller vem som har gjort fel här? Det snurrar mycket i huvudet på mig just nu.

    Hur går man vidare? 
    Hur och Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?
  • Anonym (dump)
    Tue 2 Aug 2022 23:49
    #1

    Dumpning 

  • Tue 2 Aug 2022 23:57
    #2
    +5

    Det gick tydligen för fort så där har ni bägge gjort fel.

    Du gjorde fel som snokade i hans mobil. Men han gjorde mer fel som:
    1) krävde att du skulle radera appen men inte gjorde det själv. Dubbelmoral. Verkar som han tycker att du ska vara trogen men själv vill han ha full frihet.

    2) ljög när han blev påkommen

    Det där att någon tagit hans bilder är inte trovärdigt. Han har ju kvar appen i mobilen. Du vet att han ljuger.

    Sluta jaga honom. Är han verkligen någon att satsa på? Det är inte du som ska jaga honom utan han dig, det är han som gjort fel. Att han inte gör så visar att han inte bryr sig så mycket om dig.

    Vad skulle du göra om han svarade, be om ursäkt? Genom att ringa honom så visar du att du vill ha honom till varje pris.

  • Anonym (Lili)
    Tue 2 Aug 2022 23:58
    #3
    +1

    Dumpa!!
    Jag var med om exakt samma, han lovade att han inte träffade andra, och vi fortsatte tillsammans.  
    Det visade sig sen att han hela tiden fortsatte ha aktiv profil och träffade andra.
    Han fick ännu en chans, vi flyttade ihop och jag blev gravid.
    Och visst, han var otrogen ett par gånger till...
    Dumpa, säger jag bara!   Var inte så naiv som jag var. 

  • Anonym
    Wed 3 Aug 2022 00:05
    #4
    +5

    Du har fått reda på att han är opålitlig och söker nya kvinnliga kontakter.
    Nu ska du inte sitta och älta vem som gjort fel utan du ska se till att inte ha honom i ditt liv

  • Anonym (Ellin­or)
    Wed 3 Aug 2022 00:32
    #5
    +5

    Det har bara gått en månad och han är redan otrogen. Gör slut och gå vidare.

  • Anonym (...)
    Wed 3 Aug 2022 00:42
    #6
    +1

    Varför undrar du vem som gjort fel? Var jävligt glad att du snokade så du slipper aset redan nu.

  • Anonym (Jag)
    Wed 3 Aug 2022 06:49
    #7

    Du skulle såklart inte snokat, men var glad att du gjorde det. Nu vet du vem han verkligen är. Avsluta med honom och gå vidare.

  • Wed 3 Aug 2022 07:25
    #8
    +1

    Fel och fel. Du hade fungerande liten varningsklocka som uppenbarligen gjorde att du såväl tittade och handlade på det du sett.

    Det finns människor som inte är speciellt trogna och jag tänker att det är ganska rimligt att lite diskret ibland följa sin intuition. Du undersökte ju dessutom att han faktiskt var aktiv, vilket är att ge personen en chans.

    Nu är det över och då tycker jag att du ska försöka gå vidare. Naturligtvis får du ransaka vad du tycker gick knasigt utifrån hur du gjorde, men det var knappast att titta i hans telefon som var felet. Hade det varit bättre att han hade varit otrogen en längre period innan du upptäckte det? Eller att du blivit dumpad för någon annan när ni blivit än mer etablerade?

  • Anonym (,,,)
    Wed 3 Aug 2022 08:01
    #9

    Han skämdes väl även att bli påkommen så det var därför han lade på luren. 

    Det var bara så dumt av honom att ta upp att du skulle ta bort appen när han inte gjorde det själv. Hade han inte gjort det så hade ju allt varit frid och fröjd. Verkar som att han vill ha den tjej han dejtar för sig själv men han själv kan fortsätta och spana om det dyker upp nåt "bättre". 

  • Anonym (A)
    Wed 3 Aug 2022 11:11
    #10
    +2
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-02 23:47:27 följande:
    Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?

    Jag och denna killen fick kontakt via en app för cirka en månad sen. 


    Vi träffades och spenderade en jäkla mycket tid tillsammans. Vi föll helt enkelt för varann även fast det gick lite för fort.

    Han ställde ett krav. Han ville att vi skulle vara exklusiva och att appen skulle tas bort. Vilket jag gick med på.

    För några dagar sedan när jag var hemma hos honom så stod han i duschen. Nyfiken som jag är så såg jag hans mobiltelefon ligga på bordet. Jag kunde hans lösenord så jag började snoka.
    Och jag blev ganska förvånad när jag såg att han hade appen kvar även fast att han bad mig att ta bort den och skulle också göra det.

    Jag kollade hans chatt och såg att han hade skrivit med en del tjejer. 
    Jag hann inte se så mycket eftersom jag hörde att han var klar i duschen så jag stängde bort appen och la tillbaka telefonen på bordet.

    Jag visste inte hur jag skulle konfrontera honom. Vad skulle jag säga liksom? Att jag snokade i hans telefon och såg appen? Jag vet att det är mycket fult eftersom det är hans privata egendom. 


    Så senare när jag kom hem den dagen så registrerade jag mig om på nytt på appen. Men jag hade inte min bild. Jag ville inte att han överhuvudtaget skulle kunna se att jag har skapat en profil så jag lämnade profilen blank. Så inga bilder och inget namn.

    Efter lite letande så hittade jag hans profil och la till honom som favorit för att kunna se hur ofta han är aktiv. 

    Igår var han inte aktiv alls.

    Idag pratade jag med honom på telefon som vi brukar göra och han skulle hjälpa en kompis med några saker.

    Och ja jag gick in på appen för att kolla och han var väldigt mycket aktiv idag.

    Vid 20 tiden när jag kom hem efter handlat så gick jag gick in för att titta och han var aktiv. 

    Jag skickar ett sms till honom och frågar hur läget är och han svarar att han hjälpt kompisen med några saker, att han precis kommit hem och ringer mig strax, vilket han gjorde. 

    Då kände jag att jag behövde konfrontera honom.

    Så jag säger till honom att jag skaffade appen igen eftersom jag var nyfiken och ville se ifall han hade tagit bort den. 

    Han säger att han har tagit bort den.

    Då säger jag till honom att det inte kan stämma eftersom jag har hittat hans profil och sett flera gånger att han har varit aktiv.
    Jag tar även en screenshot och skickar till honom.

    Han blir tyst i några sekunder och säger att det är omöjligt. Han säger att det måste vara någon som har tagit hans bilder och använder dessa.

    Jag hann inte säga något mer eftersom han la på luren. I örat på mig.

    Så jag försökte ringa upp. Men då har han stängt av telefonen? 


    Jag har ringt nu 8 gånger och telefonen är fortfarande avstängd.

    Jag vet inte om han är arg för att han blivit påkommen?

    Men jag vet inte heller vem som har gjort fel här? Det snurrar mycket i huvudet på mig just nu.

    Hur går man vidare? 
    Hur och Vad hade ni gjort?


    Går vidare? Ni ska inte gå vidare, du ska dumpa honom, plocka bort honom från sociala medier osv. Det spelar ju ingen roll att du snokade (vilket är ett stort fel enligt mig), eftersom du fått reda på att han ljugit för dig och behandlat dig respektlöst. Detta är ingen kille du vill ha. 
Svar på tråden Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?