• Wed 3 Aug 2022 11:27
    3255 visningar
    14 svar
    14
    3255

    Dejta som överviktig

    någon som känner till en sajt som handlar om detta?
    naturligtvis behöver man se till sin hälsa, men nu är det som det är så jag behöver hitta någon som inte har problem med det. Helt ok för mig om han är i samma situation.

  • Svar på tråden Dejta som överviktig
  • Wed 3 Aug 2022 11:35
    #1

    Tänker att kan väl använda en vanlig sida? Spelar väl ingen roll. Finns många som inte är så ytlig så.

  • Wed 3 Aug 2022 15:13
    #2
    +1
    Nevelinane skrev 2022-08-03 11:27:48 följande:
    Dejta som överviktig

    någon som känner till en sajt som handlar om detta?
    naturligtvis behöver man se till sin hälsa, men nu är det som det är så jag behöver hitta någon som inte har problem med det. Helt ok för mig om han är i samma situation.


    Det ser väl folk på dina profilbilder och i din profil på en vanlig dejtingsida och skriver dom lär dom ju inte ha problem med att du är överviktig.
  • Thu 4 Aug 2022 08:25
    #3

    Får hoppas på det bästa !

  • Thu 4 Aug 2022 10:00
    #4

    Det är bra med en kroppsbild så man kan få en uppfattning om hur överviktig du är. Jag vet inte hur du resonerar, men en del överviktiga personer har bara bilder där det inte framgår och då kan ju den som går på en dejt med dem bli besviken för de hade förväntat sig någonting annat. Ja, det gäller ju generellt sett att ha rättvisande bilder förstås.

  • Thu 4 Aug 2022 10:29
    #5
    Ocdmänniska skrev 2022-08-03 11:35:37 följande:

    Tänker att kan väl använda en vanlig sida? Spelar väl ingen roll. Finns många som inte är så ytlig så.


    Jag håller med. Fuskar man inte med bilderna för att se smalare ut så vet de ju redan. Det märks ofta i männens profil också om man som överviktig inte tillhör deras målgrupp. Valet av ord och formuleringar avslöjar en del. 
  • Thu 4 Aug 2022 10:35
    #6
    +1

    Håller med andra, en ordentlig helbild som inte döljer något. Okej, du får ha kläder på dig.

    De du träffar är då okej med din övervikt.

  • Thu 4 Aug 2022 10:47
    #7

    Om jag inte missförstod dig förstås och du letar efter de som enbart letar överviktiga, som kink. Då finns det ju nischade sidor men de känner jag inte till. 

  • Thu 4 Aug 2022 18:56
    #8

    Darkside.se kanske kunde va nåt? Där finns det nog män som söker just överviktiga kvinnor och kan säkert finnas diskussioner om ämnet med. Bland massa andra lite mer speciella preferenser. Om det är det du söker vill säga.

  • Wed 10 Aug 2022 08:17
    #9
    Soryu skrev 2022-08-04 10:00:16 följande:

    Det är bra med en kroppsbild så man kan få en uppfattning om hur överviktig du är. Jag vet inte hur du resonerar, men en del överviktiga personer har bara bilder där det inte framgår och då kan ju den som går på en dejt med dem bli besviken för de hade förväntat sig någonting annat. Ja, det gäller ju generellt sett att ha rättvisande bilder förstås.


    Ja, då vet man redan innan hur det ser ut. Fejkade bilder drar ju bara till sig folk med andra preferenser ändå.
  • Wed 10 Aug 2022 08:19
    #10
    Guldnovan skrev 2022-08-04 10:29:24 följande:
    Jag håller med. Fuskar man inte med bilderna för att se smalare ut så vet de ju redan. Det märks ofta i männens profil också om man som överviktig inte tillhör deras målgrupp. Valet av ord och formuleringar avslöjar en del. 
    Ja, man får se vad han är för typ, hur mycket han bryr sig om detta.
  • Wed 10 Aug 2022 08:20
    #11
    Friger skrev 2022-08-04 10:35:31 följande:

    Håller med andra, en ordentlig helbild som inte döljer något. Okej, du får ha kläder på dig.

    De du träffar är då okej med din övervikt.


    Det kan betyda att de som hör av sig är okej med det. Men det kan också betyda att de inte hittar någon som de finner snyggare.
  • Wed 10 Aug 2022 08:22
    #12
    Guldnovan skrev 2022-08-04 10:47:31 följande:

    Om jag inte missförstod dig förstås och du letar efter de som enbart letar överviktiga, som kink. Då finns det ju nischade sidor men de känner jag inte till. 


    Nä, jag menar inte kink. Jag menar en sida som vänder sig till överviktiga men som söker någon i romantiskt syfte.
  • Wed 10 Aug 2022 08:23
    #13
    flygrl skrev 2022-08-04 18:56:18 följande:

    Darkside.se kanske kunde va nåt? Där finns det nog män som söker just överviktiga kvinnor och kan säkert finnas diskussioner om ämnet med. Bland massa andra lite mer speciella preferenser. Om det är det du söker vill säga.


    Nä, jag söker inget sådant. 
  • Wed 10 Aug 2022 08:57
    #14
    Nevelinane skrev 2022-08-10 08:22:16 följande:
    Nä, jag menar inte kink. Jag menar en sida som vänder sig till överviktiga men som söker någon i romantiskt syfte.
    En sida för överviktiga har jag aldrig sett och jag tvivlar starkt på att det skulle funka. 
    Men det kan ju finnas även om jag inte sett nån. 
Svar på tråden Dejta som överviktig