• Wed 3 Aug 2022 18:26
    15916 visningar
    13 svar
    13
    15916

    Färskt blod vecka 38+4

    Hejsan!

    Har någon varit med om att en förlossning startat med färskt blod och att det varit ok?

    Har varit in till förlossningen och bebisen mådde bra. Sen har det kommit ännu mer färskt blod, så att säga. Även en klump, som jag antar är slemproppen, den ser dock helt annars ut än vad den gjorde innan sonen kom. Då tog det ca 2 veckor till innan han kom. Men inget blod den gången.

    Har haft ljusrosa flytningar sen igår morse. På morgonen idag var det färskt blod, så då åkte vi in till förlossningen för att kolla.

    Har dock inga värkar direkt. Men det smög på ganska mycket med dottern också. Sen gick det gode fort, båda de andra förlossningarna. 

    Nu blev det rörigt känner jag. Är nog lite nervös. Har haft högt blodtryck hela dagen men de säger att det beror på att jag är orolig. 

    Var hursomhelst bara öppen 1cm tidigare idag samt att det säkert var 2 - 3cm tapp kvar. Så känns gode långt borta. Därför blir jag lite orolig för blodet. 

    Så. Frågan. Har någon haft något liknande och har det varit okej?

    Himla tacksam för svar.

  • Svar på tråden Färskt blod vecka 38+4
  • Anonym (S)
    Wed 3 Aug 2022 18:30
    #1

    Med mitt förra barn startade det med färskt blod, inga mängder dock, och sedan värkar efter någon timme. Var prematurt dock, v. 34+2.

  • Wed 3 Aug 2022 18:33
    #2
    Anonym (S) skrev 2022-08-03 18:30:08 följande:

    Med mitt förra barn startade det med färskt blod, inga mängder dock, och sedan värkar efter någon timme. Var prematurt dock, v. 34+2.


    Hoppas allt fick bra, trots prematur?

    Var det kopplat till det som du blödde eller var det bara för att livmodertappen utplånades eller något annat som "är som det ska" som bm säger...
  • Anonym (Jag)
    Wed 3 Aug 2022 18:44
    #3

    Första barnet: 
    Störtblöde från vecka 35+0 i vecka 39+0 satte dom i gång mig då psyket inte orkade med att blöda så mycket hela tiden. 

    Andra barnet: 
    Blöde lite från vecka 35+0 barnet kom i vecka 36 av sig själv.  

  • Anonym (S)
    Wed 3 Aug 2022 18:53
    #4
    Unmanageable skrev 2022-08-03 18:33:43 följande:
    Hoppas allt fick bra, trots prematur?

    Var det kopplat till det som du blödde eller var det bara för att livmodertappen utplånades eller något annat som "är som det ska" som bm säger...
    Allt gick jättebra, det värsta var att vara iväg från alla storasyskonen där hemma så länge, men annars så

    Blödningen var för att jag öppnade mig - då kan ju lite kärl spricka och så. Plus lite slemproppigt.
  • Anonym (Ä)
    Wed 3 Aug 2022 18:56
    #5

    Blödde vid start av två av mina förlossningar. Vid ena startade värkarna ca 4 tim efter blödningen startade. Vid andra kom värkarna igång någon timme efter blödningen (kom även små klumpar den gången). 

  • Anonym (4 kids)
    Wed 3 Aug 2022 19:06
    #6

    Vid min första förlossning fick jag en blödning när förlossningen redan var igång med etablerade värkar. I min tredje fick jag en blödning ca 15 h innan värkarna startade. Båda barnen mådde bra och allt gick fint. 

  • Wed 3 Aug 2022 23:13
    #7
    Anonym (Jag) skrev 2022-08-03 18:44:43 följande:

    Första barnet: 
    Störtblöde från vecka 35+0 i vecka 39+0 satte dom i gång mig då psyket inte orkade med att blöda så mycket hela tiden. 

    Andra barnet: 
    Blöde lite från vecka 35+0 barnet kom i vecka 36 av sig själv.  


    Ojdå, så obehagligt. Vad berodde allt blod på?
  • Wed 3 Aug 2022 23:15
    #8
    Anonym (S) skrev 2022-08-03 18:53:26 följande:
    Allt gick jättebra, det värsta var att vara iväg från alla storasyskonen där hemma så länge, men annars så

    Blödningen var för att jag öppnade mig - då kan ju lite kärl spricka och så. Plus lite slemproppigt.
    Vad skönt!
    Ja det förstår jag. 

    Okej, ja det var ju det som de tror att min blödning också beror på. Men det kan ju ändå dröja gode länge så som jag har förstått det. 
    Tycker bara att det är lite läskigt med blodet.. 
  • Wed 3 Aug 2022 23:17
    #9

    Vet du vad Blödningen berodde på? Den som var ca 15h innan det startade? 


    Anonym (4 kids) skrev 2022-08-03 19:06:53 följande:

    Vid min första förlossning fick jag en blödning när förlossningen redan var igång med etablerade värkar. I min tredje fick jag en blödning ca 15 h innan värkarna startade. Båda barnen mådde bra och allt gick fint.


  • Wed 3 Aug 2022 23:18
    #10
    Anonym (Ä) skrev 2022-08-03 18:56:15 följande:

    Blödde vid start av två av mina förlossningar. Vid ena startade värkarna ca 4 tim efter blödningen startade. Vid andra kom värkarna igång någon timme efter blödningen (kom även små klumpar den gången). 


    Vet du vad blödningarna berodde på? Var det sådana där teckningsblödningar? 
  • Anonym (Jag)
    Thu 4 Aug 2022 16:46
    #11

    Kan inte citera men blödningarna berodde på att tappen öppnade sig. Hade förvärkar från helvetet också..satt å grät å önskade att jag va död, så ont gjorde det. Dom planerade att sätta igång i vecka 39 med andra barnet också men när blödningarna började så fick jag tid i vecka 37+0 istället men hon kom ut av sig själv innan. 

  • Anonym (4 kids)
    Thu 4 Aug 2022 18:03
    #12
    Unmanageable skrev 2022-08-03 23:17:33 följande:

    Vet du vad Blödningen berodde på? Den som var ca 15h innan det startade? 


    När jag ringde till förlossningen så sa de att de troligen var en teckenblödning och att det inte var någon fara så länge inte jag började blöda igenom bindor eller att de kom stora klumpar typ, för så skulle jag åka in direkt. 
  • Thu 4 Aug 2022 18:38
    #13
    +1

    Tack!

    Mitt vatten gick då i alla fall i morse så nu väntar vi på att det ska starta något, annars sätter de igång mig...

Svar på tråden Färskt blod vecka 38+4