• Thu 4 Aug 2022 17:53
    4459 visningar
    4 svar
    4
    4459

    När fick ni tillbaka mens efter att ha slutat med p-spruta?

    Hej alla som har tagit p-spruta och slutat med den(?) Jag undrar hur länge det tog att få tillbaka mens efter att ha slutat med den? Skriv gärna noggrant så jag förstår hur allt hänger ihop med år & månad & datum tex. Någon som slutat i december 2021? Och kan säga när den fick tillbaka mens? Om inte den kommit än. Skriv gärna när det sker.så kan vi hålla koll tillsammans.

  • Svar på tråden När fick ni tillbaka mens efter att ha slutat med p-spruta?
  • Anonym (snus)
    Thu 4 Aug 2022 18:35
    #1

    Jag slutade med p-spruta dec/julafton 2015.
    Fick inte tillbaks min mens innan jag plussade i aug 2016.
    Har en son född i april 2017. 

  • Thu 4 Aug 2022 20:24
    #2
    Anonym (snus) skrev 2022-08-04 18:35:09 följande:

    Jag slutade med p-spruta dec/julafton 2015.
    Fick inte tillbaks min mens innan jag plussade i aug 2016.
    Har en son född i april 2017. 


    Hej och kul att höra att det kan gå så pass snabbt ändå. Kanske inte känns så snabbt. Men känns ju som att det var rätt så snabbt iaf, då det kan dröja 2 år och längre innan fertilitet. Känslig fråga kanske...men haft något/några missfall innan du plussade? Har hört att det är vanligt efter p-spruta men behöver nog inte vara det. Ägglossning borde du väl ha haft ändå? Förlåt för besvärliga frågor men undrar också hur gammal du är?
  • Fri 14 Oct 2022 20:21
    #3

    Update!: skrev lite fel i texten innan. Jag menade att p-sprutan gick ut i mars 2022 efter att jag tog sista i december 2021. Har fått tillbaks min mens nu i oktober  2022. om någon som fått plus på stickan efter att ha fått tillbaka mens, skriv gärna Efter hur många försök du blev gravid och hur långt efter första mens efter att p-sprutan gått ur kroppen? Nyfiken hur pass snabbt eller långt tid det kan ta! Skriv gärna också hur länge du haft p-sprutan innan du slutade och gärna också hur gammal du är.

  • Wed 15 Feb 2023 09:48
    #4

    Min son vart till exakt 3.5 månader efter sista sprutan fast jag inte fått mens

Svar på tråden När fick ni tillbaka mens efter att ha slutat med p-spruta?