• Anonym (Kaffedraken)

    Sambon dum i huvudet och jag är gravid

    Känner mig grymt naiv nu, trodde jag checkat av allt med min partner, tänkte att han hade allt jag någonsin velat ha.

    Nu när jag är gravid inser jag däremot att vi inte alls har samma syn på barnuppfostran. Han vill exempelvis att vi ska inreda ett eget bebisrum åt barnet på övervåningen och ha något larm där man hör att barnet gråter och då kan vi gå dit. Jag vill att vi inreder rummet så jag kan sova där själv tillsammans med bebisen. Han tycker att man ska lära ett spädbarn att bli självständig direkt och ja han skrattar åt mina stolliga idéer. 

    Han tycker att straff är bra, typ att barnet ska gå in på sitt rum och skämmas om den gjort fel. Jag känner bara att han är en vidrig människa och vill inte att han ska vara  närheten av vår kommande bebis.


    Han vill inte ens vara med på förlossningen eller vara föräldraledig. Han säger att det mest naturliga är att kvinnor föder barn tillsammans med andra kvinnor, att så gjorde dom för tusen år sedan, männen va ute och jaga mat och så höll kvinnorna på med sånt där?. 

  • Svar på tråden Sambon dum i huvudet och jag är gravid
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wilma) skrev 2022-08-05 17:23:00 följande:
    Sambon dum i huvudet och jag är gravid

    Känner mig grymt naiv nu, trodde jag checkat av allt med min partner, tänkte att han hade allt jag någonsin velat ha.

    Nu när jag är gravid inser jag däremot att vi inte alls har samma syn på barnuppfostran. Han vill exempelvis att vi ska inreda ett eget bebisrum åt barnet på övervåningen och ha något larm där man hör att barnet gråter och då kan vi gå dit. Jag vill att vi inreder rummet så jag kan sova där själv tillsammans med bebisen. Han tycker att man ska lära ett spädbarn att bli självständig direkt och ja han skrattar åt mina stolliga idéer. 

    Han tycker att straff är bra, typ att barnet ska gå in på sitt rum och skämmas om den gjort fel. Jag känner bara att han är en vidrig människa och vill inte att han ska vara  närheten av vår kommande bebis.


    Han vill inte ens vara med på förlossningen eller vara föräldraledig. Han säger att det mest naturliga är att kvinnor föder barn tillsammans med andra kvinnor, att så gjorde dom för tusen år sedan, männen va ute och jaga mat och så höll kvinnorna på med sånt där?. 


    Ja, det var ju naivt att inte prata om detta, när ni bestämde er för att bli gravida. Och att du inte märkt några av dessa varningstecken innan. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fast hur smart är det att sova med bebisen och att pappan ska sova ensam? Enkelt recept på hur en relation tar slut. Ni hade kunna sova i samma rum alla tre, bebisen ska ändå inte sova ensam när hen är så liten. Ja, killen är idiot på flera sätt. En bebis kan inte bli självständig, jag fattar inte hur han tänker där. Bebisen, senare barnet, kommer att behöva er i rätt många år innan hen blir självständig steg för steg. Sova i eget rum kan ta låååång tid.

    Asså hur kan ni inte ha diskuterat barn alls innan ni skaffade ett...?

    Bekymra dig inte om inredning hit eller dit. Säg bara att han gör som han vill. Under tiden planerar du din flytt kort sagt. Så kan han sitta där med sin baby cam i skamvrån.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (F) skrev 2022-08-05 17:38:04 följande:

    Fast hur smart är det att sova med bebisen och att pappan ska sova ensam? Enkelt recept på hur en relation tar slut. Ni hade kunna sova i samma rum alla tre, bebisen ska ändå inte sova ensam när hen är så liten. Ja, killen är idiot på flera sätt. En bebis kan inte bli självständig, jag fattar inte hur han tänker där. Bebisen, senare barnet, kommer att behöva er i rätt många år innan hen blir självständig steg för steg. Sova i eget rum kan ta låååång tid.

    Asså hur kan ni inte ha diskuterat barn alls innan ni skaffade ett...?

    Bekymra dig inte om inredning hit eller dit. Säg bara att han gör som han vill. Under tiden planerar du din flytt kort sagt. Så kan han sitta där med sin baby cam i skamvrån.


    Inte så ovanligt. Är relationen stabil så fixar relationen detta också.
    Tror de flesta jag känner har haft det så under spädbarnsåret och relationerna tycks hålla (i varje fall 30 år ungefär).
    Det finns fler tillfällen att vara intima än under natten eller i sovrummet 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (F) skrev 2022-08-05 17:38:04 följande:

    Fast hur smart är det att sova med bebisen och att pappan ska sova ensam? Enkelt recept på hur en relation tar slut. Ni hade kunna sova i samma rum alla tre, bebisen ska ändå inte sova ensam när hen är så liten. Ja, killen är idiot på flera sätt. En bebis kan inte bli självständig, jag fattar inte hur han tänker där. Bebisen, senare barnet, kommer att behöva er i rätt många år innan hen blir självständig steg för steg. Sova i eget rum kan ta låååång tid.

    Asså hur kan ni inte ha diskuterat barn alls innan ni skaffade ett...?

    Bekymra dig inte om inredning hit eller dit. Säg bara att han gör som han vill. Under tiden planerar du din flytt kort sagt. Så kan han sitta där med sin baby cam i skamvrån.


    Vi sov så de första månaderna. En av oss med bebisen, den andre i sovrummet. Då fick minst en av oss hyfsat bra sömn. Om en relation inte fixar det några månader, så är det nog kört ändå.
  • Anonym (Kaffedraken)
    sextiotalist skrev 2022-08-05 17:41:35 följande:
    Inte så ovanligt. Är relationen stabil så fixar relationen detta också.
    Tror de flesta jag känner har haft det så under spädbarnsåret och relationerna tycks hålla (i varje fall 30 år ungefär).
    Det finns fler tillfällen att vara intima än under natten eller i sovrummet 
    Det handlar inte om sex utan närhet. Det finns inget negativt för bebisen att sova i samma rumskompis både mamman och pappan. Pappan måste inte separeras från familjen. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Samma rum som både mamman och pappan ska det stå, inte rumskompis 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wilma) skrev 2022-08-05 17:23:00 följande:
    Han säger att det mest naturliga är att kvinnor föder barn tillsammans med andra kvinnor, att så gjorde dom för tusen år sedan, männen va ute och jaga mat och så höll kvinnorna på med sånt där?. 
    Nu blir jag nyfiken, vad gör han som är naturligt och motsvarar att jaga?
  • Anonym (Kaffedraken)
    sextiotalist skrev 2022-08-05 17:41:35 följande:
    Inte så ovanligt. Är relationen stabil så fixar relationen detta också.
    Tror de flesta jag känner har haft det så under spädbarnsåret och relationerna tycks hålla (i varje fall 30 år ungefär).
    Det finns fler tillfällen att vara intima än under natten eller i sovrummet 
    Hur många år då? Jag tror inte det är så enkelt som att "har man bara en stabil relation så!".
Svar på tråden Sambon dum i huvudet och jag är gravid