• Anonym (M)
    Sat 6 Aug 2022 09:56
    5215 visningar
    49 svar
    49
    5215

    Femton och femtio

    Din femtonåriga bonusdotter anförtror dig efter du lovat att inte berätta det vidare att hon har ihop det med en man i femtioårsåldern. Du tycker det är märkligt att hon vänder sig till dig eftersom hon aldrig visat att hon öht skulle tycka om dig.

    Skulle du ingripa eller hålla löftet?

  • Svar på tråden Femton och femtio
  • Anonym (Galte­n)
    Sat 6 Aug 2022 09:58
    #1

    Ääääähhhhh 

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 10:01
    #2
    Anonym (Galten) skrev 2022-08-06 09:58:36 följande:

    Ääääähhhhh 


     


    Vad? Det är en sann historia och jag vill veta vad andra hade gjort. De träffades på nätet, så är ingen bekant till familjen eller dyl.

  • Anonym (Nilla­)
    Sat 6 Aug 2022 10:02
    #3
    +1
    Anonym (M) skrev 2022-08-06 10:01:14 följande:

     


    Vad? Det är en sann historia och jag vill veta vad andra hade gjort. De träffades på nätet, så är ingen bekant till familjen eller dyl.


    Iofs tror jag inte att detta är sant. Men OM det är det så hade jag brutit löftet. Självklart.
  • Anonym (F)
    Sat 6 Aug 2022 10:03
    #4
    +2
    Anonym (M) skrev 2022-08-06 09:56:41 följande:
    Femton och femtio

    Din femtonåriga bonusdotter anförtror dig efter du lovat att inte berätta det vidare att hon har ihop det med en man i femtioårsåldern. Du tycker det är märkligt att hon vänder sig till dig eftersom hon aldrig visat att hon öht skulle tycka om dig.

    Skulle du ingripa eller hålla löftet?


    Ingripa. Skulle ta det som ett rop på hjälp. 
  • Anonym (M) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 10:04
    #5

    Det ÄR sant. Han säger att han älskar henne och hon tror honom.

  • Anonym (O)
    Sat 6 Aug 2022 10:09
    #6

    Förklara för tonåringen att det är en för stor och viktig sak för att du ska kunna undanhålla det för föräldrarna. Ge tonåringen en rimlig chans, typ en vecka, att berätta själv och gör klart att du annars kommer att göra det, och att det är för tonåringens skull. 

  • Anonym (K)
    Sat 6 Aug 2022 10:09
    #7

    Jag skulle inte lova en 15-åring nåt sånt...för det kan man ju som vuxen aldrig lova. 

    Och jag skulle ingripa och berätta det för föräldern.

  • Sat 6 Aug 2022 10:12
    #9
    +2

    Ingripa. I bästa fall hjälpa barnet att berätta för sin förälder, i sämsta fall berätta för föräldern utan barnets medgivande. Det är som de andra säger ett rop på hjälp, och hellre ett sviket löfte än en utsatt tonåring. 


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (S)
    Sat 6 Aug 2022 10:13
    #10
    +1

    Jag skulle prata med henne om att man inte ska tro på allt folk säger, oavsett ålder. Försökt få henne att fatta att han bara är ute efter en sak. Lära henne lite om livet, som man hade gjort om det vore en mer jämnårig kille.

    Det jag inte skulle göra är att diskutera hennes privatliv, något hon anförtrott i hemlighet, till andra personer. För det första är det som sagt privat, för det andra kan man glömma att hon kommer till en i framtiden om det skulle hända något allvarligt. Fötroendet och relationen skulle vara förbrukad.

    Att en 15-åring har ihop det med en gammal gubbe må vara olämpligt men inte olagligt (även om många skulle vilja det).

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 10:17
    #11

    SaraL77: Nej det är det inte. Allt annat. 100% sann tråd.

Svar på tråden Femton och femtio