• Anonym (Skäms­)
    Sat 6 Aug 2022 11:27
    3338 visningar
    31 svar
    31
    3338

    Köpte weed, flickvän berätta för mamma

    Jag gjorde ett stort misstag när jag var ute och drack öl, umgä fick för sig att dom ville köpa weed så jag köpte jag med, skulle aldrig gjort det nykte. 

    Min flickvän blev rasande och det första hon gjorde var att ringa upp min mamma och berätta, fy fan vad pinsamt!! 
    dessutom är min mamma över 70 med högt blodtryck och andra hälsoproblem så med tanke på det så blev jag väldigt arg över min flickväns agerande för det ledde till stress hos mamma. 

    Jag fick panik när hon tog upp mobilen och sa att hon skulle ringa min mamma nu och jag försökte få henne att låta bli, blanda inte in mamma, hon har hälsoproblem, Har inte med detta att göra tyckte jag, Din mamma förtjänar att veta att du gjort fel sa hon då och ringde..


    Min flickvän stod och hånlog mot mig när hon pratade med min mamma. Hon verkade njuta av att se mig må dåligt och hjälplöst titta på utan att kunna göra något när hon fick mig att se väldigt dålig ut. Mamma blev inte direkt glad.
    Jag får skylla mig själv sa min tjej, Jag ska ställa till det ordentligt för dig sa hon till mig. och det gjorde hon.. 

    Vad tycker ni om detta? 


    JA jag vet att jag har gjort fel, det har min tjej rätt i, men jag tycker det var ännu mer fel att skvallra till min mamma , vi borde väl ha prata själva? Jag menar vi är båda över 35år så varför blanda in min mor.. Hade kunnat fört en diskussion om att söka hjälp för alkohol problem eftersom det ledde till konsekvenser? Det hade inte behövt bli värre än så, nu blev det väldigt stort och jag skäms nå fruktansvärt.


     


     

  • Svar på tråden Köpte weed, flickvän berätta för mamma
  • Anonym (Jag)
    Sat 6 Aug 2022 11:31
    #1
    -2 +1

    Din flickvän gjorde helt rätt. 
    Du har bara dig själv att skylla på. Man köper inte weed. 

  • Anonym (Hin håle)
    Sat 6 Aug 2022 11:37
    #2

    Du beter dig som en pundare....
    Dock beter hon sig som en barnunge....

    Ni kanske passar ihop ändå.. 

  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 11:38
    #3
    Anonym (Jag) skrev 2022-08-06 11:31:53 följande:

    Din flickvän gjorde helt rätt. 
    Du har bara dig själv att skylla på. Man köper inte weed. 


    Men kan man inte göra ett misstag? Har du aldrig gjort ett misstag? Det var första gången och jag var onykter. Det händer inte igen!

    då ska jag rapportera alla misstag hon gör till hennes mamma också, för misst kommer hon göra, det gör alla.
  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 11:43
    #4

    Svarar Anonym Hib Håle som skrev:

    Du beter dig som en pundare....
    Dock beter hon sig som en barnunge....

    Ni kanske passar ihop ändå.. 

    mitt svar: 

    Väldigt kort pundar period då för det händer inte igen. 

  • Anonym (L)
    Sat 6 Aug 2022 11:49
    #5

    35 år?! Nej, då ringer man inte till sin partners mamma som ?straff?. Jag trodde att ni var mycket yngre.

    Det hade som du skriver varit vettigare att prata om hur du hanterar alkohol med tanke på att du verkar bli helt omdömeslös när du är full.

    Jag tycker inte att det är hela världen att röka weed men om ni har barn är det fullständigt idiotiskt. När man får barn är det slut med allt sådant.

    Jag förstår att din flickvän blev förbannad, oavsett om ni har barn, men att ringa din morsa är ju bara löjligt. 

  • Anonym (Abc)
    Sat 6 Aug 2022 11:57
    #6

    Det är bara jobbigt i början Som missbrukare. Sen slutar man bry sig i vad ens släkt Och vänner tänker. Nästan så man bli arg på dem istället. Så fortsätt köpa så ska du se att skammen Avtar.

  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 11:59
    #7
    Anonym (L) skrev 2022-08-06 11:49:43 följande:

    35 år?! Nej, då ringer man inte till sin partners mamma som ?straff?. Jag trodde att ni var mycket yngre.

    Det hade som du skriver varit vettigare att prata om hur du hanterar alkohol med tanke på att du verkar bli helt omdömeslös när du är full.

    Jag tycker inte att det är hela världen att röka weed men om ni har barn är det fullständigt idiotiskt. När man får barn är det slut med allt sådant.

    Jag förstår att din flickvän blev förbannad, oavsett om ni har barn, men att ringa din morsa är ju bara löjligt. 


    Tack för att åtminstone du läste ordentligt så du förstod frågeställningen istället för att skälla ut mig du med när jag redan skrivit att jag har gjort fel och skäms. 

    Vi har inga barn. 

    Jag har aldrig i hela mitt liv hållit på med knark! Detta var en engångsföreteelse. 

    Jag har fått konsekvenser av alkohol tidigare med så jag ska sluta dricka, detta var droppen. 


    vart kan jag söka hjälp?

  • Anonym (Ulrik­a)
    Sat 6 Aug 2022 12:05
    #8

    Jag gissar att det är så att du brukar dricka för mycket, och då hamnar i olika typer av problem, och att du tidigare har lovat att sluta men inte gjort det. Stämmer det? Då kanske din flickväns agerande är ett desperat försök att få dig att ta tag i ditt drickande en gång för alla? Hon älskar väl den nyktra varianten av dig...
    Jag har en kompis som drack för mycket, och han blev hjälpt av AA. Kolla upp det, och gå på ditt första möte så fort som möjligt, och gå på möten så ofta du kan! Min kompis har nu varit nykter i många år, och mår jättebra!

  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 12:07
    #9

    Citerar Anonym (Abc). 




    Det är bara jobbigt i början Som missbrukare. Sen slutar man bry sig i vad ens släkt Och vänner tänker. Nästan så man bli arg på dem istället. Så fortsätt köpa så ska du se att skammen Avtar.




    Mitt svar: Ursäkta?? Vart i tråden står det att jag kommer fortsätta köpa? 

    Det verkar snarare som du har pundat sönder hjärnan, du skriver med erfarenhet och svarar med ett helt hjärndött inlägg 
  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 12:12
    #10

    Citerar Anonym (Ulrik­a)

    Jag gissar att det är så att du brukar dricka för mycket, och då hamnar i olika typer av problem, och att du tidigare har lovat att sluta men inte gjort det. Stämmer det? Då kanske din flickväns agerande är ett desperat försök att få dig att ta tag i ditt drickande en gång för alla? Hon älskar väl den nyktra varianten av dig...
    Jag har en kompis som drack för mycket, och han blev hjälpt av AA. Kolla upp det, och gå på ditt första möte så fort som möjligt, och gå på möten så ofta du kan! Min kompis har nu varit nykter i många år, och mår jättebra!

    Mitt svar: Stämmer på pricken förutom att jag inte lovat något eftersom jag fick konsekvenser ?ibland ?

    Jag ska kolla upp det tack!

Svar på tråden Köpte weed, flickvän berätta för mamma