• Anonym (tråk tråk)
    Sat 6 Aug 2022 14:29
    928 visningar
    7 svar
    7
    928

    Högriskgravid, beordrad sängläge, har astråkigt

    Jag har blivit beordrad att inte anstränga mig all, helst ska jag ligga i sängen och det har jag nu gjort i tre veckor. Jag växlar mellan att se gamla serier jag har på en hdd, spela lite tv-spel, sticka och sy. Jag har stickat en kofta efter samma mönster som min mammas kofta som hon stickade när hon var gravid med mig. Sen grät jag en skvätt då min mamma gick bort för 6 år sedan och begravdes i den koftan. Som tur är stickade jag i andra färger. Jag syr på en klänning till min fru, för att sy något till mig just nu är ju totalt hopplöst. Men jag önskar att jag hade mer att göra.

    Tipsa mig om spel, serier, hobbies man kan göra stillasittande i en säng. Helst som inte tar upp alltför mycket plats och volym då vi ska flytta om kanske 2 månader, beroende på hur sega hantverkarna som renoverar vissa saker i huset vi flyttar till är.

    Serier som jag ser på rundgång: Buffy, Angel, Bones, NCIS, Game of thrones förs 5 säsonger, Avatar the last airbender, Stargate Universe, Once upon a time

    Tv-spel jag spelar: Mass Effect, Edge of Eternity, Slay the spire, Spiritfarer

  • Svar på tråden Högriskgravid, beordrad sängläge, har astråkigt
  • Anonym (Mix & match)
    Sat 6 Aug 2022 14:58
    #1

    Youtube is your friend.

    Four deserts race- 4 avsnitt. Helt sjukt ultramaratonlopp där det inte är den man tror som inte klarar av det. 

    Michael reeves surgery robot (12.35 lång är hela) samt hans andra galna uppfinningar. Killen är något av ett tonårsgeni.

    Youtube/Gamer:

    Vilka game mashes som helst med Soviet womble. Mount & Blade och "random bullshittery"-serien  (dålig humor är också humor Drömmer)

    Hobby

    Designa något kul broderi med egen text till nya hemmet på Folklore company.se- se facebookgruppen korsstygn 2.0 för inspo.

    Kolla serier:

    The Witcher
    Lucifer
    Supernatural (där har du att göra)
    Virgin river för mysfaktor

  • Sat 6 Aug 2022 15:02
    #2

    Usch det låter långtråkigt, men vad gör man inte för hälsan och bebisen.

    Sticka till barnet? Riktigt små bebisar behöver inte stickade koftor hur gulligt det än ser ut, men ett par "cranky/monster bum pants" till nästa vinter kommer ni säkert ha användning för. Det finns gratis mönster om du googlar.

    Sy dina egna amningskupor (önskar själv att jag gjort det, kändes slösigt med engångs).

    Laga allt i laghögen. Inte så kul men väldigt tillfredsställande när det är klart.

    Korsstygn.

    Korsord eller sudoku.

    Lär dig ett cad/rit-program, rita upp ert nya hus och möblera.

    Lär dig brickvävning, knyppling eller att slå frivoliteter. Tar inte mycket plats och går långsamt.

    Lär dig barnsånger.

    Lär dig spela ukulele.

    Om du har någon strömningstjänst, se första avsnittet på varje serie för att se om något faller dig i smaken.

  • Sat 6 Aug 2022 15:19
    #3

    Men finns det inget du velat lära dig som du nu kan ha som projekt? Tex lära dig tala italienska (onlinekurser/duolingo), lära dig om 1800-talets historia (filmer/böcker), lära dig ett nytt hantverk som att knyppla eller måla akvarell?

  • Anonym (tråk tråk) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 16:16
    #4
    Anonym (Mix & match) skrev 2022-08-06 14:58:06 följande:

    Youtube is your friend.

    Four deserts race- 4 avsnitt. Helt sjukt ultramaratonlopp där det inte är den man tror som inte klarar av det. 

    Michael reeves surgery robot (12.35 lång är hela) samt hans andra galna uppfinningar. Killen är något av ett tonårsgeni.

    Youtube/Gamer:

    Vilka game mashes som helst med Soviet womble. Mount & Blade och "random bullshittery"-serien  (dålig humor är också humor // Drömmer)

    Hobby

    Designa något kul broderi med egen text till nya hemmet på Folklore company.se- se facebookgruppen korsstygn 2.0 för inspo.

    Kolla serier:

    The Witcher
    Lucifer
    Supernatural (där har du att göra)
    Virgin river för mysfaktor


    Tack för tipset! 
  • Anonym (tråk tråk) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 16:24
    #5
    BuoBä skrev 2022-08-06 15:02:37 följande:

    Usch det låter långtråkigt, men vad gör man inte för hälsan och bebisen.

    Sticka till barnet? Riktigt små bebisar behöver inte stickade koftor hur gulligt det än ser ut, men ett par "cranky/monster bum pants" till nästa vinter kommer ni säkert ha användning för. Det finns gratis mönster om du googlar.

    Sy dina egna amningskupor (önskar själv att jag gjort det, kändes slösigt med engångs).

    Laga allt i laghögen. Inte så kul men väldigt tillfredsställande när det är klart.

    Korsstygn.

    Korsord eller sudoku.

    Lär dig ett cad/rit-program, rita upp ert nya hus och möblera.

    Lär dig brickvävning, knyppling eller att slå frivoliteter. Tar inte mycket plats och går långsamt.

    Lär dig barnsånger.

    Lär dig spela ukulele.

    Om du har någon strömningstjänst, se första avsnittet på varje serie för att se om något faller dig i smaken.


    Ja, och jag ska, om allt går bra,, stå ut i 15 veckor till.

    Tack för tipsen! Jag kanske borde skaffa en barnsångbok som är lite modernare än Min nya skattkammare visboken och Barnens musik oc Visor av Alice Tegnér. 
  • Anonym (tråk tråk) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 16:31
    #6
    annabellelee skrev 2022-08-06 15:19:22 följande:

    Men finns det inget du velat lära dig som du nu kan ha som projekt? Tex lära dig tala italienska (onlinekurser/duolingo), lära dig om 1800-talets historia (filmer/böcker), lära dig ett nytt hantverk som att knyppla eller måla akvarell?


    Nej jag har inte direkt något sånt där som jag önskar lära mig. Det var därför jag frågade här. Jag spelar och sjunger, syr lite, fotograferar lite. Ibland tar jag upp idén att lära mig rita och måla men varje gång blir det pannkaka. Språk har jag tänkt ibland också genom åren, jag kan läsa några stycken hjälpligt men inte mer än så.

    Tack för tipsen. 
  • Anonym (tråk tråk) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 17:39
    #7

    Hur är det att släktforska förresten? Är det roligt?

Svar på tråden Högriskgravid, beordrad sängläge, har astråkigt