• Anonym (Undra­r?)
    Sat 6 Aug 2022 14:29
    1985 visningar
    25 svar
    25
    1985

    Kan en "Som har lätt med tjejer" vara trogen?

    Som extremexempel kan jag nämna min storebror. Han är tre år äldre än mig.  När vi växte upp var ALLA mina vänner utom killkompisar kära i honom.  Han har legat med varenda väninna jag har och har haft. Han har tom. legat med mammas väninna.

    Nu är han 36 men har inte bättrat sig alls. Det är Tinder och kringliggande, oftast med 10-15 år yngre men inte exklusivt. Även jämnåriga och äldre.

    Nu ser inte jag hans charm riktigt men han är ju min bror. Alla kvinnor verkar gilla honom i åldrar från bebis till graven.

    Han är helt hopplös, jag kunde inte ens låta honom hämta min dotter från dagis utan att han fick ihop det med en dagisfröken.

    Det är såna grejer hela tiden. Han tröffar massa brudar, men samtidigt är han det, ghostar/blockar...ger falskt nummer. Han har vänstrat mot varenda fluckvän han haft.

    Kan en "sån" nånsin lära sig att hantera en relation eller vara trogen? Kan män inte hålla sig om de är populära bland kvinnor?

  • Svar på tråden Kan en "Som har lätt med tjejer" vara trogen?
  • Anonym (H)
    Sat 6 Aug 2022 14:50
    #1
    -1

    Självklart kan man vara trogen även om man har lätt att få tjejer. Antar att det omvända gäller också, tjejer som är attraktiva och kan få vem som helst kan också vara trogna. Att man ligger runt som singel säger inget om risk att vara otrogen i ett förhållande.

  • Anonym (P)
    Sat 6 Aug 2022 15:02
    #2
    -1

    Du ställer två olika frågor. Kan en kille som är charmig och lätt får tjejer vara trogen? Absolut. Det är långt ifrån alla som letar sexpartners i var och varannan kvinna de träffar. Kommer din bror att byta livsstil? Tveksamt. VILL han ens ha en monogam relation?

  • Sat 6 Aug 2022 15:32
    #3
    -1

    Jag tänker nästan så att den som har lätt att få tjejer lättare är trogen, just för att frestelsen inte blir så stor. Det man lätt kan få blir inte så åtråvärt typ. Om man som kille däremot har svårare att få tjejer tror jag det kan vara svårt att låta bli om tillfälle ges. Typ så. Jag tror din brorsa har lätt att få tjejer därför att han satsat på den egenskapen. Han vill ha många och då har han lärt sig hur man gör för att få det.

  • Anonym (Undra­r?) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 15:34
    #4
    -2
    Anonym (P) skrev 2022-08-06 15:02:27 följande:

    Du ställer två olika frågor. Kan en kille som är charmig och lätt får tjejer vara trogen? Absolut. Det är långt ifrån alla som letar sexpartners i var och varannan kvinna de träffar. Kommer din bror att byta livsstil? Tveksamt. VILL han ens ha en monogam relation?


    Några gånger har han sagt att han hittat rätt, skall sluta träffa andra än henne osv. Just när han säger det tror jag faktiskt han menar det, i den stunden, men sen ändrar han sig.

    Mamma som iofs alltid kommer se honom som en oskyldig perfekt bebis hävdar att han är en väldigt kärleksfull och romantisk man, problemet är att han har för mycket kärlek att ge och för stort hjärta. Själv tänker jag att han är översexuell.
  • Sat 6 Aug 2022 15:48
    #5
    +1

    fast är han översexuell kan han väl få ut det med en fast partner? Nej han har ett galet stort bekräftelsebehov och han har bara lärt sig ett sätt att få det på. Varje gg han kan få det av en kvinna vill han ha det, annars kommer tanken att hon kanske skulle ratat honom. Och bara tanken är skrämmande för en sån som honom. Han måste alltid checka av liksom.

  • Anonym (L)
    Sat 6 Aug 2022 15:51
    #6

    Det brukar lugna sig när sådana män blir äldre. Vissa slutar aldrig men det blir lätt patetiskt efter en viss ålder och inte så givande att avverka kvinnor på löpande band. Till slut vill de flesta ha trygghet och meningsfullhet.

    Jag fick veta i vuxen ålder att min pappa var en riktig player som ung. Han såg mycket bra ut och skulle väl kunna beskrivas som en alfahanne. Även som gift hade han den effekten på kvinnor men min mamma var hans stora kärlek. När han träffade henne fanns ingen annan. (Jag är inte naiv utan vet att det faktiskt var så. Han respekterade henne otroligt mycket.) 


    Din bror kanske inte har träffat den rätta än även om han trodde det då. 

    Fast det kanske handlar om ett beroende också. Jag vet inte om sexmissbruk verkligen existerar men din bror kanske har det i så fall. 

  • Anonym (Suck)
    Sat 6 Aug 2022 15:53
    #7

    Hur många trådar ska du skapa om din bror egentligen? Varför bryr du dig så mycket om hans sexliv?? Verkar sjukt incestuöst faktiskt.

    Som svar på din fråga så är det omöjligt att veta. Det beror helt på om han kommer till insikt om att han skulle vilja ha en stadig relation, kanske familj osv. Men han kanske inte vill. Han kan vara helt nöjd med sin livsstil och inte ha någon som helst vilja att ändra sig någonsin.

  • Anonym (Jo)
    Sat 6 Aug 2022 16:17
    #8
    -1 +1

    Klart det finns, min kille är ett riktigt kap, snygg, charmig, smart och en riktigt kvinno magnet. Tjejerna drar i han och kan inte sluta stirra när vi är ute någonstans, alla mina tjejkompis säger också heeela tiden vilken Hunk han är och hur andra bekanta till dom också inte kan sluta snacka om hur het han är . han har inte legat runt, bara haft sex med sina flickvänner vilket inte är många då han har haft 2 långa relationer på 10 år.. när han varit singel har han dissat alla one night stand/3kanter erbjudanden för att han tycker det känns äckligt att ligga med nån som skulle bjuda ut sig på det sättet... Aldrig varit otrogen. Så idk tror nog din bror snarare har lite mindervärdeskomplex och behöver bekräftelse från tjejer för att känna sig bra i sig själv.

  • Sat 6 Aug 2022 19:36
    #9
    +1

    Visst kan en sån kille bryta mönstret, bli monogam och trogen. Men risken är väldigt mycket större att han förr eller senare antingen är otrogen eller lämnar sin partner. Dels har han fler val och fler frestelser, dels vet han (eller hon) att hen alltid lätt kan få en ny vän. Så när det kärvar i relationen är det lättare att gå än att jobba för att bevara den. Den som istället haft svårt att få ihop det är mer rädd om sin relation, fullt logiskt.

  • Anonym (Undra­r?) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 19:45
    #10
    Hotelliggaren skrev 2022-08-06 15:48:28 följande:

    fast är han översexuell kan han väl få ut det med en fast partner? Nej han har ett galet stort bekräftelsebehov och han har bara lärt sig ett sätt att få det på. Varje gg han kan få det av en kvinna vill han ha det, annars kommer tanken att hon kanske skulle ratat honom. Och bara tanken är skrämmande för en sån som honom. Han måste alltid checka av liksom.


    Jag tänker att det måste vara mer än bekräftelsebehov...tex. aktiverar han sin Tinderprofil så får han meddelanden i stil med "Men hur snygg får man va? Ses ikväll?" "Jag skulle göra vad som helst för dig" "Ohlala kom till mamma är du upptagen imorgon kväll?" kvinnor i olika åldrar och olika typer som bara kastar sig på honom. Tänker att bekräftelsen borde ju vara redan där...men han träffar ju flera av dem också.
    Anonym (L) skrev 2022-08-06 15:51:24 följande:

    Det brukar lugna sig när sådana män blir äldre. Vissa slutar aldrig men det blir lätt patetiskt efter en viss ålder och inte så givande att avverka kvinnor på löpande band. Till slut vill de flesta ha trygghet och meningsfullhet.

    Jag fick veta i vuxen ålder att min pappa var en riktig player som ung. Han såg mycket bra ut och skulle väl kunna beskrivas som en alfahanne. Även som gift hade han den effekten på kvinnor men min mamma var hans stora kärlek. När han träffade henne fanns ingen annan. (Jag är inte naiv utan vet att det faktiskt var så. Han respekterade henne otroligt mycket.) 


    Din bror kanske inte har träffat den rätta än även om han trodde det då. 

    Fast det kanske handlar om ett beroende också. Jag vet inte om sexmissbruk verkligen existerar men din bror kanske har det i så fall. 



    Han är ju ändå 36 och har hållt på såhär sen han var kanske 16. Kanske behöver fler år än så att leka av sig?
    Anonym (Suck) skrev 2022-08-06 15:53:10 följande:

    Hur många trådar ska du skapa om din bror egentligen? Varför bryr du dig så mycket om hans sexliv?? Verkar sjukt incestuöst faktiskt.

    Som svar på din fråga så är det omöjligt att veta. Det beror helt på om han kommer till insikt om att han skulle vilja ha en stadig relation, kanske familj osv. Men han kanske inte vill. Han kan vara helt nöjd med sin livsstil och inte ha någon som helst vilja att ändra sig någonsin.


    Är väl andra tråden jag skapat så blir två trådar då.

    Ibland kan jag tänka att han kanske skulle bli en bra pappa eftersom min dotter avgudar honom och skrattar åt allt han säger. Men alla gillar liksom honom så det säger inte så mycket.


Svar på tråden Kan en "Som har lätt med tjejer" vara trogen?