• Anonym (Först­a kärlek­en)
    Sat 6 Aug 2022 15:37
    1472 visningar
    20 svar
    20
    1472

    Distansförhållande bor i olika länder

    Hej ! Detta är kanske inte direkt relationsproblem i den bemärkelsen men hittade ingen passande kategori ,
    kan vi få detta att fungera och hur isåfall
    Jag vill ha en framtid med min ungdomskärlek vi bor i olika länder och har bägge barn under 18 år , ingen av oss kan flytta närmaste framtiden. Har vi en chans eller är de bara att ge upp drömmen ? jag Har haft några relationer genom åren och fått barn men har aldrig känt mig hemma och alla förhållanden har kraschat och äntligen som 40 plussare har jag hittat svaret min första kärlek är och va den rätta men livet ville annat och vi skildes åt . Vi har haft kontakt mer eller mindre genom alla åren men Redan 2018 kände jag att de nog ska vara vi men pga av avståndet så puttade jag undan känslorna och hade precis fått barn så jag fortsatte att leva med barnen pappa men nu är vi separerade för mitt hjärta har någon annan  och har alltid haft . 
    någon med tips eller någon som varit i liknande situation ? 

  • Svar på tråden Distansförhållande bor i olika länder
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Sat 6 Aug 2022 15:42
    #1

    Ge upp. Ingen vettig person sätter livet på paus för ett "kanske".

  • Anonym (Drömm­aren)
    Sat 6 Aug 2022 16:25
    #2
    +1

    Klart du ska sattsa, om ni fortfarande har känslor efter så många år så betyder det något. Flytta! Gör det som ditt hjärta säger 

  • Sat 6 Aug 2022 16:32
    #3

    Jag tycker inte att du ska ge upp. 

  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 16:47
    #4
    Anonym (Drömmaren) skrev 2022-08-06 16:25:36 följande:

    Klart du ska sattsa, om ni fortfarande har känslor efter så många år så betyder det något. Flytta! Gör det som ditt hjärta säger 


    Kan tyvärr inte flytta pga av barnen och deras pappa bor här kan Inte göra så mot barnen men ja de måste betyda något när vi fortfarande har känslor för varandra 
  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 16:49
    #5
    Mackan1978 skrev 2022-08-06 16:32:53 följande:

    Jag tycker inte att du ska ge upp. 


    Ok ???? de vill jag inte heller men de praktiska är så omständigt olika länder småbarn barnens pappa osv osv 
  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 16:53
    #6
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2022-08-06 15:42:20 följande:

    Ge upp. Ingen vettig person sätter livet på paus för ett "kanske".


    Ett kanske ? Hur menar du
  • Anonym (---)
    Sat 6 Aug 2022 16:55
    #7

    Om ni bor i olika länder och det finns barn inblandade så nej, jag ser inga möjligheter att bygga på det om ingen av er kan flytta.
    Att det inte blev något då i er ungdom, kanske säger något? 

  • Sat 6 Aug 2022 16:55
    #8

    Trådstartaren du kan skicka ett privat meddelande till mig så kan jag beskriva 

  • Sat 6 Aug 2022 16:57
    #9

    Hur mycket kommer ni kunna träffas under ett år? Det är väl bara att prova sig fram. Eftersom ni båda ska bo kvar i era hemländer så är det ju ingen katastrof om det inte funkar, då har ni ju i alla fall försökt. Eller tänker du att du kommer behöva offra mycket för att ni ska kunna ses (tex alla dina sparade pengar)? 

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Sat 6 Aug 2022 17:03
    #10
    Anonym (Första kärleken) skrev 2022-08-06 16:47:07 följande:
    Kan tyvärr inte flytta pga av barnen och deras pappa bor här kan Inte göra så mot barnen men ja de måste betyda något när vi fortfarande har känslor för varandra 
    Nej det måste inte betyda något. Det kan vara kärlek, det kan vara inbillning. Man vet inte förrän man har möjlighet att utforska i verkligheten.
    Anonym (Första kärleken) skrev 2022-08-06 16:53:45 följande:
    Ett kanske ? Hur menar du
    Det finns inga garantier att känslorna finns kvar om flera år, hur lång tid det nu tar innan du eller han kan flytta. Vem skulle flytta till vem och ge upp hela sitt liv? Det finns inga garantier för att det skulle hålla mer än ett par månader heller om ni kommer så långt. Kort sagt högst osäkert vad som kan hända då. Och du ska sätta livet på paus i flera år i väntan på det...? Aldrig. Om han är den rätta så finns han där senare också.
  • Anonym (jury)
    Sat 6 Aug 2022 17:05
    #11

    Lite oklart men som jag läser det är det bara du som har beslutat att ni har ett distansförhållande och att det skall bli er två till slut. Har ungdomskärleken yttrat minsta intresse åt det hållet? Om inte så är det geografiska avståndet inte det enda problem du måste överkomma.

    Du verkar allmänt ha fastnat i en drömbild från ditt förflutna och önsketänker att du på motsvarande sätt skulle vara ungdomskärlekens drömbild. Och vet du egentligen något om hur han är nu? 

    Men kanske föredrar du bara att just nu ha ett "distansfórhållande" till en drömbild, istället för att försöka etablera ett riktigt förhållande till någon i verkligheten. Slösa inte bort för mycket tid på det dock.

  • Sat 6 Aug 2022 17:10
    #12

    Hur gamla är barnen? Kan ni träffas på helger och semestrar? Hur långt är avståndet mellan er? För vissa funkar det med långdistans förhållande, det finns ju också FaceTime etc. Jag håller kontakt med nära och kära på det sättet. 

  • Sat 6 Aug 2022 17:14
    #13
    +1

    Kör på och se vad det håller för. Du ångrar dig nog om du inte provar och om det inte funkar så behöver du inte fundera mer på det.

  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 17:53
    #14
    AmericanMommy skrev 2022-08-06 17:10:19 följande:

    Hur gamla är barnen? Kan ni träffas på helger och semestrar? Hur långt är avståndet mellan er? För vissa funkar det med långdistans förhållande, det finns ju också FaceTime etc. Jag håller kontakt med nära och kära på det sättet. 


    Mina småbarn är mellan 2-8 år hans ?småbarn ? är 12 och 11 ca 2,5 timmar med flyg men tar längre tid än så då man måste byta plan så väntetid på flygplatsen.Pappan har barnen varannhelg fredag eftermiddag till söndag eftermiddag så blir lite tajt med tid på helger . 
  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 18:01
    #15
    Anonym (jury) skrev 2022-08-06 17:05:26 följande:

    Lite oklart men som jag läser det är det bara du som har beslutat att ni har ett distansförhållande och att det skall bli er två till slut. Har ungdomskärleken yttrat minsta intresse åt det hållet? Om inte så är det geografiska avståndet inte det enda problem du måste överkomma.

    Du verkar allmänt ha fastnat i en drömbild från ditt förflutna och önsketänker att du på motsvarande sätt skulle vara ungdomskärlekens drömbild. Och vet du egentligen något om hur han är nu? 

    Men kanske föredrar du bara att just nu ha ett "distansfórhållande" till en drömbild, istället för att försöka etablera ett riktigt förhållande till någon i verkligheten. Slösa inte bort för mycket tid på det dock.


    jag har precis varit på semester och bodde hos honom och han sa att han aldrig kommer fina någon som kan ersätta mig . Jag bodde hos honom när jag hälsade på  min släkt 
  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 18:09
    #16
    Räkan77 skrev 2022-08-06 16:57:48 följande:

    Hur mycket kommer ni kunna träffas under ett år? Det är väl bara att prova sig fram. Eftersom ni båda ska bo kvar i era hemländer så är det ju ingen katastrof om det inte funkar, då har ni ju i alla fall försökt. Eller tänker du att du kommer behöva offra mycket för att ni ska kunna ses (tex alla dina sparade pengar)? 


    Det är just de hur ofta vi hade kunnat träffas jag kan åka iaf 1 gång / år då han bor i mitt hemland och jag har släkt där . Sen är jag bara barnfri varannan helg och då blir de tajt med tiden barnens pappa har inte barnen något extra förutom på sommaren . Och det blir för stressigt för småbarn att bara åka över en helg .  så det är mycket upp till honom då han har större möjligheter att komma hit . 
  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 18:39
    #17
    nihka skrev 2022-08-06 17:14:34 följande:

    Kör på och se vad det håller för. Du ångrar dig nog om du inte provar och om det inte funkar så behöver du inte fundera mer på det.


    Ja nog lika bra tuta och köra de kan inte mer än gå åt skogen 
  • Anonym (Alice­)
    Sat 6 Aug 2022 19:26
    #18
    +1

    Jag och min man hade långdistans i ett par år då vi bodde i olika länder och det fungerade bara bra, men då hade ingen av oss barn. Tycker att du absolut bör satsa och försöka hitta sätt att vara med din kärlek, men tror också att du får vara realistisk över vad som går. Iom barnen blir ni ju väldigt låsta, för jag anar att era ex inte vill flytta utomlands för er skull. 

  • Anonym (jury)
    Sat 6 Aug 2022 20:53
    #19
    Anonym (Första kärleken) skrev 2022-08-06 18:01:23 följande:
    jag har precis varit på semester och bodde hos honom och han sa att han aldrig kommer fina någon som kan ersätta mig . Jag bodde hos honom när jag hälsade på  min släkt 
    Är du säker på att ni talar samma språk? Ingen kan ersätta dig ( som vad?) säger han men hur förpliktigande är det egentligen från hans sida? Du verkar vilja ha ett förhållande på avstånd med honom som mannen i ditt liv, men han kanske mer ser dig som en gammal flamma som kommer på besök då och då.

    Innan du satsar för mycket bör ni nog tydligt avstämma era förväntningar omkring vad ni håller på med och inte bara tro och hoppas att motparten ser det på samma sätt som en själv.
  • Anonym (Först­a kärlek­en) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 21:45
    #20
    Anonym (jury) skrev 2022-08-06 20:53:45 följande:
    Är du säker på att ni talar samma språk? Ingen kan ersätta dig ( som vad?) säger han men hur förpliktigande är det egentligen från hans sida? Du verkar vilja ha ett förhållande på avstånd med honom som mannen i ditt liv, men han kanske mer ser dig som en gammal flamma som kommer på besök då och då.

    Innan du satsar för mycket bör ni nog tydligt avstämma era förväntningar omkring vad ni håller på med och inte bara tro och hoppas att motparten ser det på samma sätt som en själv.
    Du har en poäng i de du skriver jag lever kanske i en fantasi 
Svar på tråden Distansförhållande bor i olika länder