• Mon 29 Aug 2022 10:59
    52558 visningar
    182 svar
    +2
    182
    52558

    Vi som har BF i maj 2023

    Hej.
    Jag hittar ingen tråd för oss som nyligen plussat och därför har BF i maj 2023.

    Jag plussade med CB ultra early "analogt" fre 26/8, ett svaagt streck.
    Gjorde sedan CB ultra early digitalt lördag 27/8 och fick Gravid :D

    Jag har haft symptom i över en vecka på molvärk, extrem trötthet, ont i huvudet och känt mig snurrig. Nybörjar brösten ömma något.
    BF 3/5

    När plussade ni? Vad har ni för symptom?

  • Svar på tråden Vi som har BF i maj 2023
  • 82lind­is
    Mon 29 Aug 2022 11:19
    #1

    Hej! Jag fick gravid på stickan den 25/8.  Jag har 3 barn sedan tidigare i åldrarna 12,16 och 17. Och min sambo har 2 barn som är 9 och 12. Så vi väntat vårat första gemensamma barn. ☺️

    Känner inte så mycket mer än lite molvärk då och då och har sendrag i magen när jag gör plötsliga rörelser eller hostar till.  Lite yrsel och blir lätt åksjuk i bil. Såhär bra har jag nog aldrig mått under nån graviditet, hoppas det fortsätter så. 
    Har haft riktiga kaos graviditeter och alla 3 fick jag havandeskapsförgiftning. Så nu med ny partner känns det som ett äventyr att se hur det blir. 

  • Mon 29 Aug 2022 11:28
    #2
    82lindis skrev 2022-08-29 11:19:19 följande:

    Hej! Jag fick gravid på stickan den 25/8.  Jag har 3 barn sedan tidigare i åldrarna 12,16 och 17. Och min sambo har 2 barn som är 9 och 12. Så vi väntat vårat första gemensamma barn. ☺️

    Känner inte så mycket mer än lite molvärk då och då och har sendrag i magen när jag gör plötsliga rörelser eller hostar till.  Lite yrsel och blir lätt åksjuk i bil. Såhär bra har jag nog aldrig mått under nån graviditet, hoppas det fortsätter så. 
    Har haft riktiga kaos graviditeter och alla 3 fick jag havandeskapsförgiftning. Så nu med ny partner känns det som ett äventyr att se hur det blir. 


    Grattis, vad kul! 😊
    Hoppas det håller i sig 🙂
  • Anonym (Ingri­d)
    Mon 29 Aug 2022 12:51
    #3
    +1

    Hej! Jag plussade också i fredags, när mensen var en dag sen.. och plusset kom direkt! Har dock blandade känslor då detta ej var planerad och om vi behåller blir det vårt fjärde barn. Yngsta fyller snart 1. Kommer vi orka? Vi var nöjda med tre barn och har fullt upp som det är. Men samtidigt....

    Bf i så fall den 5 maj.

  • Mon 29 Aug 2022 13:32
    #4
    +1

    Här vill jag också hoppa in, plussade på digital i söndags och på sticka i fredags typ.. vi har en dotter sen tidigare på 6 år. 

    Illamående och spänningar i magen är väl det jag har just nu, hoppas det vill stanna men bestämt mig för att jag är gravid tills annat sägs.

    BF är 8 maj för mig 

  • Anonym (...)
    Mon 29 Aug 2022 23:44
    #5
    +1

    Hej!

    Plussade 25/8, BF 29 april. Var 1-2 v enligt digitalt test. Dock är jag lite orolig då jag tog ett dagen efter piller 24h efter sex, men som uppenbarligen inte hjälpte... Jag tänkte inte mer på det och då det var semestertider har jag både druckit alkohol och gjort botox i pannan... Barnmorskan sa dock att det inte var någon fara med något av sakerna men känns inte toppenbra... Men ja, det var verkligen ett "hoppsan"-plus om man säger så. Blir min och min sambos andra barn.

  • Tue 30 Aug 2022 07:10
    #6
    +1

    Hej, plussade 26/8, beräknad bf 6/5.

    Vi har försökt aktivt och är superglada. Lite oroliga dock då vi hade en ofostrig graviditet i våras. Håller tummarna och försöker att inte noja för mycket Skrattande
    Grattis till alla plus!

  • Tue 30 Aug 2022 07:41
    #7
    +1

    Hej plussade igår 28/8, bf 12/5<3 vi är super glada men också oroliga efter ma i v12 i juni.

  • Tue 30 Aug 2022 07:54
    #8
    Etaj skrev 2022-08-30 07:41:08 följande:

    Hej plussade igår 28/8, bf 12/5<3 vi är super glada men också oroliga efter ma i v12 i juni.


    Håller tummarna för oss Glad Stort grattis till er!!
  • Anonym (Glado­ro)
    Tue 30 Aug 2022 09:45
    #9
    +1

    Hej! 

    Vill också hoppa in, letat efter en sån här tråd sedan 26/8 då jag också plussade. Beräknad BF 3/5. 

    Efterlängtat men känns ändå svårt att fullt ut ta in, hoppas bara allt ska gå bra. Lite orolig, haft bruna flytningar varannan dag i två veckor nu, molvärk nästan varje dag. Träffar barnmorska på tisdag nästa vecka (2/9). 

    Stort grattis till alla med plus i tråden, ska bli intressant att följa 

  • Tue 30 Aug 2022 10:41
    #10

    Började blöda igår em och fortsatt med det sedan dess, aldrig haft missfall förut och blödde inte under min sista graviditet så får placera mig på avbrytarbänken några dagar för att se hur det utvecklar sig. 

    Hejjar på er andra under tiden :) 

Svar på tråden Vi som har BF i maj 2023