• Sun 4 Sep 2022 11:50
    3740 visningar
    2 svar
    2
    3740

    Illamående av Cyclogest?

    Jag har gått på Cyclogest i en vecka imorgon (med FET i fredags) och undrar hur lång tid det kan ta innan symptom kan börja uppvisas med Cyclogest och hur länge folk har haft ont/känt av återförening. Jag mår nämligen skit. Känns som att jag ska spy och är fortfarande öm efter återförandet 😩 Dessutom har min ena äggstock börjat brinna (började igår kväll) 😩 Inte så konstigt med tanke på vad som pågår där nere när de sätter in 😆 Men hur lång tid ska det ta innan det egentligen går över 😩 För jag är helt övertygad om att det är för tidigt att känna av ev. graviditet såhär tidigt efter insättning. Så tror mer på biverkningar av medicin och insättning. 

    Jag har försökt ta reda på svaret på mina frågor, men allt handlar om graviditet och/eller ä-plock efter stimulering, vilket är ca. 6 månader sedan som jag gick igenom det. Jag är ute efter andra svar än just symptom på graviditet. 

  • Svar på tråden Illamående av Cyclogest?
  • Sun 4 Sep 2022 13:42
    #1

    Problem med äggstockarna står som biverkning. Däremot hittar jag inget om illamående, men det kan säkert höra dit. Jag har tagit andra sorters progesteron många gånger, men inte känt illamående eller direkt nåt annat. Men vi är alla olika känsliga. Det mesta brukar gå över med tiden. 

  • Fri 9 Sep 2022 20:24
    #2

    Illamåendet sitter kvar, mer eller mindre, men bränningarna försvann för några dagar sedan GladDet känns bara så hopplöst att känna mensvärk Rynkar på näsan Det kommer och går och kan kännas precis som min dysmenorre, så det känns inte direkt hoppfullt, även om jag mycket väl känner till växtvärk vid graviditet. Testdag 20 september och hoppas att mensen inte kommer. För den kam komma även med progesteron. 

Svar på tråden Illamående av Cyclogest?