• Anonym (Kaffedraken)

    Ung med PCOS som vill bli gravid

    Hej! Jag är snart 20 år gammal och jag och min partner (21) vill nu utöka vår familj och skaffa en liten bebis. Dock har jag diagnosen pcos o har jätte oregelbunden mens, är de någon här som lyckats bli gravid naturligt? O hur isf?

    jag har pratat med vården som sagt att vi kan Få hjälp hos dem, men jag vill helst bli gravid naturligt. Skriv jätte Järna alla era tips o tricks! (även sådana som Ksk inte är så vetenskapligt bevisade utan mer husmorstips) 😊

  • Svar på tråden Ung med PCOS som vill bli gravid
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Jag har PCO vilket har gett många omogna äggblåsor som aldrig spricker och släpper ägg samt långa menscykler på upp till 50 dagar.

    Om du vill prova bli gravid först utan hjälp vilket låter som en bra idé så är mitt råd att ta ägglossningstest vid varje mens under tre cykler. På så sätt kan du få reda på om du har ägglossning vilket ju är ett måste för att bli gravid. Du kan ha mens utan att ha ägglossning så det där är lite lurigt.


    Testa med billigare ägglossningsstickor, behöver inte vara de dyrare clear blue. Om du aldrig eller mycket sällan har ägglossning så kan du få hjälp med tabletter av vården (efter att först ha genomgått en fertilitetsutredning ska sägas). Men börja att kolla ägglossning på egen hand! Lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)
    För livsstilstips med stöd från vetenskapliga artiklar och vårdspersoner kan jag rekommendera Ovulai PCOS-app som har hjälpt mig massor med kunskap och livsstilsråd för att bli gravid (och deras instagram är jätteinformativt också) - så tips tips!!
Svar på tråden Ung med PCOS som vill bli gravid