• Storemor

    Startade inbrottslarmet

    Idag gjorde jag något dumt.  Jag var på en skolgård med min dotter för att leka.  Hon behövde kissa.  Jag hade sett att några andra barn som var på fotbollsträning vid platsen hade kommit ut ifrån byggnaden bredvid ca 30 min innan.  Så jag tänkte att vi går in där och letar upp en toa. Det var olåst och vi gick in.  Toan var precis vid ytterdörren. Efter några minuter börjar inbrottslarmet tuta. Dottern blir hysteriskt rädd och vi springer ut.  Många tittar (även vuxna), men ingen säger något.  Fotbollsträningen fortsätter.  Vi stannar kvar vid platsen och leker.  Efter ca fem-tio minuter slutar larmet tuta. Vi stannar kvar ytterligare nästan en timma.  Ingen utryckning vad jag märkte. (Jag tänkte säga ifrån när dessa kom). Med facit i hand borde jag givetvis ha pratat med några av de andra vuxna.  Men ingen verkade bry sig.  Och jag fick mig inte till det.  Vad händer nu.  Borde jag göra något nu.  Jätte nojig 😱

  • Svar på tråden Startade inbrottslarmet
  • flemens

    Nej, du behöver inte göra något. Det är väktarbolagets ansvar att rycka ut på inbrottslarm. Eftersom de inte visade sig så att du kunde förklara är det inte ditt problem längre.

  • Um Hamza

    Tränade de ute? Det måste ju varit meningen att de skulle in dit igen och byta om efter träningen? Verkar jätteskumt, då kan man inte gå in och hämta vatten heller då under matchen. 

Svar på tråden Startade inbrottslarmet