• Tue 13 Sep 2022 18:06
    9314 visningar
    31 svar
    31
    9314

    40+ som försöker få barn men börjar tappa hoppet och humöret..

    Hej!
    Finns det någon mer där ute 40+ som förösker få barn där det inte går som man tänkt? Har precis gått igenom mitt första IVF försök som tyvärr misslyckades. Har en naturlig graviditet och MA i ryggen för ca 1 år sen. Pga komplikationer av MA så är det IVF som gäller men allt precis ALLT varkar gå emot mig/oss.
    Jag vet att jag är äldre 41 år men kom igen! Jag har vänner runt mig som är/var i den här åldernn när de fick sitt första barn.
    Känns som alla runt omrking mig får blir gravida hur enkelt som helst och här står jag snart helt ensam kvar bland mina vänner. 
    Jag vet inte hur mkt längre jag ska orka vara glad för deras skull. Känner att jag börjar dra mig undan och inte vill umgås med dem och svarar inte alltid när det ringer. Jag är så JÄVLA avis och bitter och TRÖTT på min situation!!!
    Finns det nån mer som känner sig jävligt ensam, trött och bitter som vill klaga lite med mig?! Behöver inte höra fler "kämpa, du är stark". Jag vill inte var STARK! Jag vill vara gravid!!!!

  • Svar på tråden 40+ som försöker få barn men börjar tappa hoppet och humöret..
  • Wed 14 Sep 2022 19:19
    #1
    +1

    Det låter som ett gott utgångsläge att de får ut ägg till IVF-försök  

  • Wed 14 Sep 2022 20:23
    #2
    +1

    När jag försökte få barn i flera års tid så träffade jag en gång på en fantastisk gynekolog som sa: Ge inte upp, vänta på guldägget. Han sa att många ger upp på vägen när dom inte lyckas. Jag gav aldrig upp och fick ett barn 44 år gammal. 

  • Wed 14 Sep 2022 22:11
    #3

    Tack för fina ord.
    Är väl så jag ska tänka men är så less på allt bara. :(

  • Wed 14 Sep 2022 22:19
    #4
    19Loppan81 skrev 2022-09-14 22:11:31 följande:

    Tack för fina ord.
    Är väl så jag ska tänka men är så less på allt bara. :(


    Jo, det blir man ju och jag tycker att du ska tillåta dig att bli det också. Sörj och bli förbannad, sen tar du nya tag när du är färdig. 
  • Fri 16 Sep 2022 09:21
    #5

    Fattar vad du menar och har själv nu kämpat I nästan 4 år. Är 43 och går nu igen den femte IVF behandlingen. Vi har inga barn sen tidigare och jag har aldrig fått plus på stickan. De kan inte hitta något fel på oss allt skylls på min ålder. Men så fick jag precis veta att en väninna är gravid v 14 och hon är bara ett år yngre än mig. Så det går och jag tänker tusan inte ge upp! Nu har jag och min sambo ätit tillskott och vitaminer i 3 månader, ska bli intressant att de om detta visar någon skillnad i äggkvaliten. Är nämligen på väg nu till kliniken för ägguttag . 
    Önskar dig all lycka till!

  • Sun 18 Sep 2022 18:11
    #6
    Lilleplutt2022 skrev 2022-09-16 09:21:02 följande:

    Fattar vad du menar och har själv nu kämpat I nästan 4 år. Är 43 och går nu igen den femte IVF behandlingen. Vi har inga barn sen tidigare och jag har aldrig fått plus på stickan. De kan inte hitta något fel på oss allt skylls på min ålder. Men så fick jag precis veta att en väninna är gravid v 14 och hon är bara ett år yngre än mig. Så det går och jag tänker tusan inte ge upp! Nu har jag och min sambo ätit tillskott och vitaminer i 3 månader, ska bli intressant att de om detta visar någon skillnad i äggkvaliten. Är nämligen på väg nu till kliniken för ägguttag . 
    Önskar dig all lycka till!


    Åhh håller alla tummar och tår för er. Uppdatera gärna hur det går. Jag ska tillbaka till kliniken på fredag. Får se vad de har att säga då. 
  • Mon 19 Sep 2022 18:13
    #7
    19Loppan81 skrev 2022-09-18 18:11:06 följande:
    Åhh håller alla tummar och tår för er. Uppdatera gärna hur det går. Jag ska tillbaka till kliniken på fredag. Får se vad de har att säga då. 
    Det gick rätt bra än så länge. 21 ägg fick de ut och 10 av dem blev befruktade. Återföring blir på dag 5 så onsdag får jag vet om hur många har överlevt till blastocyst . 🥰Hoppas så att iaf 2 kan vara av bra kvalitet så vi får åtminstone ett till frysen 🙈

    Ska de ta tester på dig på fredag eller är det redan gjort? ❤
  • Thu 22 Sep 2022 16:40
    #8
    Lilleplutt2022 skrev 2022-09-19 18:13:03 följande:
    Det gick rätt bra än så länge. 21 ägg fick de ut och 10 av dem blev befruktade. Återföring blir på dag 5 så onsdag får jag vet om hur många har överlevt till blastocyst . 🥰Hoppas så att iaf 2 kan vara av bra kvalitet så vi får åtminstone ett till frysen 🙈

    Ska de ta tester på dig på fredag eller är det redan gjort? ❤
    Wow! Härligt att ni fick ut så många ägg! Hoppas hoppas.

    Ska dit imorgon för ny undersökning och lägga upp plan för försök 2. :)
  • Fri 23 Sep 2022 07:24
    #9
    19Loppan81 skrev 2022-09-22 16:40:09 följande:
    Wow! Härligt att ni fick ut så många ägg! Hoppas hoppas.

    Ska dit imorgon för ny undersökning och lägga upp plan för försök 2. :)
    Ja det har gått riktigt bra hittills! Vi fick en insatt dag 5 och de skulle odla vidare 3 till till dag 6 (igår) så får vi brev hem.om det är någon av dessa de kan frysa. Jag skulle kunna fråga dem men låter bli och väntar på att få brevet istället 🙈
    Alla fyra gånger tidigare har vi aldrig haft så många ägg kvar dag5 så jag är säker att det är tillskotten som boken jag läste rekommenderar. Återstår nu att SR om fröet är starkt nog att växa vidare och implantera sig ❤

    Håller tummarna för att undersökningen går bra!🤞 Skriv gärna och uppdatera! ❤
  • Sat 24 Sep 2022 18:08
    #10

    Igår var vi på kliniken som sagt.
    Jag kommer äta Provera i 10 dagar, hoppas på en blödningen och sen starta igång med sprutorna igen.
    Jag är tydligen en av dem som inte får någon blödning efter stimulering.. Jättekonstigt men de sa att så kan det bli ibland.
    Jag var orolig att det skulle säga att det var nått fel på livmodern då jag fick ärrbildning från en skrapning jag blev tungen att göra efter ett MA. Men den ser fin ut. 
    De var så lugna och fina så nu vill jag bara att de här 10 dagarna ska gå så att vi kan sätta igång igen.

    Vad är det för vitaminer du har ätit?
    Jag äter folsyra, rosenrot och såna där "vanliga" kvinna-vitaminer.
    Vet inte om det ger nått men kan ju inte skada iaf tänker jag.

    Hur mår du? :)


    Lilleplutt2022 skrev 2022-09-23 07:24:24 följande:
    Ja det har gått riktigt bra hittills! Vi fick en insatt dag 5 och de skulle odla vidare 3 till till dag 6 (igår) så får vi brev hem.om det är någon av dessa de kan frysa. Jag skulle kunna fråga dem men låter bli och väntar på att få brevet istället 🙈
    Alla fyra gånger tidigare har vi aldrig haft så många ägg kvar dag5 så jag är säker att det är tillskotten som boken jag läste rekommenderar. Återstår nu att SR om fröet är starkt nog att växa vidare och implantera sig ❤

    Håller tummarna för att undersökningen går bra!🤞 Skriv gärna och uppdatera! ❤
Svar på tråden 40+ som försöker få barn men börjar tappa hoppet och humöret..