• Sun 18 Sep 2022 23:01
    5178 visningar
    9 svar
    9
    5178

    Viktnedgång-kör så att de ryker !

    Hallåj såhär i söndagsnatten! Nu är de såhär att jag är riktigt less på att vara tjock helt enkelt. Vi tar de kort. Har alltid motionerat (har ej haft så mycket till val heller då jag varit utan körkort) så mitt ta-mig-dit sätt har alltså oftast bestått av promenad eller cykel. För 2 år sedan förändrades detta då jag fick körkort men jag blev också gravid med mitt första barn. Bekvämligheter var total och promenader uteblev  då saker helt enkelt blev bekvämare  med bil. Efter jag fick min fantastiska  son för snart 2 år sen gick jag ner till min startvikt som jag hade på graviditeten men sen har de barkat iväg. Vågen står på +10 de senaste året och jag är så sjukt missnöjd med vad jag har gjort med mig själv. Nu känner jag att nu får de vara nog. Nu ska kilona brinna och för att detta ska kunna ske så vill jag gärna ha någon att följas åt med och som man kan peppa varann med. Känner just du att du är villig att anta min utmaning tillsammans med mig så kasta in en kommentar så får vi hjälpa varandra bär på vägen. 👍😀

  • Svar på tråden Viktnedgång-kör så att de ryker !
  • Anonym (Tjock­is)
    Sun 18 Sep 2022 23:28
    #1

    Jag är gravid så kan inte köra all in än men hakar ändå på för kilona har sprungit iväg under sommaren och behöver hålla dem i schack dessa sista veckor. Så passar gärna på att ta chansen till bättre vanor och som sen kan trappas upp när lillfis är ute. Deal?

  • Anonym (Måste också gå ner i vikt!)
    Mon 19 Sep 2022 00:13
    #2

    Vad har du för plan? Kommer du träna och äta enligt någon diet? 
    Jag gick upp mycket i vikt under min senaste graviditet och fick en smärre chock när jag såg mig själv på ett foto häromdagen. Jag känner mig inte alls så stor som jag såg ut på fotot så det blev verkligen en reality check. Jag borde gå ner runt 15 kg. 

  • Mon 19 Sep 2022 20:29
    #3
    Anonym (Tjockis) skrev 2022-09-18 23:28:14 följande:

    Jag är gravid så kan inte köra all in än men hakar ändå på för kilona har sprungit iväg under sommaren och behöver hålla dem i schack dessa sista veckor. Så passar gärna på att ta chansen till bättre vanor och som sen kan trappas upp när lillfis är ute. Deal?


    Absolut välkommen! :) jag tänkte köra igång imorgon med  lchf kost och promenader
  • Mon 19 Sep 2022 20:31
    #4
    Anonym (Måste också gå ner i vikt!) skrev 2022-09-19 00:13:22 följande:

    Vad har du för plan? Kommer du träna och äta enligt någon diet? 
    Jag gick upp mycket i vikt under min senaste graviditet och fick en smärre chock när jag såg mig själv på ett foto häromdagen. Jag känner mig inte alls så stor som jag såg ut på fotot så det blev verkligen en reality check. Jag borde gå ner runt 15 kg. 


    Jag tänkte köra på lchf. :) träning blir promenader både med och utan barnvagn.  Jo du det känns igen det blir som en smäll i ansiktet. Men välkommen att följa med på tåget.:) 
  • Mon 19 Sep 2022 20:41
    #5
    Anonym (Måste också gå ner i vikt!) skrev 2022-09-19 00:13:22 följande:

    Vad har du för plan? Kommer du träna och äta enligt någon diet? 
    Jag gick upp mycket i vikt under min senaste graviditet och fick en smärre chock när jag såg mig själv på ett foto häromdagen. Jag känner mig inte alls så stor som jag såg ut på fotot så det blev verkligen en reality check. Jag borde gå ner runt 15 kg. 


    Det är fruktansvärt att se mig själv på kort nu!! I spegeln med, men där tänkte jag ändå att det ändå var på gränsen till ok.. sen har jag sett kort.. Vill bara gråta haha! Alltid varit slank och ibland vältränad med, men nu har jag gått upp 20 kg.. utan graviditet. Wtf happened?! 

    Sjuka är att jag inte såg det själv förrän mina favoritjeans inte ens gick över låren typ, det var då jag ställde mig på vågen...
  • Anonym (Måste också gå ner i vikt!)
    Mon 19 Sep 2022 23:26
    #6
    markstrom skrev 2022-09-19 20:31:26 följande:
    Jag tänkte köra på lchf. :) träning blir promenader både med och utan barnvagn.  Jo du det känns igen det blir som en smäll i ansiktet. Men välkommen att följa med på tåget.:) 
    Tack :) Hur många barn har du? Jag har 2 så det är svårt att få tid att träna eller gå längre eller snabbare promenader men man kanske kan övertala sambon att ta barnen så man kan gå själv på kvällen. Har du kört lchf tidigare och tycker det funkar bra? Jag funderar på att fasta och så promenader om jag får tid.
  • Anonym (Måste också gå ner i vikt!)
    Mon 19 Sep 2022 23:35
    #7
    Ganyca skrev 2022-09-19 20:41:58 följande:
    Det är fruktansvärt att se mig själv på kort nu!! I spegeln med, men där tänkte jag ändå att det ändå var på gränsen till ok.. sen har jag sett kort.. Vill bara gråta haha! Alltid varit slank och ibland vältränad med, men nu har jag gått upp 20 kg.. utan graviditet. Wtf happened?! 

    Sjuka är att jag inte såg det själv förrän mina favoritjeans inte ens gick över låren typ, det var då jag ställde mig på vågen...
    Ja alltså jag trodde först inte att det var jag på fotot. Fotot var taget från sidan när jag satt ner i en soffa och magen och låren såg gigantiska ut. Jag hade också en smal och tränad kropp förut, innan barnen. Har alltid föraktat andra mammor i smyg som är tjocka och tänkt att det väl inte kan vara så himla svårt att gå ner i vikt även om man har småbarn. Snacka om karma!! Haha
  • Anonym (Tjock­is)
    Tue 20 Sep 2022 00:46
    #8

    Jag tänkte köra lite lägre kcal intag genom att sluta småäta 1000gge om dagen. Iom min situation får det blir att börja lite lättare, men ändå göra förändring. Min fulldag 1 blir imorgon. 

  • Wed 21 Sep 2022 21:55
    #9
    Anonym (Måste också gå ner i vikt!) skrev 2022-09-19 23:35:54 följande:
    Ja alltså jag trodde först inte att det var jag på fotot. Fotot var taget från sidan när jag satt ner i en soffa och magen och låren såg gigantiska ut. Jag hade också en smal och tränad kropp förut, innan barnen. Har alltid föraktat andra mammor i smyg som är tjocka och tänkt att det väl inte kan vara så himla svårt att gå ner i vikt även om man har småbarn. Snacka om karma!! Haha
    Jag såg det mest runt ansiktet/hakan och magen/midja MED övertröja på!  

    Nej, fy fan, jag hoppar på tåget här! 

    Har inte ätit godis eller mackor idag och har lagt mig i sängen nu utan att ta med nåt in i sovrummet = bra start iaf 😅
Svar på tråden Viktnedgång-kör så att de ryker !