• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87030 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87030

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • 82lind­is
    Sun 2 Oct 2022 20:01
    #41

    Nån här som har erfarenhet av blödning under graviditet? Jag har haft mörkbrun liten blödning hela dagen. Inget färskt blod. Molvärk till och från fram, ingen värk bak i ryggen. När jag fick missfall kändes det absolut inte såhär. Så funderar på om det är normalt. 
    När jag väntade sista dottern störtblödde några dagar när jag plussat. 

  • Mon 3 Oct 2022 13:46
    #42
    82lindis skrev 2022-10-02 20:01:27 följande:

    Nån här som har erfarenhet av blödning under graviditet? Jag har haft mörkbrun liten blödning hela dagen. Inget färskt blod. Molvärk till och från fram, ingen värk bak i ryggen. När jag fick missfall kändes det absolut inte såhär. Så funderar på om det är normalt. 
    När jag väntade sista dottern störtblödde några dagar när jag plussat. 


    Jag har aldrig haft det men en liten mörkbrun blödning behöver inte vara något att oroa sig för! Är dina test fortfarande lika starka? Om du har fortsatt att testa alltså!
  • 82lind­is
    Mon 3 Oct 2022 15:22
    #43

    Jag får testa om en vecka och se. Magkänslan säger att det är missfall även denna graviditet. 

  • Mon 3 Oct 2022 19:26
    #44

    Jag fick så under min första graviditet. Från vecka 5-7. Blödningar ökade och jag fick åka in på akuten efter en veckas tid. Där fick jag vul. Sen slutade det blöda. Jag vet inte om det var oron eller något som stressade upp mig. BM sa att jag skulle sluta stressa. Det var det JAG behövde. 
    Hoppas att det går vägen för dig och att det slutar blöda snart. 


    82lindis skrev 2022-10-03 15:22:15 följande:

    Jag får testa om en vecka och se. Magkänslan säger att det är missfall även denna graviditet. 


  • Mon 3 Oct 2022 19:26
    #45
    82lindis skrev 2022-10-03 15:22:15 följande:

    Jag får testa om en vecka och se. Magkänslan säger att det är missfall även denna graviditet. 


    Hoppas att det inte är missfall! Har du testat fler gånger? Oftast så brukar man ju kunna se en kemisk graviditet på såna test med två linjer, alltså att själva testlinjen blir svagare.
  • 82lind­is
    Mon 3 Oct 2022 19:57
    #46
    elin1989 skrev 2022-10-03 19:26:52 följande:
    Hoppas att det inte är missfall! Har du testat fler gånger? Oftast så brukar man ju kunna se en kemisk graviditet på såna test med två linjer, alltså att själva testlinjen blir svagare.
    Började testa med stickor innan jag tog det digitala. Tänkte jag testar till helgen igen för att se om veckorna ökar på testet. 
  • Mon 3 Oct 2022 20:41
    #47
    82lindis skrev 2022-10-02 20:01:27 följande:

    Nån här som har erfarenhet av blödning under graviditet? Jag har haft mörkbrun liten blödning hela dagen. Inget färskt blod. Molvärk till och från fram, ingen värk bak i ryggen. När jag fick missfall kändes det absolut inte såhär. Så funderar på om det är normalt. 
    När jag väntade sista dottern störtblödde några dagar när jag plussat. 


    Mitt missfall började så fast -smärtan. Dag två kom det som en blödning som var lite mindre än en mens Och varade i tre dagar. Dag 4 tog jag ett digitalt gravtest som visade inte gravid . Fick det i v 4+2


    men jag läste myyycket om det och en blödning behöver ju inte vara missfall, håller tummarna för dig! 

  • Mon 3 Oct 2022 20:44
    #48

    Är det någon i gruppen som fått 2-3 veckor på ett digitalt test än?
    Jag är i vecka 5+0 idag sett till ÄL går man efter mens så är jag 2 dagar längre fram. vill gärna få 2-3 v för att ?bekräfta? att det går framåt. fundersr på att testa imorgon, men vill inte slösa test om det för tidigt att få 2-3 veckor! 

  • Mon 3 Oct 2022 20:50
    #49
    Hes92 skrev 2022-10-03 20:44:42 följande:

    Är det någon i gruppen som fått 2-3 veckor på ett digitalt test än?
    Jag är i vecka 5+0 idag sett till ÄL går man efter mens så är jag 2 dagar längre fram. vill gärna få 2-3 v för att ?bekräfta? att det går framåt. fundersr på att testa imorgon, men vill inte slösa test om det för tidigt att få 2-3 veckor! 


    Sist jag var gravid (dvs förra året :D ) fick inte jag "2-3 veckor" på test föräns vecka 6+ . Då var jag orolig, men har en frisk tjej på 12 månader. 

    Denna gången vet jag inte lm jag tänker testa på samma sätt igen.
  • Mon 3 Oct 2022 20:53
    #50
    Kvinna1989 skrev 2022-10-03 20:50:19 följande:
    Sist jag var gravid (dvs förra året :D ) fick inte jag "2-3 veckor" på test föräns vecka 6+ . Då var jag orolig, men har en frisk tjej på 12 månader. 

    Denna gången vet jag inte lm jag tänker testa på samma sätt igen.
    Tack för ditt svar! :D

    jag kommer inte ihåg vilken vecka jag varit i när jag fick det med mina barn, så konstigt man tänker när man är i det att man aldrig kommer glömma men?..
    .  Men hade satt som mål innan helgen att ta ett test till bara jag kom förbi de dagarna som resulterade i missfall förra gången. 
    så tänker jag nog tar ett ändå och köper fler test sen om jag vill! 
Svar på tråden BF JUNI 2023