• Anonym (Kaffedraken)

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hes92 skrev 2022-10-03 20:44:42 följande:

    Är det någon i gruppen som fått 2-3 veckor på ett digitalt test än?
    Jag är i vecka 5+0 idag sett till ÄL går man efter mens så är jag 2 dagar längre fram. vill gärna få 2-3 v för att ?bekräfta? att det går framåt. fundersr på att testa imorgon, men vill inte slösa test om det för tidigt att få 2-3 veckor! 


    För att få 2-3 måste hcg vara över typ 250 vilket det absolut borde vara i vecka 5+0. Min var 700 i vecka 4+3.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Här är en till med bf i juni. 9/6 om jag ska lita på appen 😃 Första graviditeten för min del.


    Hur mår ni? 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Eleoonoor skrev 2022-10-04 07:48:26 följande:

    Hej! Här är en till med bf i juni. 9/6 om jag ska lita på appen 😃 Första graviditeten för min del.


    Hur mår ni? 


    Hej och grattis! 😃 Jag har också bf om man räknar med en cykel på 30 dagar men MVC räknar tydligen ändå men 28 då blir de 7/6 för mig, men vi får se! 

    Jag mår faktiskt bra! Lite molvärk till och från men annars jätte bra!

    Hur mår du? Din första , det är alltid extea speciellt! <3 Jag var gravid med min första förra året (hahah oj vad det låter konstogt att säga förra året men var ju, hon är 12 månader nu) 
  • Anonym (Kaffedraken)



    Wohoo ökning! Från förra veckans 1-2. Shit pit vilken stress reliefe det var! Hoppas så jag kan njuta lite nu, och glädjas åt att illamåendet håller sig i bakgrunden och kontrolleras med regelbunden mat! 


    inatt när jag var uppe och släppte ut katten tyckte jag att brösten kändes stora/ tunga. nytt för mig. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    2/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    11/6 82lindis, fjärde barnet

    12/6 ElsaCross, första barnet
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hes92 skrev 2022-10-04 08:07:39 följande:

    //

    Wohoo ökning! Från förra veckans 1-2. Shit pit vilken stress reliefe det var! Hoppas så jag kan njuta lite nu, och glädjas åt att illamåendet håller sig i bakgrunden och kontrolleras med regelbunden mat! 


    inatt när jag var uppe och släppte ut katten tyckte jag att brösten kändes stora/ tunga. nytt för mig. 


    Grattis till ökningen, förstår att det är sån lättnad. 


    Jag har också varit orolig över mina ?bleka? positiva stickor trots bim idag, men tog också ett digitalt och det visade 2-3 så kände också en otrolig lättnad. Nu ska jag försöka njuta och våga känna glädje! 

    grattis till oss <3

  • Anonym (Kaffedraken)
    ElsaCross skrev 2022-10-04 18:44:14 följande:

    Grattis till ökningen, förstår att det är sån lättnad. 


    Jag har också varit orolig över mina ?bleka? positiva stickor trots bim idag, men tog också ett digitalt och det visade 2-3 så kände också en otrolig lättnad. Nu ska jag försöka njuta och våga känna glädje! 

    grattis till oss <3


    Gränsen för 2-3 är 153 hcg så att vara över det på ÄL+14 (gissar att du är ungefär ÄL+14 om BIM idag) är jättebra, medel är runt 100 :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej,
    Gör er gärna sällskap här! Testade positivt igår. Detta blir vårt 4e och enligt natural cycles uträkning bf den 17 juni Skäms

    Jag har en fundering redan nu, ni som jobbade när ni fick era andra/tidigare barn och nu när ni är gravida igen. Hur länge har ni tänkt att arbeta? När vi fick våra 3 första vart jag sjukskriven mot slutet / var egenföretagare så det gick att anpassa mycket. Nu däremot arbetar jag som lärare och vill så gärna göra klart terminen med mina elever men det kommer bli tight i så fall. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Jennifer23 skrev 2022-10-04 22:01:31 följande:

    Hej,
    Gör er gärna sällskap här! Testade positivt igår. Detta blir vårt 4e och enligt natural cycles uträkning bf den 17 juni Skäms

    Jag har en fundering redan nu, ni som jobbade när ni fick era andra/tidigare barn och nu när ni är gravida igen. Hur länge har ni tänkt att arbeta? När vi fick våra 3 första vart jag sjukskriven mot slutet / var egenföretagare så det gick att anpassa mycket. Nu däremot arbetar jag som lärare och vill så gärna göra klart terminen med mina elever men det kommer bli tight i så fall. 


    Där jag bor (Irland) måste man börja ta ut föräldraledighet senast 38+0. Jag jobbar hemifrån så kommer om allt går vägen att jobba till dess. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    2/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    11/6 82lindis, fjärde barnet

    12/6 ElsaCross, första barnet
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet 
Svar på tråden BF JUNI 2023