• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87059 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87059

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Fri 7 Oct 2022 21:13
    #91
    lejonklocka skrev 2022-10-07 16:44:29 följande:
    Ja såklart, är i 4+5 (4+6 i dag)
    Menade inte att rätta dig egentligen, ville bara ha rätt datum i listan :) 
  • Fri 7 Oct 2022 21:16
    #92
    1/6 Frökenolsson, första barnet 
    3/6 Elin1989, andra barnet

    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    12/6 ElsaCross, första barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
  • Fri 7 Oct 2022 21:52
    #93
    Feliciab skrev 2022-10-07 19:00:55 följande:
    Åh vad spännande! 
    Känner mig så förvirrad, vet inte när man skall kontakta mvc, vill ej gå för tidigt men vill samtidigt känna att det är på riktigt..
    Förstår dej! 
    Men du ska kontakta dem så fort du fått ett positivt test. De vill träffa dej så fort som möjligt för att gå igenom kost osv. 
  • Fri 7 Oct 2022 22:34
    #94

    Alltså tiden nu går så fruktansvärt långsamt... Jag vill bara komma förbi v.12 så de kan kännas lugnt och man kan börja berätta för folk. Det underlättar ju inte heller att man är hemma för att vila men har sådan fruktansvärd yrsel och trötthet att dagarna i princip endast spenderas på soffan eller i sängen sovandes Gråter

  • Fri 7 Oct 2022 22:37
    #95
    L 91 skrev 2022-10-07 21:52:28 följande:
    Förstår dej! 
    Men du ska kontakta dem så fort du fått ett positivt test. De vill träffa dej så fort som möjligt för att gå igenom kost osv. 
    Men det MÅSTE man ju egentligen inte göra :) Där jag bor (Irland) går man hos sin vanliga husläkare under graviditeten, de skickar remiss till sjukhuset man har tänkt föda på och sen har man besök typ växelvis mellan husläkare och sjukhus. Den enda "regeln" är att man går på första besöket hos husläkaren och tar blodprov etc innan man går på första sjukhusbesöket i vecka 12. Jag fick direktremiss till tidigt ultraljud på sjukhuset pga tidigare utomkveds men jag tänker inte gå på mitt första riktiga husläkarbesök förrän efter ultraljud nummer två nästa vecka, jag vill inte göra några rutingrejer innan jag har sett ett hjärta som slår (vilket borde vara nästa vecka när jag är i vecka 6+6). Jag tycker faktiskt man kan göra lite som man själv tycker känns bäst! 
  • Sat 8 Oct 2022 09:10
    #96

    Jag ringde till MVC nu i veckan när jag fått mitt 2-3 veckor. Jag fick tid 8 november då är jag i v 10+1 det blir mitt första besök.
    där jag bor får man gå på Kub om man vill och sedan rutinultraljud. Jag bör få ett extra dock efter rutinultraljudet eftersom jag hade havandeskapsförgiftning första graviditeten, då går man på extra kontroller. 


    Jag kissar ofta och märker jag är trött mycket. kanSke svagt illamående om jag inte äter men annars inget. Försöker låta bli att noja över det. Dock känner jag mig enorm eller svullen redan. Skulle helst ta på grav byxorna direkt 😅

  • Sat 8 Oct 2022 09:14
    #97
    Jennifer23 skrev 2022-10-07 22:34:47 följande:

    Alltså tiden nu går så fruktansvärt långsamt... Jag vill bara komma förbi v.12 så de kan kännas lugnt och man kan börja berätta för folk. Det underlättar ju inte heller att man är hemma för att vila men har sådan fruktansvärd yrsel och trötthet att dagarna i princip endast spenderas på soffan eller i sängen sovandes Gråter


    kan verkligen relatera jag försöker att inte tänka så mycket på det, vara glad över att det gick att bli gravid (tog ca 1 år för oss). Tråkigt att du känner dig dålig, hoppas du mår bättre snart! 
  • Sat 8 Oct 2022 09:20
    #98

    Idag går jag in i gravidvecka 6 (5+0). Kan inte sova på sidan nästan för har så ont i brösten, särskilt på sidorna! 😅 annars är det inte så mycket symptom för mig, lite ont i korsryggen och magen då och då. Är också förstoppad så ja 🤪 är väl en del symptom ändå! Håller alla tummarna för att jag inte blir illamående🤢 

    Fråga: är det någon som börjat berätta för när familj/vänner? Jag har berättat för min bästa kompis men annars har vi pratat om att vänta tills vecka 11/12 när vi fått göra de undersökningar vi vill göra.

  • Sat 8 Oct 2022 13:20
    #99
    lejonklocka skrev 2022-10-08 09:20:38 följande:

    Idag går jag in i gravidvecka 6 (5+0). Kan inte sova på sidan nästan för har så ont i brösten, särskilt på sidorna! 😅 annars är det inte så mycket symptom för mig, lite ont i korsryggen och magen då och då. Är också förstoppad så ja 🤪 är väl en del symptom ändå! Håller alla tummarna för att jag inte blir illamående🤢 

    Fråga: är det någon som börjat berätta för när familj/vänner? Jag har berättat för min bästa kompis men annars har vi pratat om att vänta tills vecka 11/12 när vi fått göra de undersökningar vi vill göra.


    Jag har berättat för min chef, om illamåendet skulle komma så igen så tycker jag det känns bättre att hon vet. Samt att händer något så är det lättare också tänk jag. Annars har vi Inte berättat för någon. De andra gångerna har vi ju fått göra det iom att jag varit sjukskriven. Skulle någon fråga kommer jag inte ljuga, men känns bra denna gången att hålla det för oss själva lite till. De andra gångerna har jag velat berätta det DIREKT. Tänker missfallet har gjort mig lite ödmjuk i detta. 
  • Sat 8 Oct 2022 13:57

    Hoppar in i tråden. Plussade i går, var väldigt oväntat då vi försökte att inte bli gravida just nu 🙈 
    Det är min fjärde och hans femte. Mina från innan är 10 och 16. Hans är 17, 20 och 23 och sen har vi en gemensam på 7 månader.. 
    Trots en chockad överraskning så känner jag en tacksamhet då jag med tidigare partner haft svårt att bli gravid ❤️
    Pysen är beräknad till 9 juni 💕

Svar på tråden BF JUNI 2023