• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87037 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87037

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Sun 9 Oct 2022 18:25
    elin1989 skrev 2022-10-09 11:04:48 följande:
    Grattis! Jag har inte alls haft lika många förluster som du men jag vet hur det känns att se en tom livmoder på ultraljud! När hade du ultraljud och vad kunde du se? Mitt var i vecka 5+4 och jag såg en hinnsäck och gulesäck, hon trodde att hon kanske såg själva embryot men var inte säker..

    Är bf 2 juni?

    Lite osäker exakt vilken vecka jag är i. Enligt Karolinska så är jag v 6+2 idag, enligt egna beräkningar 5+6 och ultraljudet gjordes för två dagar sedan dvs v 6+0 alt 5+4. Hon såg en hinnsäck och ett embryo som mätte 2 mm. Inga hjärtslag ännu men hon kollade heller inte så noga och det är ju extremt tidigt fortfarande.
  • Sun 9 Oct 2022 19:40

    hej! 


    hoppar in här, plussade 25/9, efter första försöket! 


    Andra barnet, bf 5/6 😀

  • Mon 10 Oct 2022 12:15

    Grattis alla som plussat! Blir kul att följa alla här Glad

    Har någon tips vart man kan vända sig om man har behov av att skriva av sig ganska mycket kring graviditeten? Har funderat på att gå med i någon FB-grupp, men det känns lite tidigt då jag är rädd att någon jag känner ska vara med i gruppen.

    Update från min sida är att jag gått in i vecka 6. Bara väntar på att det ska vända och att jag ska börja må dåligt. Har hittills haft väldigt milda symtom. 

  • Mon 10 Oct 2022 12:25
    ElMi89 skrev 2022-10-10 12:15:51 följande:

    Grattis alla som plussat! Blir kul att följa alla här  // Glad

    Har någon tips vart man kan vända sig om man har behov av att skriva av sig ganska mycket kring graviditeten? Har funderat på att gå med i någon FB-grupp, men det känns lite tidigt då jag är rädd att någon jag känner ska vara med i gruppen.

    Update från min sida är att jag gått in i vecka 6. Bara väntar på att det ska vända och att jag ska börja må dåligt. Har hittills haft väldigt milda symtom. 


    Skriv med mig :'D hehe. Jag märker redan nu att även lm detta är min andra graviditet har jag lika stort behov av att berätta/prata om allt som är både viktigt och helt onödigt. Men märker att vänner/släkt verkar inte hela tiden egentligen vilja höra "tjat" om detta, ser det på dom men dom säger inget. 

    Jag har inga symtom nu och är i vecka 6.
  • Mon 10 Oct 2022 15:24

    Skriv med mig också! 
    Jag har bara ont i brösten och yrsel (som tur är känns som de är påväg bort nu). Precis gått in i vecka 6 här med om man ska räkna bf enligt sista mensen första dag (natural cycles räknar ju från ägglossning så kanske får nytt datum vid kub).

  • Mon 10 Oct 2022 18:17

    Hue känns missfall? 😔 Kan man ha kramp i magen, så ont att man måste lägga sig ner av smärta? Brukar det i så fall börja blöda direkt samtidigt som kramp? Just nu ligger jag och skriker av smärta på soffan, magen krampar😔

    Hoppas det inte är missfall. Har aldrig haft det så vet inte hur det känns... 

  • Mon 10 Oct 2022 18:58
    Caaamilla skrev 2022-10-10 18:17:00 följande:

    Hue känns missfall? 😔 Kan man ha kramp i magen, så ont att man måste lägga sig ner av smärta? Brukar det i så fall börja blöda direkt samtidigt som kramp? Just nu ligger jag och skriker av smärta på soffan, magen krampar😔

    Hoppas det inte är missfall. Har aldrig haft det så vet inte hur det känns... 


    jag har haft 4 missfall, två tidiga och två väldigt sena. men vid dom tidiga missfallen har blödningen alltid kommit innan den rejäla smärtan. Ring 1177 och rådfråga, stark smärta innebär alltid en risk för utomkveds så det är viktigt att få kontakt med vården för att utesluta det.

    men även ligamentssmärtor kan göra rejält ont!

  • Mon 10 Oct 2022 19:01

    Hej förresten, jag har fällt tråden tyst i några dagar men kan lika gärna kliva in även om jag känner mig livrädd. 

    försöker få ett (levande) småsyskon till sonen på 3 år. Förlorade hans lillasyster i vecka 21 för ett år sedan och började försöka igen i somras. Fick ett tidigt missfall i aug och nu är jag gravid igen. Har bim idag. Men vågar inte riktigt tro på det här innan jag ser fina stegrande test vilket inte hände i aug. 


     


    1/6 Frökenolsson, första barnet
    2/6 Millan644, första barnet
    3/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    9/6 EmmaAnna, fjärde barnet
    12/6 ElsaCross, första barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    14/6 Gimmethe, andra barnet
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
    19/6 Jojjans
  • Mon 10 Oct 2022 19:05
    1/6 Frökenolsson, första barnet
    2/6 Millan644, första barnet
    3/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    9/6 EmmaAnna, fjärde barnet
    12/6 ElsaCross, första barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    14/6 Gimmethe, andra barnet
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
    19/6 Jojjans, andra barnet
  • Mon 10 Oct 2022 19:26

    Jag har också känslan att vilja prata om det här hela tiden, men partnern har fortfarande jätte svårt att ta in graviditeten då han inte känner det som jag, vi har tidigt vul på fredag jag hoppas han kanske landar i det mer då. 


    Går in i vecka 6 i morgon och jag mår också bra hittills, ömma bröst och svaga känningar i livmodern annars tipp topp! Vill typ må illa bara för att det ska vara verkligt? 

Svar på tråden BF JUNI 2023