• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87128 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87128

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Mon 10 Oct 2022 20:49
    1/6 Frökenolsson, första barnet
    2/6 Millan644, första barnet
    3/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Trana123, andra barnet 
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    9/6 EmmaAnna, fjärde barnet
    12/6 ElsaCross, första barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    14/6 Gimmethe, andra barnet
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
    19/6 Jojjans, andra barnet
  • Mon 10 Oct 2022 22:27
    Caaamilla skrev 2022-10-10 18:17:00 följande:

    Hue känns missfall? 😔 Kan man ha kramp i magen, så ont att man måste lägga sig ner av smärta? Brukar det i så fall börja blöda direkt samtidigt som kramp? Just nu ligger jag och skriker av smärta på soffan, magen krampar😔

    Hoppas det inte är missfall. Har aldrig haft det så vet inte hur det känns... 


    Väldigt intensiv smärta borde man kolla upp. När jag hade ett utomkveds så hade jag inte ont alls i livmoderstrakten, men jag hade magsmärtor som jag trodde var gas. 
  • Tue 11 Oct 2022 05:58
    elin1989 skrev 2022-10-10 22:27:09 följande:
    Väldigt intensiv smärta borde man kolla upp. När jag hade ett utomkveds så hade jag inte ont alls i livmoderstrakten, men jag hade magsmärtor som jag trodde var gas. 
    Hmm. Det gick över efter att jag gick på toa och tömde magen 😅 hur länge hade du ont i magen? 
  • Tue 11 Oct 2022 07:38

    Kul att fler vill prata! 😊

    Jag är nu på väg till besök hos barnmorska. Hade bokat in detta besök innan jag blev gravid då jag haft lite problem med spänd bäckenbotten. Tänkte fråga om det är möjligt att göra ultraljud 😮

    Fler som känner att det spänner långt ner i magen? Vågar knappt göra snabba rörelser, gjorde ont en gång när jag ställde mig upp hastigt. Är nog överdrivet orolig, men det känns verkligen annorlunda. Igår var jag iväg och tränade för första gången sedan jag plussade. Var rädd att jag skulle börja må illa, men gick ok. Körde Bodybalance, vilket var skönt! Jag har beställt hem spypåsar som jag har i väskan utifallatt 😅 Är rädd att jag ska börja må illa när jag åker kommunalt. 

  • Tue 11 Oct 2022 08:04
    ElMi89 skrev 2022-10-11 07:38:24 följande:

    Kul att fler vill prata! 😊

    Jag är nu på väg till besök hos barnmorska. Hade bokat in detta besök innan jag blev gravid då jag haft lite problem med spänd bäckenbotten. Tänkte fråga om det är möjligt att göra ultraljud 😮

    Fler som känner att det spänner långt ner i magen? Vågar knappt göra snabba rörelser, gjorde ont en gång när jag ställde mig upp hastigt. Är nog överdrivet orolig, men det känns verkligen annorlunda. Igår var jag iväg och tränade för första gången sedan jag plussade. Var rädd att jag skulle börja må illa, men gick ok. Körde Bodybalance, vilket var skönt! Jag har beställt hem spypåsar som jag har i väskan utifallatt 😅 Är rädd att jag ska börja må illa när jag åker kommunalt. 


    Jag glömmer de ibland, reser mig snabbt eller vänder mig hastigt i sängen och aj aj som det spänner till nere i magen. Hade samma sist, men kommer inte ihåg om det kom såhär tidigt. 
  • Tue 11 Oct 2022 09:14

    Hej alla och grattis!!

    Plussade äntligen idag efter nästan ett års försök!


    Första barnet, får lite olika datum beroende på var jag kollar med mellan 17/6-23/6-23 

    Är så glad! Min sambo är dock iväg på jobbresa och kommer inte hem förens på torsdag och jag vill bara berätta nununu, har någon tips på ett roligt sätt att berätta på när han kommer hem på torsdag?

  • Tue 11 Oct 2022 09:22
    MMEO skrev 2022-10-11 09:14:49 följande:

    Hej alla och grattis!!

    Plussade äntligen idag efter nästan ett års försök!


    Första barnet, får lite olika datum beroende på var jag kollar med mellan 17/6-23/6-23 

    Är så glad! Min sambo är dock iväg på jobbresa och kommer inte hem förens på torsdag och jag vill bara berätta nununu, har någon tips på ett roligt sätt att berätta på när han kommer hem på torsdag?


    Grattis! :)

    Har du kvar testet? Kanske inte roligt men jag gav det till sambon på ett lite kul sätt, sa att jag ville berätta något :D
  • Tue 11 Oct 2022 09:29
    Kvinna1989 skrev 2022-10-11 09:22:59 följande:
    Grattis! :)

    Har du kvar testet? Kanske inte roligt men jag gav det till sambon på ett lite kul sätt, sa att jag ville berätta något :D

    Tack! 

    Ja, testet är kvar, tänker att jag ska köpa något bebisplagg där det står "i love daddy" eller likande. och slå in det och testet och ge när han kommer hem men skulle typ vilja göra något mer..


    Jag sa till honom att min mens kom idag bara för att han inte ska ha någon som helst aning, så spänd!!

  • Tue 11 Oct 2022 09:34
    MMEO skrev 2022-10-11 09:29:54 följande:

    Tack! 

    Ja, testet är kvar, tänker att jag ska köpa något bebisplagg där det står "i love daddy" eller likande. och slå in det och testet och ge när han kommer hem men skulle typ vilja göra något mer..


    Jag sa till honom att min mens kom idag bara för att han inte ska ha någon som helst aning, så spänd!!


    Låter ju kul! :) han blir nog glad! Speciellt nu när du sagt att mensen kom :D
  • Tue 11 Oct 2022 09:35
    Kvinna1989 skrev 2022-10-11 09:34:08 följande:
    Låter ju kul! :) han blir nog glad! Speciellt nu när du sagt att mensen kom :D
    Ja men precis! :) 
Svar på tråden BF JUNI 2023