• elin1989

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Frokieer

    Hej!

    Hoppar också in här då jag har plussat. Är i vecka 6. Första graviditeten och första barnet. Enligt appar visar BF 14 juni 2023. Är så pirrig och glad! 

    Hittills har jag bara haft ömma bröst och lite "växtvärk" i vad jag tror är livmodern, annars mår jag helt som vanligt. Skönt att läsa att det finns fler som är ganska symtomfria än!

  • Frokieer
    Jojjans skrev 2022-10-15 07:26:35 följande:

    Ända sen innan jag plussade så har jag sovit så otroligt dåligt. Jag är ingen sjusovare i vanliga fall och kan ibland ha lite svårt att somna men nu senaste veckorna har det varit extremt! Har legat vaken till tolv på nätterna trots extrem trötthet dagtid, och kan sen ligga vaken flera timmar mitt i natten. Känner mig rastlös och vrider och vänder mig. Någon mer som känner igen sig?


    Jag upplever lite samma sak. Vaknade jättetidigt idag och kan inte somna om fast jag la mig sent igår. Kanske beror på hormoner? :)
  • Jojjans
    Frokieer skrev 2022-10-15 07:39:13 följande:
    Jag upplever lite samma sak. Vaknade jättetidigt idag och kan inte somna om fast jag la mig sent igår. Kanske beror på hormoner? :)
    Ja jag tänker att det måste vara hormonellt. jag brukar ha svårt att somna vid stress och gissar att den här enorma hormonella omställningen är en slags stress för kroppen. Minns inte att jag haft det så här tidigt i graviditeter tidigare. 
  • Kvinna1989

    Det är nog hormoner.. Jag har så svårt att somna även om jag är suuuuper trött. Vrider och vänder på mig bara.. känns lite jobbigt för har ju en på 12 månader hemma som behöver mig :D

  • Jojjans
    Kvinna1989 skrev 2022-10-15 08:07:23 följande:

    Det är nog hormoner.. Jag har så svårt att somna även om jag är suuuuper trött. Vrider och vänder på mig bara.. känns lite jobbigt för har ju en på 12 månader hemma som behöver mig :D


    Ja lite lika hos mig. Har en rätt mammig 3-åring. Och ett jobb att sköta. 3-åringen väcker mig på nätterna och då kan jag inte somna om. Hemskt är det. Som om man inte var tillräckligt trött bara av hormonerna 😩
  • Kvinna1989
    Jojjans skrev 2022-10-15 09:37:57 följande:
    Ja lite lika hos mig. Har en rätt mammig 3-åring. Och ett jobb att sköta. 3-åringen väcker mig på nätterna och då kan jag inte somna om. Hemskt är det. Som om man inte var tillräckligt trött bara av hormonerna 😩
    Dottern brukar för det mesta sova bra utan uppvak, därför känns de så synd att jag inte kan sova när jag ändå har möjlighet :/
  • ChanelNo05

    Plussade i förrgår med bf 18/6 Hjärta tredje barnet, första för min man
    men är livrädd för mf har haft så många varav ett hemskt i våras med tvillingar. Blir tidigt ultraljud 

  • Flip12
    ChanelNo05 skrev 2022-10-15 19:25:17 följande:

    Plussade i förrgår med bf 18/6 Hjärta tredje barnet, första för min man
    men är livrädd för mf har haft så många varav ett hemskt i våras med tvillingar. Blir tidigt ultraljud 


    Tyvärr är du i gott sällskap här. Vi är flera som haft många missfall  Vi får peppa varandra 
Svar på tråden BF JUNI 2023