• elin1989

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • ChanelNo05
    Flip12 skrev 2022-10-15 20:14:53 följande:
    Tyvärr är du i gott sällskap här. Vi är flera som haft många missfall  Vi får peppa varandra 
    Skönt (om än på ett olyckligt sätt) att vi är flera, då får vi hålla ihop. Även om någon av oss får tråkiga besked kan man ju få lite pepp här med
  • fannylovisa
    Jojjans skrev 2022-10-15 07:26:35 följande:

    Ända sen innan jag plussade så har jag sovit så otroligt dåligt. Jag är ingen sjusovare i vanliga fall och kan ibland ha lite svårt att somna men nu senaste veckorna har det varit extremt! Har legat vaken till tolv på nätterna trots extrem trötthet dagtid, och kan sen ligga vaken flera timmar mitt i natten. Känner mig rastlös och vrider och vänder mig. Någon mer som känner igen sig?


    Samma här! Vaknar oftast pga kissnödig och sen  kan jag inte somna om. Har dessutom gått upp vid 05-tiden senaste dagarna, kan bara inte sova längre 
  • fannylovisa
    Lalla00 skrev 2022-10-12 18:32:38 följande:

    Ja den behöver ju inte skapas ännu såklart!  tänkte mer om intresse fanns 




    Man kan ju skapa en och så får folk hoppa in i takt med att de vill och vågar. Gör man den helt privat så ser ju inte utomstående att man är med i den hellerSkäms
  • Jennifer23

    Fick åka in igår med skarp buksmärta.Gråter
    Läkaren gjorde VUL men enligt anteckning ses bara en "uppklarning i fundus, dock ingen gulesäck i denna.". 
    Så hcg halt i blodprov togs, ska tillbaka till gynmottagningen på måndag för nytt blodprov och se om de ökar eller inte... 
    Kan man med att be om ett till vul då eller få de inbokat lite längre fram så man får se om de går framåt förutom hcg nivån?

    Gjorde min egen "testning"... tidigare i veckan gav clearblue med veckoindikator 2+3. Idag utslaget 3+ så visst borde de gå framåt ändå eller är jag knäpp??? Det här kommer bli en väldigt lång dag.

  • Katten22

    Jag plussade igår!! Jag slutade med p piller i somras, efter ca 1 månad dvs 24 augusti fick jag röd bruna flytningar, sen dess ingen blödning alls. i början , mitten av september testade jag negativt. För 2 veckor sedan fick jag oroligt ömma bröst, vilket gjorde att jag testade mig igår och det var positivt! Hur ska man räkna när jag inte riktigt vet vecka, jag gick ju knappt igång mensen efter mina  P piller?

  • Kvinna1989
    Katten22 skrev 2022-10-16 08:48:22 följande:

    Jag plussade igår!! Jag slutade med p piller i somras, efter ca 1 månad dvs 24 augusti fick jag röd bruna flytningar, sen dess ingen blödning alls. i början , mitten av september testade jag negativt. För 2 veckor sedan fick jag oroligt ömma bröst, vilket gjorde att jag testade mig igår och det var positivt! Hur ska man räkna när jag inte riktigt vet vecka, jag gick ju knappt igång mensen efter mina  P piller?


    Grattis! Borde du då inte få VUL ? Kontakta MVC på måndag och säg att du inte vet vilken vecka du är i då får du nog de.
  • Katten22
    Kvinna1989 skrev 2022-10-16 09:10:35 följande:
    Grattis! Borde du då inte få VUL ? Kontakta MVC på måndag och säg att du inte vet vilken vecka du är i då får du nog de.
    Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga. varför gör man VUL?
  • Kvinna1989
    Katten22 skrev 2022-10-16 09:53:43 följande:
    Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga. varför gör man VUL?
    Via VUL kan man se vilken vecka du är i :) (vaginalt ultraljud) dvs tidigt ultraljud. Men ring MVC på måndag så får du nog hjälp .
  • Katten22
    Kvinna1989 skrev 2022-10-16 09:58:43 följande:
    Via VUL kan man se vilken vecka du är i :) (vaginalt ultraljud) dvs tidigt ultraljud. Men ring MVC på måndag så får du nog hjälp .
    Tack för info! Det ska jag göra :)
  • elin1989
    1/6 Frökenolsson, första barnet
    2/6 Millan644, första barnet
    2/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Trana123, andra barnet 
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    6/6 MammaBrapp, femte barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    9/6 EmmaAnna, fjärde barnet
    11/6 Lalla00, fjärde barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    14/6 Gimmethe, andra barnet
    14/6 Frokieer, första barnet 
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
    17/6 MMEO, första barnet
    17/6 Flip12, tredje barnet
    17/6 MissTC, andra barnet
    17/6 Elinmlinnea, fjärde barnet
    18/6 Honsomvill, tredje barnet
    18/6 ChanelNo05, tredje barnet
    19/6 Jojjans, andra barnet
    19/6 Erihen, andra barnet 
    20/6 Hejsanhoppsanlill, andra barnet
    23/6 Fannylovisa, första barnet 
    24/6 Liolsni, andra barnet
    Strandsan, tredje barnet
    InaNorlin, första barnet
    Katten22, första barnet
Svar på tråden BF JUNI 2023