• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87043 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87043

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Wed 9 Nov 2022 15:32

    Efter ett missfall i v11 i oktober? ett MA i v12 i mars? två kemiska graviditeter är jag återigen gravid? 


    Ska på tidigt ultraljud på fredag (V6+5). men har sån otrolig ångest. Har hög puls och drömmer mardrömmar om nätterna å är uppe å kissar två gånger per natt.. utöver det känner jag ingenting. Inget illamående, ingen molvärk eller andra symptom. 


    Är inställd på att inte se nåt hjärta som slår på fredag.. säkert en försvarsmekanism? för jag vill så gärna. Men orkar inte få mitt hjärta krossat igen.. hur överlever jag till fredag???

  • Wed 9 Nov 2022 16:05
    Solros22 skrev 2022-11-09 15:32:06 följande:

    Efter ett missfall i v11 i oktober? ett MA i v12 i mars? två kemiska graviditeter är jag återigen gravid? 


    Ska på tidigt ultraljud på fredag (V6+5). men har sån otrolig ångest. Har hög puls och drömmer mardrömmar om nätterna å är uppe å kissar två gånger per natt.. utöver det känner jag ingenting. Inget illamående, ingen molvärk eller andra symptom. 


    Är inställd på att inte se nåt hjärta som slår på fredag.. säkert en försvarsmekanism? för jag vill så gärna. Men orkar inte få mitt hjärta krossat igen.. hur överlever jag till fredag???


    När jag har väntat på ultraljud har jag satt ribban dagarna innan väldigt lågt. Försökt att inte bli varken hoppfull eller pessimistisk och typ tänka att fredag blir det iaf så det enda man måste göra är att sig förbi varje timme. 
  • Thu 10 Nov 2022 06:14
    Solros22 skrev 2022-11-09 15:32:06 följande:

    Efter ett missfall i v11 i oktober? ett MA i v12 i mars? två kemiska graviditeter är jag återigen gravid? 


    Ska på tidigt ultraljud på fredag (V6+5). men har sån otrolig ångest. Har hög puls och drömmer mardrömmar om nätterna å är uppe å kissar två gånger per natt.. utöver det känner jag ingenting. Inget illamående, ingen molvärk eller andra symptom. 


    Är inställd på att inte se nåt hjärta som slår på fredag.. säkert en försvarsmekanism? för jag vill så gärna. Men orkar inte få mitt hjärta krossat igen.. hur överlever jag till fredag???


     


    å men grattis till en ny graviditet. Jag vet inte hur man överlever dagarna. Sjukskriv dig och maratonkolla serier och försök sova lite på dagarna. Ät allt gott du vill. Meditera. Försök hitta acceptans i att du inte kan ha komtroll. Att må förfärligt är själen är också en sjukdom. 

  • Fri 11 Nov 2022 14:04

    Det fanns en hinnsäck med en ca 3 mm stor fosterstruktur.. men ingen hjärnaktivitet.. den borde ha varit 1 cm.. så ytterligare ett missfall bekräftat.. 
    så lämnar gruppen å önskar er andra lycka till ❤️

  • Sat 12 Nov 2022 19:39
    Solros22 skrev 2022-11-11 14:04:34 följande:

    Det fanns en hinnsäck med en ca 3 mm stor fosterstruktur.. men ingen hjärnaktivitet.. den borde ha varit 1 cm.. så ytterligare ett missfall bekräftat.. 
    så lämnar gruppen å önskar er andra lycka till ❤️


    Fy så tungt, stor kram till dig! Hoppas du får hjälp av vården att försöka undvika alla dessa missfall
     ❤️
  • Sat 12 Nov 2022 20:22

    Jag vill också gärna va med i Fb gruppen :)

  • Fri 25 Nov 2022 22:22

    Hej! Skulle också vilja gå med i FB gruppen. Gick in i vecka 11 idag. :) 

  • Sun 11 Dec 2022 18:51

    BF 15/6 
    förata barnet, gravid direkt efter abort, undrade varför mensen aldrig kom och då va jag i 8+5. 
    KUB på onsdag, då är vi 13+4 ish 😌 

    enda symptomen jag har haft är SJUKT JÄVLA TRÖTT? hela tiden 😅 ont i bröst och vårtor. Annars inget. Syns inget heller, har gått ner i vikt. vi får se vart det slutar 🤪

  • Wed 14 Dec 2022 08:57
    slemmely skrev 2022-12-11 18:51:15 följande:

    BF 15/6 
    förata barnet, gravid direkt efter abort, undrade varför mensen aldrig kom och då va jag i 8+5. 
    KUB på onsdag, då är vi 13+4 ish 😌 

    enda symptomen jag har haft är SJUKT JÄVLA TRÖTT? hela tiden 😅 ont i bröst och vårtor. Annars inget. Syns inget heller, har gått ner i vikt. vi får se vart det slutar 🤪


    Vilken surprise :) men varför gjorde du en abort för att månaden efter behålla?
  • Wed 14 Dec 2022 09:27
    -1

    ja för att? jag vet inte. 


    men lite knepig fråga för det känns som att folk är sömmande och inte tycker man är värd. 


    men när jag bestämde mej för att göra abort va jag på provanställning, inget i livet kändes rätt. Och abort kändes rätt men fel men rätt. Mycket tårar och det va min tredje abort med samma partner så det var väldigt jobbigt psykiskt jämfört med dom andra två. Och på två månader hade ganska mycket av det ändrats Och vi kände att fuck allt nu skaffar vi barn. Är ju uppenbarligen menat Eller nått 

  • Ygg
    Sat 17 Dec 2022 08:39

    Hej!
    jag är i vecka 12+4 och Skulle vilja gå med i FB gruppen. Är mitt tredje barn och känner mig lite ensam i graviditeten då alla vänner haft sin ?kull? barn och gått vidare ☺️

  • Tue 20 Dec 2022 20:58

    Hej! skulle också gärna på med i fb-gruppen, är i vecka 14 (13+5) 😊

  • Fri 30 Dec 2022 05:24

    Hej 
    Jag vill också gärna bli med i FB-gruppen. Gravid v 14+3 med andra barnet 
    BF 25/6

Svar på tråden BF JUNI 2023