• Anonym (Isa)
    Wed 21 Sep 2022 21:30
    6540 visningar
    56 svar
    -1
    56
    6540

    Det fulaste och finaste namnen ni vet?

    Skriv de fulaste och finaste pojk och flicknamnen ni vet Glad

  • Svar på tråden Det fulaste och finaste namnen ni vet?
  • Anonym (Anony­m kvinna­)
    Wed 21 Sep 2022 23:54
    #11

    Fulaste: Cassandra och Kevin

    Finaste: Ingeborg och Rasmus 

  • Wed 21 Sep 2022 23:57
    #12

    Jag ogillar Ä-ljud och RT i namn, så Bert, Kurt, Lennart, Märta, Gerda är inga favoriter. Dubbelnamn är heller ingen höjdare, oavsett om det är äldre såsom Sten-Åke, eller nyare som Nova-Li. Bestäm er för ett namn, liksom.

    Jag gillar fornnordiska namn. Ingmar, Sigrid, Björn, Ingeborg. Överlag tycker jag om ståtliga namn, som Eleonora och Edmund.

  • Thu 22 Sep 2022 00:31
    #13

    Jag tycker konstruerade påhittade namn är väldigt fula hur mycket dom än låter fint i uttalet. Jag får tyvärr upp en bild i huvudet på en tjock, ful, bortskämd brat som bara en mor kan älska när jag tänker på nya påhittade namn som Elva-Li, Lovelia, Stjärndotter, Alfkenny eller Cadillac

    Jag gillar namn som verkligen låter som ett namn oavsett om det är Ruth, Henrik eller Charlotte 

  • Anonym (Isa) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 11:23
    #14
    Topcom skrev 2022-09-21 22:54:10 följande:

    Ursula är rätt hiskeligt..


    Hahaha ja fy!!
  • Anonym (Isa) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 11:26
    #15
    Gullvivor skrev 2022-09-21 23:00:01 följande:

    Märta och Majken är bland de fulaste namnen jag hört, usch.


    Här måste jag faktiskt hålla med! Speciellt Majken, riktigt hemskt och okvinnligt namn! 
  • Anonym (Isa) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 11:30
    #16
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2022-09-21 23:54:25 följande:

    Fulaste: Cassandra och Kevin

    Finaste: Ingeborg och Rasmus 


    Förlåt men Ingeborg och Rasmus är ju hemska! Jag kan inte ta en vuxen man som heter Rasmus på allvar, men det kanske är för att barnens kusiners lilla dansmus heter Rasmus. 
  • Anonym (E L)
    Thu 22 Sep 2022 11:34
    #17

    Jag tycker alla engelskklingande namn blir skitfula på svenska. Liam, Kevin, Cassandra, Melissa, Savannah, Noel, Leon, Marlon, Noah osv. Och det är alltid fittungar som heter sådana namn, riktiga WT:n som inte kan bete sig till föräldrar. 

    Finaste är klassiska namn, ett av mina favoritnamn är Ingrid. Sen gillar jag Vera, Svea, Sonja, Kerstin, Alfred, Ebbe och Gunnar.

  • Anonym (dåre)
    Thu 22 Sep 2022 11:40
    #18

    Vladimir
    Felicia

  • Anonym (E L)
    Thu 22 Sep 2022 11:51
    #19
    Anonym (Isa) skrev 2022-09-22 11:30:11 följande:
    Förlåt men Ingeborg och Rasmus är ju hemska! Jag kan inte ta en vuxen man som heter Rasmus på allvar, men det kanske är för att barnens kusiners lilla dansmus heter Rasmus. 
    Håller med, det är 2 skitfula namn. Rasmus är också ett hat- namn för mig. 
  • Thu 22 Sep 2022 12:37
    #20
    +1
    Anonym (E L) skrev 2022-09-22 11:34:01 följande:

    Jag tycker alla engelskklingande namn blir skitfula på svenska. Liam, Kevin, Cassandra, Melissa, Savannah, Noel, Leon, Marlon, Noah osv. Och det är alltid fittungar som heter sådana namn, riktiga WT:n som inte kan bete sig till föräldrar. 

    Finaste är klassiska namn, ett av mina favoritnamn är Ingrid. Sen gillar jag Vera, Svea, Sonja, Kerstin, Alfred, Ebbe och Gunnar.


    Du är medveten om att Noa/Noah är ett svenskt namn (i betydelsen vedertaget i Sverige sedan lång tid)? Det är ett bibliskt namn, och många av dessa finns av naturliga orsaker i kristna länder oavsett språk.
Svar på tråden Det fulaste och finaste namnen ni vet?