• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22170 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22170

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (S-G)
    Thu 22 Sep 2022 18:26
    #41
    +1

    Ännu en tråd där TS snart avslöjar att hon är svägerskan?
    Tröttsamt.

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 18:30
    #42
    Anonym (S-G) skrev 2022-09-22 18:26:10 följande:

    Ännu en tråd där TS snart avslöjar att hon är svägerskan?
    Tröttsamt.


    Du är tröttsam. nej 
  • Anonym (Jösse­s...)
    Thu 22 Sep 2022 18:33
    #43
    +1

    Din fråga, TS, är vad ni ska göra? Och svaret är enkelt: lyssna på henne och ta hennes känsla av utfrysthet på allvar. Du skriver redan i inledningen att du är sur på henne och allting du beskriver är väldigt tydliga exempel på hur ni i familjen behandlar henne annorlunda jämfört med andra. 

    Du/ni verkar också haka upp er på precis allting hon säger eller gör och kommer störa er på vad hon än säger eller gör. Mitt råd är att ta det på allvar. Hon känner sig utfryst. Se till att hon inte gör det. Superenkelt faktiskt. 

  • Anonym (Aha)
    Thu 22 Sep 2022 18:50
    #44
    +2
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:00:04 följande:
    Varför skulle de vara så?
    För att det är så uppenbart att det är trådstartaren som är svinet. 
  • Anonym (tänk om)
    Thu 22 Sep 2022 19:00
    #45
    +2

    Men alltså- vad är det värsta som kan hända om ni tar hennes upplevelse och känslor på allvar och istället är trevliga mot henne ett tag?

    Att hon faktiskt tycker ni är trevliga?

    Snälla försök backa lite i din avoghet och behandla inte henne annorlunda än den andra tjejen/mamman.

  • Thu 22 Sep 2022 20:15
    #46
    +2
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:13:44 följande:
    Är 30 år så nej 
    Visst på pappret är du 30 bast.   Fast du beter knappast vuxet och moget, DU beter dig, du beter dig som en fjortis.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mob)
    Thu 22 Sep 2022 20:39
    #47
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:01:51 följande:

    Hon blir ju sur för minsta grej. min mamma hennes svärmor sa att hon behövde mer sol, då hon är rätt blek. Hon blev sur över det. Tycker inte man kan märka minsta lilla ord. 


    Är det du som är den utfrysta flickvännen? Vill bara skicka allt stöd till dig i så fall. Din kille borde stå upp för dig, men ibland är det svårt i familjer där osunda maktstrukter har suttit i väldigt länge. Han kan också behöva stöd i så fall. Men först behöver han inse vad som är fel i hans familjerelationer och det kan vara både svårt och smärtsamt. Så ta hand om varandra! 
  • Anonym (cöp)
    Thu 22 Sep 2022 21:03
    #48
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 00:48:59 följande:
    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 


    Jag förstår din brors flickvän och hade känt samma sak. 
    Varför skrev ni inte samma sak till henne utan bara gillade när hon var gravid? Varför skrev ingen något när hon brutit benet? Och varför bjöd ni inte in henne i chattgruppen? Det är inte konstigt att hon känner sig utanför, och ni fattar inte...Nä har man ingen empati för andra människor så har man inte.
  • Anonym (Vilja­)
    Thu 22 Sep 2022 21:26
    #49
    +1

    En blek person som inte tål som uppskattar givetvis inte en rekommendation om att bygga malignt melanom, men ni spelar ännu mer dumma än ni är. 

    Att du försvarar dig i en tråd där du får många exempel på vad människor reagerar på visar vem du är som person. Men du kan väl prata med din bror i alla fall. Det är nog det bästa du kan göra om du vill förbättra situationen. Be din bror om ursäkt för att ni betett er "obetänksamt" och kalla det som hänt "ett missförstånd". Så brukar folk göra när de betett sig illa och det kan gå att komma undan med det för den här gången. Men den här svägerskan står inte ut länge till. 

  • Anonym (Vilja­)
    Thu 22 Sep 2022 21:27
    #50

    Inte tål SOL 

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt