• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22174 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22174

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 21:42
    #51
    -2
    Anonym (Vilja) skrev 2022-09-22 21:27:24 följande:

    Inte tål SOL 


    Fast hon tål ju sol, hon kan bli brun. Bara att hon inte är i solen så mycket. min mamma tyckte att hon behövde mer sol, är väl inget att hänga upp sig på. Solen är livsviktig ????
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 21:44
    #52
    -2

    Förstår inte ni här att hon hänger upp sig på ord och småsaker? När hela familjen kom till mig, distans mellan oss? så skrev jag att de va kul med hela familjen på besök. Så blev hon arg för att jag skrev hela familjen när hon inte var där. Men alla utom hon var där. Va skulle jag skrivit? Snacka om att anmärka på ord. Hon fick en inbjudan av mig men valde att inte haka på. 

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 21:44
    #53
    -1

    Ni kommer aldrig förstå fullt ut, men personer som alltid ska haka upp sig på saker får de jobbigt i livet!!

  • Anonym (Vilja­)
    Thu 22 Sep 2022 21:50
    #54

    S, det är du som aldrig kommer att förstå fullt ut, din stackare. Ha d myyyz i Facebookgruppen (där din familj inte är välkommen) 

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 21:50
    #55
    Anonym (Vilja) skrev 2022-09-22 21:50:00 följande:

    S, det är du som aldrig kommer att förstå fullt ut, din stackare. Ha d myyyz i Facebookgruppen (där din familj inte är välkommen) 


    Va snackar du om?
  • Thu 22 Sep 2022 22:21
    #56
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:44:49 följande:

    Ni kommer aldrig förstå fullt ut, men personer som alltid ska haka upp sig på saker får de jobbigt i livet!!


    Det är du som är den som inte förstår fullt ut vad du sysslar med.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Thu 22 Sep 2022 22:24
    #57
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:44:20 följande:

    Förstår inte ni här att hon hänger upp sig på ord och småsaker? När hela familjen kom till mig, distans mellan oss? så skrev jag att de va kul med hela familjen på besök. Så blev hon arg för att jag skrev hela familjen när hon inte var där. Men alla utom hon var där. Va skulle jag skrivit? Snacka om att anmärka på ord. Hon fick en inbjudan av mig men valde att inte haka på. 


    Men hur trög får man vara.. Du skrev ju själv att hon inte kunde hänga med för att hon skulle jobba.

    Och jag tycker du skall enbart knipa igen munnen. Du anmärkte ju på henne och påstår saker som "hon skulle menat mellan raderna" som hon själv har sagt ifrån att du har fel i det.

    När skall du förstå fullt ut att det är du som gör bort dig? Aldrig?

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 22:57
    #58
    -1
    EnAnonumius skrev 2022-09-22 22:24:45 följande:
    Men hur trög får man vara.. Du skrev ju själv att hon inte kunde hänga med för att hon skulle jobba.

    Och jag tycker du skall enbart knipa igen munnen. Du anmärkte ju på henne och påstår saker som "hon skulle menat mellan raderna" som hon själv har sagt ifrån att du har fel i det.

    När skall du förstå fullt ut att det är du som gör bort dig? Aldrig?
    Tror inte du förstår min poäng fullt ut 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 22:57
    #59
    -3

    Vad är de ni inte förstår? Livet blir svårt när man hänger upp sig på ord 

  • Anonym (Släkt­en är värst)
    Thu 22 Sep 2022 23:58
    #60
    +2

    Varför var halvbroderns flickväns graviditet större för er än helbroderns flickväns graviditet var? Det verkar så. Bilderna i gruppen fick hon väl se i alla fall? Varför är ni inte intresserade av att önska henne snabb läkning eller att skriva något stöttande till henne när hon bryter benet? Det är väl bara vanligt hyfs? 


    Om det är som du skriver, så fryser ni faktiskt ut henne. Medvetet eller inte.

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt