• Anonym (S)

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (Persephone)
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 11:03:48 följande:
    Vad är felet att skriva att hela familjen var på besök? Hon var inte där.. men min faster och farmor och farfar var inte där heller. Dom tog inte åt sig????
    Troligtvis tog dom inte åt sig för att dom ofta får bekräftat att dom faktiskt ÄR en del av familjen. Det behöver inte vara en sån stor grej att just skriva "hela familjen" en gång, fastän det inte är hela familjen. Men om det är konstanta småsaker kan de till slut börja göra rätt ont. Se till helheten liksom.

    Bara en sån sak att be din brorsa hälsa till henne att det var trist att hon inte kunde komma och att du hoppas att ni kan ses nästa gång istället kanske hjälper. Få henne att känna sig inkluderad liksom.
  • Anonym (S)

    Helt ärligt, bortsett från tråden. Hade ni tagit illa upp om ni inte deltog i aktivet och svägerskan skriver ? kul med hela familjen på besök? tror inte ens ni hade gjort en grej av det. 

  • molly50
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:42:30 följande:
    Fast hon tål ju sol, hon kan bli brun. Bara att hon inte är i solen så mycket. min mamma tyckte att hon behövde mer sol, är väl inget att hänga upp sig på. Solen är livsviktig ????
    Men hon kanske inte vill sitta i solen?
    Så varför ens påpeka det för henne?
    Att anmärka negativt på någons utseende är så fruktansvärt lågt!
    Man kan tycka vad man vill om andras utseende.
    Men man behöver inte säga det rakt ut.
    Håll era åsikter för er själva!
  • Anonym (S)

    Problemet är inte att hon skrev att barnet ramla när han va med sin pappa. Skitsamma egentligen. Problemet Var att hon skrev till min mamma att hon var besviken på min helbror, att han inte hade bättre koll på barnet. visst var min bror frånvarande lite grann. Men inget blir bättre av att skriva så. De va också de som fick min mamma att bli sur och skriva som hon gjorde. Med all rätt ?.

  • Anonym (S)
    molly50 skrev 2022-09-23 12:08:38 följande:
    Men hon kanske inte vill sitta i solen?
    Så varför ens påpeka det för henne?
    Att anmärka negativt på någons utseende är så fruktansvärt lågt!
    Man kan tycka vad man vill om andras utseende.
    Men man behöver inte säga det rakt ut.
    Håll era åsikter för er själva!
    Men hon bad ju om de? När hon skickar bilder på sig helt random och skriver att hon var brunare som barn? Va ska man ens svara? Hon får ju då höra att andra tycker annorlunda 
  • Idadenfina02

    Ni verkar vara en dysfunktionell familj. du tjatar om att alla ständigt ska hålla med dig verkar det som. De kommer inte hända. inse att du gjort fel och be om ursäkt,. 

  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 11:03:48 följande:
    Vad är felet att skriva att hela familjen var på besök? Hon var inte där.. men min faster och farmor och farfar var inte där heller. Dom tog inte åt sig????
    Som jag skrev till dig i ett annat inlägg.

    Du må vara 30år... Men du verkar ju ha stagnerat i utvecklingen och är fortfarande en fjortis i knoppen.

    En dubbla regler.

    Du anser att det är helt okey att sitta och hitta på att hon hänger ut pappan, fast FL har sagt att du har fel, men du forsätter med en dåres envishet att anse att hon har visst hängt ut pappan (din helbror) och du hoppar på henne och tycker hon är dum för att hon känner sig utstött av dig och "din familj" när du ÖVERBEVISAR att ni verkligen gör allt för att stöta ut henne (dina texter). 

    Men anmärker hon på dina ord så tjurar du som en  fjortis och skapar drama på FL kring det hela, och kräver i sann fjortis anda att folk skall tycka synd om dig.

    Väx upp ingen kommer att tycka synd om DIG TS och ingen kommer att hålla med dig om att din helbrors flickvän är tröttsam.
    Det är DU TS som bara är direkt pinsam.
    Hoppas att din bror ryter i från till dig och ber dig växa upp i knoppen också och beter dig vuxet.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:44:20 följande:

    Förstår inte ni här att hon hänger upp sig på ord och småsaker? När hela familjen kom till mig, distans mellan oss? så skrev jag att de va kul med hela familjen på besök. Så blev hon arg för att jag skrev hela familjen när hon inte var där. Men alla utom hon var där. Va skulle jag skrivit? Snacka om att anmärka på ord. Hon fick en inbjudan av mig men valde att inte haka på. 


    Den enda som hänger upp dig på småsaker är du.
    Du läser mellan raderna på det hon skriver och tolkar det precis som det passar dig.
    Och du skrev ju själv att hon inte kunde vara med på familjetillställningen för att hon skulle jobba.
    Nu har du ändrat det till att det var självvalt.
    Jag hoppas du inser att det enda som gjort bort sig här är du.
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:44:49 följande:

    Ni kommer aldrig förstå fullt ut, men personer som alltid ska haka upp sig på saker får de jobbigt i livet!!


    Den enda som inte verkar förstå  är ju du. 
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 22:57:55 följande:

    Vad är de ni inte förstår? Livet blir svårt när man hänger upp sig på ord 


    Sluta göra det då?
Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt