• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22153 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22153

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Fri 23 Sep 2022 12:44
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:08:54 följande:

    Problemet är inte att hon skrev att barnet ramla när han va med sin pappa. Skitsamma egentligen. Problemet Var att hon skrev till min mamma att hon var besviken på min helbror, att han inte hade bättre koll på barnet. visst var min bror frånvarande lite grann. Men inget blir bättre av att skriva så. De va också de som fick min mamma att bli sur och skriva som hon gjorde. Med all rätt ?.


    Jag hoppas du inser att det här låter som en efterhandskonstruktion.
  • Fri 23 Sep 2022 12:46
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:09:47 följande:
    Men hon bad ju om de? När hon skickar bilder på sig helt random och skriver att hon var brunare som barn? Va ska man ens svara? Hon får ju då höra att andra tycker annorlunda 
    På vilket sätt bad hon om det?
    Sa hon det rakt ut att hon ville ha era åsikter om hennes utseende?
    Om inte så bad hon inte heller om det.
    Har man inget snällt att säga så är det bättre att hålla tyst. 
  • Fri 23 Sep 2022 12:54
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:19:11 följande:

    Men hon skrev till min mamma att hon var besviken på min bror för han inte såg efter sonen bättre. onödigt. Och de va då också som min mamma blev sur och skrev att de inte va hans fel och att hon skulle sluta skylla på honom. Barn måste få utvecklas och upptäcka världen?. Och att hon blir ledsen av att hon skriver så. Alltså sonen ramla ute i trappen utan att min bror såg det. Var väl dumt men inget blir bättre av att skriva att man är besviken till min mamma liksom 


    Men då är väl det upp till din mamma att hantera det om hon tyckte det var fel.
    Om du lägger dig i så riskerar du att bara göra saken värre. 
    För övrigt så har väl din bror haft dålig koll om barnet ramlar i en trappa utan att han ser det.
    Så det hade väl inte varit så farligt att visa lite empati kring det. 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 13:20

    Svar till mob, gick inte att svara. Men de är antagligen hon som jag skriver om i denna text. då vi är flera från familjen som hänger här.. så kan vara så

  • Fri 23 Sep 2022 13:21
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:13:44 följande:
    Är 30 år så nej 
    Då är det på tiden att du börjar betee dig som 30år och inte som 14 år. 
  • Fri 23 Sep 2022 13:24
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:42:30 följande:
    Fast hon tål ju sol, hon kan bli brun. Bara att hon inte är i solen så mycket. min mamma tyckte att hon behövde mer sol, är väl inget att hänga upp sig på. Solen är livsviktig ????
    Nej, solen är inte livsviktig
  • Anonym (Linn)
    Fri 23 Sep 2022 13:27

    Det här är ju uppenbart en skojtråd från någon uttråkad eller en 14-åring som beskriver tjafs med högstadiekompisarna men låtsas vara vuxen och att det handlar om familjen. 

    Om det mot all förmodan är sant så tycker jag oerhört synd om TS svägerska som blir så utsatt av hela sin mans familj. Måste vara hemskt. 

  • Fri 23 Sep 2022 13:28
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:03:43 följande:
    Sa inget negativt. Hon skickade bild på sig när hon var liten där hon var brun. då skrev min mamma att hon behöver mer sol. Sen skrev hon att de är fint med lite färg i ansiktet. Men då blev hon sur. Eftersom hon va brun som barn och idag blek, så kan hon ju få färg 
    Kan finnas bakomliggande orsaker till att hon inte vill sola sig så mycket eller bli brun i ansiktet. Exempel hudcancer i familjen.
  • Fri 23 Sep 2022 13:29
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:05:57 följande:

    Helt ärligt, bortsett från tråden. Hade ni tagit illa upp om ni inte deltog i aktivet och svägerskan skriver ? kul med hela familjen på besök? tror inte ens ni hade gjort en grej av det. 


    Om jag hade haft en svägerska som konsekvent betett sig som dig. Ja, då hade jag tagit illa upp. 
  • Fri 23 Sep 2022 13:31
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:08:54 följande:

    Problemet är inte att hon skrev att barnet ramla när han va med sin pappa. Skitsamma egentligen. Problemet Var att hon skrev till min mamma att hon var besviken på min helbror, att han inte hade bättre koll på barnet. visst var min bror frånvarande lite grann. Men inget blir bättre av att skriva så. De va också de som fick min mamma att bli sur och skriva som hon gjorde. Med all rätt ?.


    Din mamma borde betee sig som den vuxna hon är och inte bli sur över den kommentaren. Så nej, det var inte rätt skrivit av din mamma. 
Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt