• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22150 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22150

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 13:34
    EpicF skrev 2022-09-23 13:31:18 följande:
    Din mamma borde betee sig som den vuxna hon är och inte bli sur över den kommentaren. Så nej, det var inte rätt skrivit av din mamma. 
     varför var inte de rätt då?  Hon skrev att barn slår sig och man kan inte skuldbelägga han för de då de hade kunnat hända vem som helst när som helst. Sant ju 
  • Idaden­fina02
    Fri 23 Sep 2022 13:34

    Tycker så synd om din svägerska. Att behöva ha dig och din mamma i sitt liv.. 

  • Fri 23 Sep 2022 13:36
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:19:11 följande:

    Men hon skrev till min mamma att hon var besviken på min bror för han inte såg efter sonen bättre. onödigt. Och de va då också som min mamma blev sur och skrev att de inte va hans fel och att hon skulle sluta skylla på honom. Barn måste få utvecklas och upptäcka världen?. Och att hon blir ledsen av att hon skriver så. Alltså sonen ramla ute i trappen utan att min bror såg det. Var väl dumt men inget blir bättre av att skriva att man är besviken till min mamma liksom 


    Självklart blev hon besviken av att din bror, pappan till barnet, i te hade bättre uppsikt. Det är dock inte detsamma som att tycka att det är hans fel att barnet ramlade. 

    Din mamma borde ha hanterar det mycket bättre, och på ett vuxet sätt. Ännu bättre, bekräfta hennes känsla av besvikelse. Din mamma var heller inte speciellt glad att din bror inte hade bättre uppsikt över hennes barnbarn?! 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 13:39
    -1
    EpicF skrev 2022-09-23 13:36:13 följande:
    Självklart blev hon besviken av att din bror, pappan till barnet, i te hade bättre uppsikt. Det är dock inte detsamma som att tycka att det är hans fel att barnet ramlade. 

    Din mamma borde ha hanterar det mycket bättre, och på ett vuxet sätt. Ännu bättre, bekräfta hennes känsla av besvikelse. Din mamma var heller inte speciellt glad att din bror inte hade bättre uppsikt över hennes barnbarn?! 
    Hon brydde sig inte alls om de då barnet bara blödde i huvudet. Så hon tyckte inte alls de va hans fel 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 13:40

    Tror ni alla fattat tråden.. eller ja endel :?( 

  • Fri 23 Sep 2022 13:40
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 13:34:09 följande:
     varför var inte de rätt då?  Hon skrev att barn slår sig och man kan inte skuldbelägga han för de då de hade kunnat hända vem som helst när som helst. Sant ju 
    Men allvarligt? Din svägerska har inte skuldbelägga pappan, utan var enbart besviken för att han inte hade bättre uppsikt. Vilket en helt  normal reaktion. Även din mamma och du borde vara besvikna. 

    Självklart kan det hända vem som helst. Det var en olycka. Men man har ändå full rätt att känna sig besviken på personen som skulle haft uppsikt över barnet. Det är inte samma som att skuldbelägga någon. 
  • Fri 23 Sep 2022 13:41

    Ts: Så din mamma bryr sig inte om att hennes barnbarn ramlat i en trappa och bädden från huvudet? 

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 13:43

    Gråter när jah skriver detta :( men de är jag som Är svägerskan i texten.. även jag som startat många trådar om att bli utesluten på julen? men ville inte att folk skulle känna igen mig i texten.. :( men tack för erat stöd och för era svar det betyder mycket. Inte lätt att varenda dag ha en klump i magen. inte ens alla min tider hos en psykolog har hjälpt mig:( hans familj kommer hit om 2 veckor och är livrädd att dom ska bete sig illa eller ignorera Mig under besöket :(

  • Idaden­fina02
    Fri 23 Sep 2022 13:45

    Jag förstod att du va svägerskan nu med facit i hand. Tycker så synd om dig. Hoppas de löser sig och att allt går bra. Styrkekramar till dig 

  • Fri 23 Sep 2022 13:54
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 13:39:30 följande:
    Hon brydde sig inte alls om de då barnet bara blödde i huvudet. Så hon tyckte inte alls de va hans fel 
    Hade en sådan sak hänt mina barn under min uppsikt,och min man berättat det för min mamma så hade hon blivit arg på mig,inte på min man.,
    Med all rätt! 
    Samma sak om jag hade berättat något sådant för min svärmor.
    Hon hade blivit arg på min man om det hänt under hans uppsikt. Inte på mig. 
Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt