• Anonym (S)

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-09-23 13:54:35 följande:
    Hade en sådan sak hänt mina barn under min uppsikt,och min man berättat det för min mamma så hade hon blivit arg på mig,inte på min man.,
    Med all rätt! 
    Samma sak om jag hade berättat något sådant för min svärmor.
    Hon hade blivit arg på min man om det hänt under hans uppsikt. Inte på mig. 
    Det är det normala.... 
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 13:43:32 följande:

    Gråter när jah skriver detta :( men de är jag som Är svägerskan i texten.. även jag som startat många trådar om att bli utesluten på julen? men ville inte att folk skulle känna igen mig i texten.. :( men tack för erat stöd och för era svar det betyder mycket. Inte lätt att varenda dag ha en klump i magen. inte ens alla min tider hos en psykolog har hjälpt mig:( hans familj kommer hit om 2 veckor och är livrädd att dom ska bete sig illa eller ignorera Mig under besöket :(


    Varför tillåter du dem att komma hem till er om de behandlar dig så illa? 
    Och varför stannar du kvar hos din man om han inte törs säga ifrån till dem? 
  • Anonym (S)
    molly50 skrev 2022-09-23 13:57:48 följande:
    Varför tillåter du dem att komma hem till er om de behandlar dig så illa? 
    Och varför stannar du kvar hos din man om han inte törs säga ifrån till dem? 
    Hela hans familj har gaddat ihop sig? och hakar på detta. Kan inte utesluta svärmor, och svägerskan, och hans bror och tjej? mina barn förtjänar en relation till dom. Så måste ha dom i mitt liv. Även fast jag mår jättedåligt 
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:19:11 följande:

    Men hon skrev till min mamma att hon var besviken på min bror för han inte såg efter sonen bättre. onödigt. Och de va då också som min mamma blev sur och skrev att de inte va hans fel och att hon skulle sluta skylla på honom. Barn måste få utvecklas och upptäcka världen?. Och att hon blir ledsen av att hon skriver så. Alltså sonen ramla ute i trappen utan att min bror såg det. Var väl dumt men inget blir bättre av att skriva att man är besviken till min mamma liksom 


    Jaha nu ändra du historian igen.

    Förut hette det att "man kunde läsa mellan raderna vad hon menade" (enligt dig och  din hitte på tolkning mellan raderna", hon "hängde ut pappan" hette det också" från dig.

    Nu helt plötsligt så så har hon skrivit till din mamma att hon är besviken för att hon inte såg efter sonen bättre.

    Du TS:  

    Du får 5 stjärnor för ditt desperat försök att fjäska efter medhåll....

    Du får 0 stjärnor för din efterhandskonstruktion då den inte håller ihop någonstans.

    Nej du TS inget, absolut inget du skriver rättfärdigar ditt barnsliga beteende och att din familj mobbar och fryser ut svägerskan så som ni gör.  Att kalla DIG och DIN familj för White Trash skulle var att ge dig och din övriga familj en komplimang.
    Fast å andra sidan. så skulle det vara förolämpning mot dem som verkligen är White Trash.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jösses...)
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 13:43:32 följande:

    Gråter när jah skriver detta :( men de är jag som Är svägerskan i texten.. även jag som startat många trådar om att bli utesluten på julen? men ville inte att folk skulle känna igen mig i texten.. :( men tack för erat stöd och för era svar det betyder mycket. Inte lätt att varenda dag ha en klump i magen. inte ens alla min tider hos en psykolog har hjälpt mig:( hans familj kommer hit om 2 veckor och är livrädd att dom ska bete sig illa eller ignorera Mig under besöket :(


    Vill på inget sätt verka okänslig och dryg, men varför inte erkänna det när folk började call you out för att det var du? Skriv rakt upp och ned istället, för det här tjänar ju ingenting till. Finns massa folk här som vill lyssna och stötta, men man blir ganska matt av de här tvärtom-trådarna. 

    Låter som din ingifta släkt är fördjävla tråkig och jag önskar dig all lycka verkligen. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Jösses...) skrev 2022-09-23 14:32:24 följande:
    Vill på inget sätt verka okänslig och dryg, men varför inte erkänna det när folk började call you out för att det var du? Skriv rakt upp och ned istället, för det här tjänar ju ingenting till. Finns massa folk här som vill lyssna och stötta, men man blir ganska matt av de här tvärtom-trådarna. 

    Låter som din ingifta släkt är fördjävla tråkig och jag önskar dig all lycka verkligen. 
    Jo borde sagt till tidigare. Håller jag med om! Ville starta en tvärtom tråd för att inte bli utpekad att jag redan startat trådar. Men folk genomskåda trådar här. tack <3
  • Anonym (Jösses...)
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 14:38:50 följande:
    Jo borde sagt till tidigare. Håller jag med om! Ville starta en tvärtom tråd för att inte bli utpekad att jag redan startat trådar. Men folk genomskåda trådar här. tack <3
    Jag tror de allra flesta här är helt okej med att du startar fler trådar. Du har en supertuff situation som du mår dåligt i och jag lovar att det finns människor här som både vill lyssna och stötta. 
  • Anonym (Aha)
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 14:38:50 följande:
    Jo borde sagt till tidigare. Håller jag med om! Ville starta en tvärtom tråd för att inte bli utpekad att jag redan startat trådar. Men folk genomskåda trådar här. tack <3
    Skrev precis det, att det var en tvärtom-tråd, och fick otrevligt svar tillbaka. Familjen är galen men tycker att du också verkar konstig som sitter och skriver såhär i dagar. Mina sympatier minskar, om man säger så.
  • Anonym (S)
    Anonym (Aha) skrev 2022-09-23 15:34:01 följande:
    Skrev precis det, att det var en tvärtom-tråd, och fick otrevligt svar tillbaka. Familjen är galen men tycker att du också verkar konstig som sitter och skriver såhär i dagar. Mina sympatier minskar, om man säger så.
    Du får du tycka det.
  • Anonym (Aha)
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 15:41:29 följande:
    Du får du tycka det.
    Ja, det är klart att jag får.
Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt