• Anonym (S)

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (S)

    Min kille försöker prata med dom men leder ingenstans. Dom ser inte sin del i det hela. Dom tycker jag är för känslig :(

  • Anonym (S)

    Tack Molly50, gillar dina svar i mina trådar. Har hjälpt mycket <3 

  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2022-09-23 16:05:47 följande:
    Du behöver inte be om ursäkt.
    Men jag håller med om att du kanske hade kunnat berätta att det var en "tvärtomtråd" tidigare.
    Men du har de allra flestas stöd.
    De som dömer dig behöver du inte bry dig om. 
    +1
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 22:58:45 följande:

    Min kille försöker prata med dom men leder ingenstans. Dom ser inte sin del i det hela. Dom tycker jag är för känslig :(


    Såg att det var en "tvärtom"-tråd. D.v.s att det var du som var flickvännen i stället för syrran.

    Så i mina svar byt ut dig mot hans syrra, och andra familjemedlemmar från hans familj, och låt resten vara kvar riktad till dem.

    Kan ju säga så här.. Nej du är inte alls "för känslig", de är dom som är hm ja, för att uttrycka mig så diplomatiskt jag kan i detta fall, omogna idioter.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym

    Så synd att du ashålade ut dig. Hade du inte gjort det så hade jag tyckt synd om dig.
    Nu gick du ut med att du är ett rövhål och då kan du ju inte ändra på det - Nu får du vara ett rövhål.
    Original-tösen hade jag som sagt tyckt synd om.

  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2022-09-23 23:20:57 följande:

    Så synd att du ashålade ut dig. Hade du inte gjort det så hade jag tyckt synd om dig.
    Nu gick du ut med att du är ett rövhål och då kan du ju inte ändra på det - Nu får du vara ett rövhål.
    Original-tösen hade jag som sagt tyckt synd om.


    Då får du tycka det. Men synd att sprida negativitet till nån som är väldigt skör som mig som bara vill ha stöttning. Hade gärna sagt sanningen från början i tråden men får alltid kritik på att jag redan skapat en tråd. förstår att du tycker illa om mig, men hade uppskattat om dom höll det för dig själv!
    kram på dig 
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 23:56:12 följande:
    Då får du tycka det. Men synd att sprida negativitet till nån som är väldigt skör som mig som bara vill ha stöttning. Hade gärna sagt sanningen från början i tråden men får alltid kritik på att jag redan skapat en tråd. förstår att du tycker illa om mig, men hade uppskattat om dom höll det för dig själv!
    kram på dig 
    "Sprida negativitet"? Är du på riktigt?
    Det gjorde du ju själv? Jag har inte sagt något värre om dig än du gjorde själv ...? Du började tråden med att "Jag beter mig som ett rövhål", jag skriver att det är synd att "du skriver att du beter dig som ett rövhål när du inte är det", men jag sprider negativitet?
    Jag påpekade vad du själv gjort och tagit upp och att om du inte gjort så, så hade jag tyckt synd om dig.
    Allt negativt började du med helt själv.

    Önskar du, så kan jag dock såga sönder dig fullständigt. Bara be om du vill.
  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2022-09-24 00:07:31 följande:
    "Sprida negativitet"? Är du på riktigt?
    Det gjorde du ju själv? Jag har inte sagt något värre om dig än du gjorde själv ...? Du började tråden med att "Jag beter mig som ett rövhål", jag skriver att det är synd att "du skriver att du beter dig som ett rövhål när du inte är det", men jag sprider negativitet?
    Jag påpekade vad du själv gjort och tagit upp och att om du inte gjort så, så hade jag tyckt synd om dig.
    Allt negativt började du med helt själv.

    Önskar du, så kan jag dock såga sönder dig fullständigt. Bara be om du vill.
    Jag läste fel? sorry 
  • Idadenfina02

    Du anonym borde ta det lugnt eller inte kommentera alls. Sista meningen var otroligt onödig 

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt