• Anonym (Förtv­ivlad)
    Thu 22 Sep 2022 08:36
    16491 visningar
    115 svar
    -3
    115
    16491

    Ett barn som dött

     


    jag är adopterad, innan mina föräldrar fick mig fick dom en dotter som dog efter bara tre dagar. 
    Min mormor sa att det var min syster men min mamma hävdar att så inte är fallet, att det är en del av hennes liv innan mig som jag inte har med att göra.
    Nu är jag ute och berättar om min adoption och har med ett kort på min ?syster? som jag fått av min moster. Mamma hävdar att jag inte har någon rätt att visa en sån bild för allmänheteN.
    Vem av oss har rätt, vems familj tillhör min ?syster? 
    endast min mamma eller mig också.

  • Svar på tråden Ett barn som dött
  • Anonym (Barne­ts)
    Fri 23 Sep 2022 20:13
    EpicF skrev 2022-09-23 20:03:49 följande:
    Barnet dog efter tre dagar. Inte två veckor. 

    Jag är inte ts, så vad föreläsningarna går ut på eller vilka hon föreläser för vet jag inte.
    Jag skrev lite dumt kom jag på sen.

    Kommentarerna var till ts, men apropå "vems" trauma det egentligen är. Men tre dagar är också ett liv värt respekt tycker jag. Detta var inte heller specifikt till dig utan allmänt .

    Oavsett tycker jag det är helt onödigt att visa upp bilden! Jag tror inte publiken skulle uppskatta att se den om de visste att den ledde till obehag hos någon.
  • Fri 23 Sep 2022 21:13
    Anonym (ett) skrev 2022-09-22 09:10:49 följande:
    På ett sätt tolkar jag det som att din mamma ser din döda syster som sitt barn, medan du som är adopterad inte är fullt ut hennes barn på samma sätt. Hade du varit biologiskt barn fött ett litet tag efter din döda syster hade hon ju sett er som fullvärdiga syskon.

    Du synar hennes bild av sina barn och det gillar hon inte, kanske för att hon egentligen inte gillar sina egna känslor kring det här med biologiska och adopterade barn. Hon förväntas känna på samma sätt kring er två barn, men hon gör inte det, och när du pratar om hennes döda biologiska barn så kommer det upp till ytan för henne. 
    Över tolkar du inte nu? 

    Min mor berättade att först föddes en son "Johan" och sedan en dotter "Anna". Anna dog som barn och långt senare föddes min mor. När min mor pratade om Anna sade hon att Anna var Johans syster. Sen kom hon på sig själv och sade "hon är ju min syster också". Men i motsats till Johan hade hon aldrig träffat henne, det kändes inte som en syster.

    Jag förstår inte varför TS måste visa en bild av den döda systern. Tydligen är detta fortfarande traumatiskt för mamman. Däremot har hon förstås rätt att berätta om hennes födelse och död, det ska väl inte vara en skamlig hemlighet.

    Men om mamman anser att döda barnet inte är TS syster som hon inte ens får prata om, så borde TS kanske fråga henne "skulle du tyckt likadant om jag varit ditt biologiska barn?".
  • Anonym (Förtv­ivlad) Trådstartaren
    Sat 24 Sep 2022 14:10
    -2

    #96
    jag visar bilder på en massa andra människor och nej jag har inte frågat dom utan det är människor som har haft en del i mitt liv som adopterad. 
    Men säg att det är 50 pers på en föreläsning och mamma tycker att det är hemskt. ingen av dessa vet vem hon är så det spelar ingen roll för henne egentlige, dessutom är hon över 80 år och hon har inget kontaktnät kvar ändå så ingen kommer ens säga till henne just att de sett en bild. 
    Bilden finns dessutom på min öppna facebook där ännu fler kan se den.
    pratade med min moster som sa att de borde hon ha kommit över för länge sedan och att hon tror min mamma ältar för mycket. 

  • Sat 24 Sep 2022 15:11
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-09-24 14:10:36 följande:

    #96
    jag visar bilder på en massa andra människor och nej jag har inte frågat dom utan det är människor som har haft en del i mitt liv som adopterad. 
    Men säg att det är 50 pers på en föreläsning och mamma tycker att det är hemskt. ingen av dessa vet vem hon är så det spelar ingen roll för henne egentlige, dessutom är hon över 80 år och hon har inget kontaktnät kvar ändå så ingen kommer ens säga till henne just att de sett en bild. 
    Bilden finns dessutom på min öppna facebook där ännu fler kan se den.
    pratade med min moster som sa att de borde hon ha kommit över för länge sedan och att hon tror min mamma ältar för mycket. 


    Det där med att respektera andra och visa empati mot andras trauman, sorg och känslor, är inget du tycker du borde? 

    Allvarligt ts, du beteer dig som en trotsig omogen tonåring. 
  • Sat 24 Sep 2022 15:17
    +1
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-09-24 14:10:36 följande:

    #96
    jag visar bilder på en massa andra människor och nej jag har inte frågat dom utan det är människor som har haft en del i mitt liv som adopterad. 
    Men säg att det är 50 pers på en föreläsning och mamma tycker att det är hemskt. ingen av dessa vet vem hon är så det spelar ingen roll för henne egentlige, dessutom är hon över 80 år och hon har inget kontaktnät kvar ändå så ingen kommer ens säga till henne just att de sett en bild. 
    Bilden finns dessutom på min öppna facebook där ännu fler kan se den.
    pratade med min moster som sa att de borde hon ha kommit över för länge sedan och att hon tror min mamma ältar för mycket. 


    Din moster har ingenting med det här att göra överhuvudtaget. 


    Så du åker runt och visar bilder på folk utan att fråga? Jag tycker synd om dina nära och kära. 

  • Sat 24 Sep 2022 15:31

    Vad är du förtvivlad för?

  • Anonym (äckli­gt)
    Sat 24 Sep 2022 17:06
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-09-24 14:10:36 följande:

    Bilden finns dessutom på min öppna facebook där ännu fler kan se den.
    pratade med min moster som sa att de borde hon ha kommit över för länge sedan och att hon tror min mamma ältar för mycket. 


    Ah. Ja jag misstänkte väl detta men det är alltid något som gör att det tippar över.
  • Anonym (V)
    Sat 24 Sep 2022 17:41
    +1
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-09-22 14:53:09 följande:
    Jag är 56 och ja vi har en bra relation annars 
    Du är 56, mamma "över 80" och du och mormor går till systers grav. Är din mormor minst 100 eller "bara" 95 och utsatt för ett brott som barn? 
  • Anonym (xxx)
    Sat 24 Sep 2022 18:07
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-09-24 14:10:36 följande:

    #96
    jag visar bilder på en massa andra människor och nej jag har inte frågat dom utan det är människor som har haft en del i mitt liv som adopterad. 
    Men säg att det är 50 pers på en föreläsning och mamma tycker att det är hemskt. ingen av dessa vet vem hon är så det spelar ingen roll för henne egentlige, dessutom är hon över 80 år och hon har inget kontaktnät kvar ändå så ingen kommer ens säga till henne just att de sett en bild. 
    Bilden finns dessutom på min öppna facebook där ännu fler kan se den.
    pratade med min moster som sa att de borde hon ha kommit över för länge sedan och att hon tror min mamma ältar för mycket. 


    Hur vet hon att du använder bilden, om hon aldrig pratar med någon?

    Jag menar, om du nu vet hur hon känner, varför inte bara säga att du inte visar den? 


     

  • Anonym (Dotte­r)
    Sat 24 Sep 2022 18:58
    EpicF skrev 2022-09-24 15:11:23 följande:
    Det där med att respektera andra och visa empati mot andras trauman, sorg och känslor, är inget du tycker du borde? 

    Allvarligt ts, du beteer dig som en trotsig omogen tonåring. 
    Eller en narcissist 
  • Anonym (A)
    Sat 24 Sep 2022 19:08
    Anonym (xxx) skrev 2022-09-24 18:07:25 följande:

    Hur vet hon att du använder bilden, om hon aldrig pratar med någon?

    Jag menar, om du nu vet hur hon känner, varför inte bara säga att du inte visar den? 


     


    +1
  • Anonym (Hmm)
    Fri 10 Mar 2023 19:42

    jag skulle inte helle blivit glad om min dotter hade gått och visat min son som hade dött för Okända folk de är din familjs sorg och din mammas största sorg . hon har burit de barnet i nio månader i magen och fött de de gör inte dig rätt till att gå och vissa bild på hennes barn eller din bror som är död i dina föreläsningar de är fel. och ha lite mer respekt för din mamma man gör inte så 

  • Anonym (Tjafs­)
    Fri 10 Mar 2023 21:06

    Vem är ens intresserad av en föreläsning av någon som är adopterad nu för tiden???? Knappast något nytt eller "exotiskt" längre.

    Det döda barnet och TS är INTE syskon. Bara politiskt korrekta kan få det till det.

    Tycker TS verkar vara en hemsk människa.

    Trevlig helg!

  • Fri 10 Mar 2023 21:20
    Anonym (Tjafs) skrev 2023-03-10 21:06:20 följande:

    Vem är ens intresserad av en föreläsning av någon som är adopterad nu för tiden???? Knappast något nytt eller "exotiskt" längre.

    Det döda barnet och TS är INTE syskon. Bara politiskt korrekta kan få det till det.

    Tycker TS verkar vara en hemsk människa.

    Trevlig helg!


    Tekniskt sätt är dem adoptivssyskon. Även om de aldrig lärt känna varandra. 
  • Anonym (äckli­gt)
    Fri 10 Mar 2023 22:43

    fan måste vi ha detta idiotiska igen...

Svar på tråden Ett barn som dött