• Fri 23 Sep 2022 07:09
    8564 visningar
    3 svar
    3
    8564

    Flytta samma dag någon annan flyttar in?

    Jag har flyttat i vuxen ålder 2 gånger och har då alltid behövt betala dubbelhyra 1 månad. Har då haft tid att flytta, städa och sedan få det besiktigat.

    ska flytta igen men behöver inte betala dubbelhyra denna gången då inflyttningsdatum är längre fram.

    så nu till en dum fråga
    hur gör man då när man flyttar? Jag kommer få tillgång till den nya lägenheten samtidigt som någon annan ska flytta in här. Jag ska ju såklart städa allt jag kan innan men helt klart kan det ju inte bli när man har möbler kvar. Och den hinner ju inte bli besiktigad.

    Någon som varit i denna situationen? Är ju skönt att inte behöva betala två hyror! 

  • Svar på tråden Flytta samma dag någon annan flyttar in?
  • Anonym (R)
    Fri 23 Sep 2022 07:22
    #1

    Besiktning brukar väl göras veckor eller dagar innan flyttdagen. Finns ingen anledning att göra det samma dag.

    När jag flyttade kom inte ens hyresvärden in i lgh vid besiktningen, bara stod i hallen och kikade in . Var lite udda

  • Fri 23 Sep 2022 07:24
    #2

    Brukar vara så att man ska lämna nycklarna innan 12 och nya får nycklarna efter 13 eller liknande. Du förväntas städa allt som bara går i förväg. När in alla möbler i ett rum så kan du ju städa allt annat innan. Sen När ni burit ut möblerna gör du bara det sits golvet i det rummet o hallen. Så är det för de flesta när man flyttar. Besiktning brukar göras i förväg och så skrivs det in att man inte döljer något. skulle det framkomma något sen som du dålt är det ditt ansvar.

  • Anonym (S)
    Fri 23 Sep 2022 07:43
    #3

    Man brukar lämna nyckeln innan lunch tex och sedan får man hämta nyckeln från efter lunch. 

    Man får helt enkelt fylla upp flyttbilen (eller vad man har) på förmiddagen så att man kan städa det sista innan nyckeln ska överlämnas.

    gällande besiktningsmannen så står väl hyresvärden för det? De är vana vid att hantera flyttar så det löser sig tänker jag 

Svar på tråden Flytta samma dag någon annan flyttar in?