• Anonym (Anon)
    Fri 23 Sep 2022 10:43
    1649 visningar
    6 svar
    6
    1649

    Har jag tillitsproblem?(plötslig ångest när sambo berättade en grej)

    Hej.
    Är tillsammans med min sambo i cirka ett år nu, vi har det verkligen jättebra tillsammans på alla sätt som går  utan några dispyter, bråk eller konflikter överhuvudtaget. Jag ska försöka fatta mig kort med mitt problem. 
    Jag har blivit bedragen för några år sedan där mitt ex så oskyldigt sagt ?nej han är bara min kompis. Vi skriver ju bara!?, som sen slutat med att hon var otrogen. 
    Så nu när jag har det så bra med min nuvarande så känner jag ändå en viss oro när hon berättade hur hennes kollega erbjöd att bjuda på en drink/läsk på krogen (aw), eller om hon skulle skriva med någon kille etc. Det här kommer som i perioder för annars kan jag må så bra och knappt bry mig om en sådan petitess. 
    Jag kände igår när hon berättade om att han ville bjuda så fick jag hög puls och hjärtat slog hårt, som att det var en trigger. Jag nämnde även att det kändes konstigt att han så gärna skulle bjuda henne osv, men hon sade att hon inte kände att han hade sådana avsikter, samt att kvinnliga kollegor också erbjöd att betala. 
    Men så kommer en period av låg självkänsla och lätt ångest, där jag som inte helt litar på att hon verkligen menar det när hon säger att hon vill dela hela livet med mig etc.
    Varför är det såhär? Hur slutar jag att bli såhär? Mår annars hur bra som helst. Har försökt gräva i mig själv men det är så svårt att komma fram till exakt vad det grundar sig i. 
    Tacksam för svar!
  • Svar på tråden Har jag tillitsproblem?(plötslig ångest när sambo berättade en grej)
  • Anonym (Bysse­)
    Fri 23 Sep 2022 13:48
    #1
    +1

    Det är väl klart att det grundar sig i att du blivit bedragen tidigare. Sen tycker jag faktiskt inte att det är okej att ens sambo går ensam på After work bara de två. Kanske dras du till söta tjejer som är lite för fladdriga och omogna när de blir uppvaktade utanför sin relation och intalar sig att det inte är något, men det är ju bekräftelse. 

  • Anonym (står)
    Fri 23 Sep 2022 14:25
    #2
    +1
    Anonym (Bysse) skrev 2022-09-23 13:48:32 följande:

    Det är väl klart att det grundar sig i att du blivit bedragen tidigare. Sen tycker jag faktiskt inte att det är okej att ens sambo går ensam på After work bara de två. Kanske dras du till söta tjejer som är lite för fladdriga och omogna när de blir uppvaktade utanför sin relation och intalar sig att det inte är något, men det är ju bekräftelse. 


    Det står ju ingenstans att det ör bara de två på AW:n. Men att en manlig kollega erbjudit att betala en drink under kvällen, vilket jag inte tycker är märkligt alls. 
  • Anonym (Bysse­)
    Fri 23 Sep 2022 14:36
    #3
    +1

    Du har rätt, det står ingenstans. Fast när man bjuder en upptagen tjej på en drink får man väl räkna med att det kan uppfattas som en invit.

    Efter ett år vet man inte alltid om man har det bra tillsammans.

    Jag vill inte oroa ts, men man får helt klart antenner efter att ha varit utsatt. Antennerna har inte alltid rätt, men ibland har de faktiskt det. 

  • Anonym (Anon) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 15:03
    #4
    Anonym (står) skrev 2022-09-23 14:25:35 följande:
    Det står ju ingenstans att det ör bara de två på AW:n. Men att en manlig kollega erbjudit att betala en drink under kvällen, vilket jag inte tycker är märkligt alls. 
    Det var många kollegor där, inte bara de två. Hon berättade för mig att ett par kvinnliga kollegor också erbjöd att köpa något, så hon tänkte att de kanske trodde hon var pank. De var fulla och inte min partner. Så det är säkert lugnt ju. Hon hade pratat massa om mig samma kväll, han visste att hon är upptagen dessutom. 
    Anonym (Bysse) skrev 2022-09-23 14:36:08 följande:

    Du har rätt, det står ingenstans. Fast när man bjuder en upptagen tjej på en drink får man väl räkna med att det kan uppfattas som en invit.

    Efter ett år vet man inte alltid om man har det bra tillsammans.

    Jag vill inte oroa ts, men man får helt klart antenner efter att ha varit utsatt. Antennerna har inte alltid rätt, men ibland har de faktiskt det. 


    Tack för svar. Klart man ändå ogillar att någon kille vill köpa drinkar till min sambo men ja det är säkert inget. Var bara jobbigt när hon sa det men det känns bättre nu. 
  • Anonym (Bysse­)
    Fri 23 Sep 2022 16:02
    #5

    Kul! Önskar er en fin helg tillsammans. 🌻

  • Anonym (S)
    Fri 23 Sep 2022 16:24
    #6
    Anonym (Bysse) skrev 2022-09-23 14:36:08 följande:

    Du har rätt, det står ingenstans. Fast när man bjuder en upptagen tjej på en drink får man väl räkna med att det kan uppfattas som en invit.

    Efter ett år vet man inte alltid om man har det bra tillsammans.

    Jag vill inte oroa ts, men man får helt klart antenner efter att ha varit utsatt. Antennerna har inte alltid rätt, men ibland har de faktiskt det. 


    Oj! Jag skulle tvärtom säga att jag skulle känna mig helt trygg med om en manlig kollega ville bjuda mig på en drink. Jag har tillit till mina kollegor och vet var jag har dem, särskilt om de vet att man är upptagen så är det för mig 100 % säkert att de inte menar något annat än vänlighet.
Svar på tråden Har jag tillitsproblem?(plötslig ångest när sambo berättade en grej)