• Malin 845

    BF Juli 2023

    Hej! det är väldigt tidigt men jag tänkte jag startar en grupp för oss som plussat och har Bf under Juli månad :) 
    Jag har BF 4 juli :) mitt första barn kom 14 veckor för tidigt men jag hoppas på att hen stannar inne längre än så :) 

  • Svar på tråden BF Juli 2023
  • mamma8212
    Sofian81 skrev 2022-11-14 09:06:18 följande:

    Samma här, så fort illamåendet gjorde entre började jag undra vad f*n jag gett mig in på. Såhär tidigt i graviditeten tycker jag att det är omöjligt att förstå att det kommer en gullig bebis ut av det, känner mig mest bara sjuk och ynklig.

    Tycker att det är jättejobbigt på jobbet också, svårt att dölja (gas)magen och att försöka bete sig normalt trots att man har spyan i halsen hela tiden. Funderar faktiskt på att berätta för min närmaste chef för att kunna komma iväg på pauser ibland om det blir för jobbigt..

    Hur har ni andra gjort? Har ni berättat på jobbet eller för anhöriga än?


    Om det blir värre får jag berätta för chefen men än så länge funkar det.. Mest om det blir så illa att jag måste vara hemma, så folk inte börjar prata. 
  • Lillahusetss

    Jag hade en liten strimma blod i flytning igår samt lite lite brunt på pappret när jag torkade mig senare på kvällen. Inte känt av något mer efter det, och inte haft någon smärta i magen. Har dessutom kvar alla mina symptom.

    Blir ju självklart orolig, och rädd för mf men hoppas verkligen att allt är som det ska. Har läst att det är vanligt med mindre blödningar under de första månaderna, går in i vecka 8 imorgon. 

  • mamma8212
    Lillahusetss skrev 2022-11-14 11:05:40 följande:

    Jag hade en liten strimma blod i flytning igår samt lite lite brunt på pappret när jag torkade mig senare på kvällen. Inte känt av något mer efter det, och inte haft någon smärta i magen. Har dessutom kvar alla mina symptom.

    Blir ju självklart orolig, och rädd för mf men hoppas verkligen att allt är som det ska. Har läst att det är vanligt med mindre blödningar under de första månaderna, går in i vecka 8 imorgon. 


    Samma här.. haft lite rosa flytning någon gång varje dag. Idag såg det mörkare ut, men inget rent blod.. 
  • Kia1982

    Herregud vad många trådar jag har läst här sen vi började försöka för ett halvår sen. 
    Känns helt ooootroligt att få starta ett eget konto och skriva upp mig på juli 23-listan. 
    Det är ingen förutom fadern som vet, och jag är både förstföderska och äldre, så jag kommer inte berätta på ett bra tag heller. Men det bara kryper i kroppen av extas och förväntningar och tankar om allt möjligt? försöker balansera att hålla huvudet kallt och realistiskt och ändå inte gå miste om att få känna både glädje och pirr inför graviditeten, ja ni vet ju! 
    Är i v 5+1 enligt sista mens med bf 15 juli, men det kanske flyttas tillbaka sen, hade inte ägglossning förrän tidigast cykeldag 19... om det är så det funkar Obestämd. Har iaf bara superömma bröst och lite mensvärk ibland, inget illamående ännu, ingen känslig lukt. Hoppas det kommer snart Flört.

  • Kia1982
    Kia1982 skrev 2022-11-14 20:36:44 följande:

    Herregud vad många trådar jag har läst här sen vi började försöka för ett halvår sen. 
    Känns helt ooootroligt att få starta ett eget konto och skriva upp mig på juli 23-listan. 
    Det är ingen förutom fadern som vet, och jag är både förstföderska och äldre, så jag kommer inte berätta på ett bra tag heller. Men det bara kryper i kroppen av extas och förväntningar och tankar om allt möjligt? försöker balansera att hålla huvudet kallt och realistiskt och ändå inte gå miste om att få känna både glädje och pirr inför graviditeten, ja ni vet ju! 
    Är i v 5+1 enligt sista mens med bf 15 juli, men det kanske flyttas tillbaka sen, hade inte ägglossning förrän tidigast cykeldag 19... om det är så det funkar Obestämd. Har iaf bara superömma bröst och lite mensvärk ibland, inget illamående ännu, ingen känslig lukt. Hoppas det kommer snart Flört.


    Flyttas fram, såklart... inte tillbaka :).
  • Tuss1

    Hej!

    Plusade i torsdags och är beräknad 12/7-ish, detta är vårt första.
    Första pluset sedan vi började försöka för 1,5 år sedan. Trodde att ett lugn skulle infinna sig när pluset väl kom, men oj så fel jag hade haha! Nu nojar man mer än någonsin!

  • Tuss1

    Jag är fortfarande lite nojig så jag väntar gärna lite innan jag hoppar in i fb-gruppen :)

  • Malin 845

    flyttar upp mig i listan då Bf är 1/7 enligt mitt tidiga ultraljud :) 

    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet


    1/7 Malin845, andra barnet


    4/7 Lillahusetss, första barnet
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Sofian81, tredje barnet


    4/7 Piah91, första barnet
    7/7 Lila11, första barnet
    8/7 helenaomarkus fjärde barnet 
    10/7 Mamman8212, fjärde barnet
    10/7 EnPetra, tredje barnet
    11/7 Medioker, tredje barnet 
    12/7 Aspi, fjärde barnet
    13/7 Ametisten91, första barnet 
    16/7 Cocachins, andra barnet
    24/7 Boomsin, tredje barnet
    24/7 Let it Rain, fjärde barnet 
  • Billieblue

    Hej!
    jag plussade vääldigt svagt imorse med CB ultratidigt test, är bara på ÄL+10. 


    Enligt NC beräknas BF till 31/7, så hoppar gärna in här i tråden trots väldigt tidigt och osäkert ännu 😌

Svar på tråden BF Juli 2023