• Malin 845

    BF Juli 2023

    Hej! det är väldigt tidigt men jag tänkte jag startar en grupp för oss som plussat och har Bf under Juli månad :) 
    Jag har BF 4 juli :) mitt första barn kom 14 veckor för tidigt men jag hoppas på att hen stannar inne längre än så :) 

  • Svar på tråden BF Juli 2023
  • Malin 845

    Jag kan bjuda in er i Facebook gruppen, men behöver er Mail.. kan ni skicka det på privat meddelande? :) 

  • Vikingmorsan

    Hej! 
    Kul med en sån här tråd, hoppas att den fortsätter här och inte byts över till facebook som de flesta brukar.. 

    Har också bf 4/7, men det är dock 3:e barnet så den kommer väl förhoppningsvis någon dag tidigare! 

    Har mått riktigt dåligt hittills, extrem trötthet, illamående, järnbrist och lågt blodtryck men hoppas att det blir bättre nu under andra trimestern. 

  • Loppan1994
    Malin 845 skrev 2022-12-31 20:13:19 följande:

    Jag kan bjuda in er i Facebook gruppen, men behöver er Mail.. kan ni skicka det på privat meddelande? :) 


    Vill gärna gå med, men har inte gått ut med det än, så syns det inte i mitt flöde att man gått med i nån grupp? :)
  • Malin 845
    Loppan1994 skrev 2023-01-01 11:13:09 följande:
    Vill gärna gå med, men har inte gått ut med det än, så syns det inte i mitt flöde att man gått med i nån grupp? :)
     Det är en privat grupp så det syns inte :). 
  • Loppan1994
    Malin 845 skrev 2023-01-01 11:24:52 följande:
     Det är en privat grupp så det syns inte :). 
    Okej va bra :) hur skickar jag privat meddelande? Jag kommer inte in på din profil om jag trycker på ditt namn, står att den är privat :)
  • Malin 845
    Loppan1994 skrev 2023-01-01 13:01:09 följande:
    Okej va bra :) hur skickar jag privat meddelande? Jag kommer inte in på din profil om jag trycker på ditt namn, står att den är privat :)
     Har skickat privat meddelande till dig :) 
  • Delinda
    Malin 845 skrev 2023-01-02 20:03:53 följande:
     Har skickat privat meddelande till dig :) 

    Hej, jag vill gärna också vara med  gruppen om den inte redan anses full? BF 5/7 tredje barnet Hjärta


    Kunde inte skriva ett meddelande till dig men du får gärna skriva till mig om det går? 

  • Chutni

    Hej!
    BF 15 juli (tror att de egentligen är några dagar senare ) , första barnet här! 

    Skall på första ul nu i veckan!  Har ni vart på era samt kunde dem se kön i redan er vecka ? (Om man vill veta då)

    Så.. känner mig extremt trött fortfarande, får blixtar/stjärnor titt som tätt senaste veckan (antar att mina blodsockernivåer sänks, ) och ett konstant lätt isittande illamående

    Går då in i vecka 13 första dag. 

    Vore kul att få lite tips till förlossningsdagen/BB 
    Samt annat som man kanske inte tänker på annars! Lite tidigt men ändå. 

    Såg förresten att det fanns ett antal babyboxar att få ifrån babybox å libero.. Läste också att det är bra att hämta ut tidigare då det finns antal rabatter osv på grejer man ändå kommer köpa !

  • Delinda

    Jag har spytt så mycket så det har inte gått att undvika för barnen. Äldste sonen på snart 6 år har varit väldigt orolig så vi beslöt oss att säga redan v8 (efter tidigt ultraljud) att jag kanske har en bebis i magen. Har dock sagt att man vet aldrig hur det går, om bebisen växer och mår bra så vi kan inte lova att det blir något men vi håller tummarna. Detta köpte sexåringen och tyckte var rimligt. Sedan dess vet för övrigt såklart hela förskolan att jag KANSKE har en bebis i magen.. Drömmer
    Treåringen förstår nog inte riktigt innebörden. Han reflekterar nog inte så mycket kring det hela än.


    Cocachins skrev 2022-11-23 22:39:50 följande:

    Hej, till alla er som redan har ett barn. När tänker ni berätta för ert/era större barn att de ska få ett syskon? 


    I och med att det är jul snart hade det varit kul att berätta för våra föräldrar och familjer om graviditeten då. Men det känns superfel för mig att berätta för familjen utan att först ha berättat för vår dotter som är 3.5 år och förstår typ allt. Kommer vara i vecka 9+4 när vi gör tidigt ultraljud. Är det helt fel av oss om vi berättar för henne efter det om vi ser ett tickade hjärta då?

    Ska samtidigt göra nipt i vecka 14+0 och sen kanske det tar två veckor till att få resultatet, så är vi i vecka 16. Så sent kommer jag inte kunna hålla det oavsett?


    Har dessutom börjat må illa nu.. och ska spendera massa tid med familjen och bo ihop i jul. 


    Hur gör ni? 


  • MyranPyran84

    @ Malin 845: Jag kan inte heller skicka meddelande till dig (och inte heller kopiera ditt inlägg) men går gärna med i fb-gruppen. 

Svar på tråden BF Juli 2023