• Wed 2 Nov 2022 14:16
    10120 visningar
    100 svar
    100
    10120

    Vi som önskar bli gravida i vinter!

    Hej. 


    jag är helt ny här men tänkte se om det finns något intresse i att följas åt, antingen i att försöka sig på syskon eller i att försöka med första barnet. :) 


    jag och min sambo har en liten tjej på 13 månader och vi har nu tänkt försöka oss på ett syskon. Jag fick min mens igår och började då även tempa (helt nytt för mig men tyckte det kändes ?spännande? och för att ha lite koll på ägglossning osv då min mens de senaste månaderna varit lite hit och dit). 


    så. Någon som är intresserad av att följas åt? :) 

    kram på er!

  • Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!
  • Swave
    Thu 3 Nov 2022 14:25
    #1

     


    Jag hänger gärna på! Hjärta

  • Thu 3 Nov 2022 14:53
    #2

    Hakar på också! Är 33 år och försöker med första barnet. Går lite trögt då jag har pcos och ännu inte fått någon ägglossning sen jag slutade med p-pillren i juli. 😅 Har dock kontaktat gyn, så ska få komma dit inom tre månader och det ser jag fram emot. Hoppas såklart att man hinner försöka på egen hand i alla fall en gång innan. 😊

  • Thu 3 Nov 2022 17:54
    #3

    Åh vad kul! :) 

    vad skönt att du sucken fått en tid! Man kan få hjälp i form av ivf om man har pcos eller hue är det? 
    hålle alla tummar jag kan för att det ska funka för er ändå! Hoppas på äl denna månad! 🙌🏽

  • Anonym (C)
    Thu 3 Nov 2022 18:02
    #4

    Hoppar in här😊
    Jag skulle så gärna vilka ge min dotter ett syskon. Jag har själv syskon och tycker det är så betydelsefullt. Problemet är att det inte vill sig..Vi har försökt skaffa syskon sedan dottern var ett år och nu är hon snart fyra..Det är så frustrerande att varje månad bli så ledsen när mensen kommer. Men vi ger inte upp! Skam den som ger sig som man brukar säga☺️

    Är det någon annan som försökt en längre tid med syskonförsök?

  • Thu 3 Nov 2022 19:25
    #5

    vad kul att fler hakar på. Jag tänker att det kan vara skönt med stöttning och bara ha någon där ibland. Iaf är det så för mig. 


    vi försöker med ett syskon men har bara försökt i tre månader. Med vår första tog det sig på första försöket och jag blev gravid när ci hade sex första gången efter hon kom (slutade i missfall), så jag har liksom varit naiv och tänkt att det är så väldigt lätt för oss. Och tre månader är inte lång tid men det stressar mig redan. Dessutom nu när jag haft såna problem med blödningar de senaste månaderna. Så jag bestämde mig därför för att börja tempa och prova ägglossningstester.
    hur gör ni? bara ?kör på? regelbundet 😍 eller temp eller äl-tester? Eller båda? :)

  • Swave
    Fri 4 Nov 2022 07:54
    #6
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-03 19:25:44 följande:

    vad kul att fler hakar på. Jag tänker att det kan vara skönt med stöttning och bara ha någon där ibland. Iaf är det så för mig. 


    vi försöker med ett syskon men har bara försökt i tre månader. Med vår första tog det sig på första försöket och jag blev gravid när ci hade sex första gången efter hon kom (slutade i missfall), så jag har liksom varit naiv och tänkt att det är så väldigt lätt för oss. Och tre månader är inte lång tid men det stressar mig redan. Dessutom nu när jag haft såna problem med blödningar de senaste månaderna. Så jag bestämde mig därför för att börja tempa och prova ägglossningstester.
    hur gör ni? bara ?kör på? regelbundet 😍 eller temp eller äl-tester? Eller båda? :)


    Jag kör med ÄL-tester 😊

    Vi är inne på tredje försöket också, och tyvärr så verkar det inte tagit sig den här gången heller.
    Detta ska förhoppningsvis bli mitt tredje barn men min sambos första. 

    Fyller snart 35 är så det lär väl bli lite kämpigare nu jämfört med när jag var yngre 😊
  • Fri 4 Nov 2022 08:19
    #7

    vi får hoppas att detta är vår månad! gick det snabbt med dina första två? 


    min mens verkar ha tagit slut nu iaf! och enligt app med mina konstiga menstruationer de månader ska jag ha äl redan den 10:e. när skulle ni då börjat testa? Känns jättetidigt men vill heller inte riskera att missa ifall det faktiskt är så. Sen får vi mysa på ändå såklart men vore så tråkigt att missa att pricka in :)

  • Swave
    Fri 4 Nov 2022 08:56
    #8
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-04 08:19:47 följande:

    vi får hoppas att detta är vår månad! gick det snabbt med dina första två? 


    min mens verkar ha tagit slut nu iaf! och enligt app med mina konstiga menstruationer de månader ska jag ha äl redan den 10:e. när skulle ni då börjat testa? Känns jättetidigt men vill heller inte riskera att missa ifall det faktiskt är så. Sen får vi mysa på ändå såklart men vore så tråkigt att missa att pricka in :)


     


    Min första var en "hoppsan", och vi fick 4 missfall innan vi fick nummer 2 Glad


    Då var jag 23 & 25 år.


    Jag börjar typ testa 2-3 dagar efter mensen då jag en månad hade ÄL 4 dagar efter mens(!!)


    Min mens är beräknad att komma nu på söndag 6/11 och om min cykel stämmer denna månad så bör jag ha ÄL den 17/11.

  • Fri 4 Nov 2022 10:13
    #9

    Okej. vad är de som gör att du inte tror att det tagit sig denna månad? Får man fråga de? 


    jag tänker då att jag börjar testa redan typ imorgon!

  • Swave
    Fri 4 Nov 2022 11:34
    #10
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-04 10:13:40 följande:

    Okej. vad är de som gör att du inte tror att det tagit sig denna månad? Får man fråga de? 


    jag tänker då att jag börjar testa redan typ imorgon!


     


    Jag fick ett svagt plus tidigare i veckan (det var ett ljusrosa streck) men nu testar jag blank igen, så förmodligen en kemisk graviditet (super tidigt missfall).


    Jag har fått såhär flera ggr. Jag har även kört med digital test ibland som visat "gravid" och som några dagar senare visar "inte gravid".


    Jag verkar bli gravid lätt men det är få som stannar kvar.

Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!