• Sun 13 Nov 2022 23:35
    2054 visningar
    10 svar
    -1 +6
    10
    2054

    Trött på er respektlösa, bittra män som lägger elaka kommentarer här

    Jag måste skälla ut er män som bara spyr galla och negativa kommentarer på alla inlägg på hemsidan.

    Jag har gjort några inlägg totalt. 


    ALLTID minst 3 kommentarer som är till för att trycka ner, kränka, och leta fel. 


    när jag skapar en tråd, vill jag ENDAST ha relevanta svar om det som jag skrivit om tråden. alltså råd! 


    Men det är så jäkla många bittra, elaka, sura män som verkar hata kvinnor här. 


    Skäms ni inte??? Ni sitter inne på forum för att kränka kvinnor och kränka dom sexuellt. 
    Har ni blivit sårade eller varför beter ni er så? Ha respekt i trådar och för kvinnor! 


    SLUTA hata kvinnor.


    Om ni är ensamma kommer ni knappast få någon med den där inställningen och attityden gentemot kvinnor. UUUUSCH på er . trött på er 

  • Svar på tråden Trött på er respektlösa, bittra män som lägger elaka kommentarer här
  • Tue 15 Nov 2022 07:44
    #1

    folk har lärt sig att vissa ord ska såra skapa ilska osv egentligen är det bara du som sätter värde i ordet. 


    om jag ler å säger nåt elakt på nåt annat språk så tror du att jag  säger nåt bra då jag ler.  Ta bort värdet så blir det bättre. Varför sätter du nåt värde på nåt en främling säger till dig. 

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Tue 15 Nov 2022 07:52
    #2

    Jag har skrivit bittra saker om kvinnor. Men jag hatar inte kvinnor. Tvärtom.
    Det är många kvinnor som skriver bittra saker om män också.
    Håller med om att det är tröttsamt att läsa sånt.
    Bästa vore ju att man bara svarar nån som vill ha hjälp eller råd, utan såna där negativa kommentarer.

  • Anonym (Hepp)
    Tue 15 Nov 2022 08:16
    #3

    Hur vet du att det bara är män som fäller kränkande kommentarer i dina trådar?

    Det här en sida där folk gärna hatar och spottar på andra. 

    Like it or leave it. Inget du skriver kommer ändra på något.  

  • Kockob­ello
    Tue 15 Nov 2022 08:18
    #4
    Blomväxt17 skrev 2022-11-13 23:35:24 följande:
    Trött på er respektlösa, bittra män som lägger elaka kommentarer här

    Jag måste skälla ut er män som bara spyr galla och negativa kommentarer på alla inlägg på hemsidan.

    Jag har gjort några inlägg totalt. 


    ALLTID minst 3 kommentarer som är till för att trycka ner, kränka, och leta fel. 


    när jag skapar en tråd, vill jag ENDAST ha relevanta svar om det som jag skrivit om tråden. alltså råd! 


    Men det är så jäkla många bittra, elaka, sura män som verkar hata kvinnor här. 


    Skäms ni inte??? Ni sitter inne på forum för att kränka kvinnor och kränka dom sexuellt. 
    Har ni blivit sårade eller varför beter ni er så? Ha respekt i trådar och för kvinnor! 


    SLUTA hata kvinnor.


    Om ni är ensamma kommer ni knappast få någon med den där inställningen och attityden gentemot kvinnor. UUUUSCH på er . trött på er 


    Sluta skriv på forum då. Du kan inte bestämma vad andra kommer att skriva.
  • Anonym (Egon)
    Tue 15 Nov 2022 08:34
    #5

    Håller i princip med TS även om det blir lite slagsida att bara skylla på män.
    Många diskussioner som egentligen skulle kunna bli ganska intressanta blir förstörda av personer som bara vill reta upp människor. Troligen beror det på nån slags bitterhet och att man vill göra sig hörd trots att man inte har något att tillföra.
    Men jag kan väl lite tycka synd om dom, det är nog ett symtom på att det är människor som kanske inte brukar bli lyssnade på i andra sammanhang?

  • Anonym (Hatex­termin­ator)
    Wed 16 Nov 2022 12:58
    #6
    Anonym (Egon) skrev 2022-11-15 08:34:23 följande:

    Håller i princip med TS även om det blir lite slagsida att bara skylla på män.
    Många diskussioner som egentligen skulle kunna bli ganska intressanta blir förstörda av personer som bara vill reta upp människor. Troligen beror det på nån slags bitterhet och att man vill göra sig hörd trots att man inte har något att tillföra.
    Men jag kan väl lite tycka synd om dom, det är nog ett symtom på att det är människor som kanske inte brukar bli lyssnade på i andra sammanhang?


    Det är sorgligt och förstör klimatet och tron på människor. Oempatiska stackars föraktande individer som blivit så sårade att de måste avreagera sig anonymt på internet. Tyvärr gör de ju väldigt mycket skada trots att man har detta i bakhuvet.

    De försurar luften man andas, gör att världen blir elakare, snävare och mer svartvit för varje dag. Visst är det flest män som är bittra och onda i världen och på nätet men det finns absolut kvinnor också som förpestar stämningen här återkommande på FL. Har råkat ut för flera som jag direkt känner stark avsky för.
    Enda sättet att slippa är att lämna trådarna och inte mata dem.
  • Anonym (Neutr­um)
    Wed 16 Nov 2022 13:37
    #7

    Finns några troll som tycker om att hälla bränsle på brasor.

  • Anonym (Kansk­e en del kvinno­r?)
    Thu 12 Jan 2023 00:07
    #8

    Kanske en del av de där männen är kvinnor? Vill man få ur sig lite av sitt ogillande av andra kvinnor så är det lättare som Anders än som Anna. Ingen tar Anna på allvar i sådana ämnen utan hon avfärdas bara som dum i huvudet pga hennes kön eller möjligtvis ses som ett troll som egentligen heter Anders, då kan man lika gärna vara Anders från start.

  • Anonym (Bekän­n färg)
    Thu 12 Jan 2023 06:43
    #9

    Det är definitivt fler kvinnor som är hatiska/kritiska mot män här på FL än vice versa, viktigt är statistiskt logiskt eftersom att här är betydligt fler kvinnor än män.

    Åtgärder för att minska dessa fenomen (oavsett kön):

    Ta bort anonymitetsfunktionen (ja jag inser att jag själv använder den i skrivande stund). 

    Gör det så att man måste registrera sig via ett Facebook eller instagramkonto, kanske med t.ex förnamnet publikt på forumet eller något sådant.

    Plötsligt så hade folk varit tvungna personligen stå för vad de skriver. Internets anonymitet drar verkligen ut de mest hatiska, patetiska och vedervärdiga sidorna hos människor. Folk är ju rabiata även på sociala medier men man hade åtminstone skrapat bort det värsta. Detta fenomenet är ett klart bevis på att människan verkligen INTE är naturligt god, för er som bott under en sten och inte insett detta redan. 

  • Anonym (Sant)
    Thu 12 Jan 2023 06:48
    #10
    Anonym (Bekänn färg) skrev 2023-01-12 06:43:39 följande:

    Det är definitivt fler kvinnor som är hatiska/kritiska mot män här på FL än vice versa, viktigt är statistiskt logiskt eftersom att här är betydligt fler kvinnor än män.

    Åtgärder för att minska dessa fenomen (oavsett kön):

    Ta bort anonymitetsfunktionen (ja jag inser att jag själv använder den i skrivande stund). 

    Gör det så att man måste registrera sig via ett Facebook eller instagramkonto, kanske med t.ex förnamnet publikt på forumet eller något sådant.

    Plötsligt så hade folk varit tvungna personligen stå för vad de skriver. Internets anonymitet drar verkligen ut de mest hatiska, patetiska och vedervärdiga sidorna hos människor. Folk är ju rabiata även på sociala medier men man hade åtminstone skrapat bort det värsta. Detta fenomenet är ett klart bevis på att människan verkligen INTE är naturligt god, för er som bott under en sten och inte insett detta redan. 


    När man kan vara anonym så tar man ut svängarna och blir en grottmänniska. Kunde man inte vara anonym så skärper man sig mer.
Svar på tråden Trött på er respektlösa, bittra män som lägger elaka kommentarer här