• Sat 19 Nov 2022 17:49
    39417 visningar
    429 svar
    -20 +1
    429
    39417

    Ta hål i öronen på en 1-åring?

    Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

    Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

    Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

  • Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Anonym (Fisk)
    Sat 19 Nov 2022 17:52
    #1
    +4

    Hoho, du tajmade denna trolltråd perfekt. En lördag runt 18, snacka precision.

  • Anonym (Mimmi­)
    Sat 19 Nov 2022 17:57
    #2
    +8

    Varför vill du misshandla ditt barn?

  • Kockob­ello
    Sat 19 Nov 2022 18:08
    #3
    +3

    Vad onödigt och dumt

  • Anonym (E)
    Sat 19 Nov 2022 18:10
    #4
    +5

    Du vet precis vad detta skapar för diskussion och hur tråkig den är. Ingen seriös piercare tar hål på så små barn.

  • Sat 19 Nov 2022 18:13
    #5
    -8
    Anonym (E) skrev 2022-11-19 18:10:51 följande:

    Du vet precis vad detta skapar för diskussion och hur tråkig den är. Ingen seriös piercare tar hål på så små barn.


    Det blir ingen diskussion om jag ignorerar inläggen som inte har med frågan att göra.

    Piercare vet jag inte men med pistol brukar det inte finnas någon åldersgräns. 
  • Anonym (Mimmi­)
    Sat 19 Nov 2022 18:15
    #6
    +5
    Gullvivor skrev 2022-11-19 18:13:58 följande:
    Det blir ingen diskussion om jag ignorerar inläggen som inte har med frågan att göra.

    Piercare vet jag inte men med pistol brukar det inte finnas någon åldersgräns. 
    Misshandel.
    Jag hade orosanmält ditt barn.
  • Anonym (Tvill­ingmor­san)
    Sat 19 Nov 2022 18:16
    #7
    +6

    Vänta tills barnet är minst 7 år och kan välja själv. Det borde vara 7-årsgräns i Sverige. Det är sjukt att föräldrar tillåts ta hål i öronen på bebisar och småbarn.

    Vår dotter fick det i 7-årspresent, vilket jag egentligen tycker är i yngsta laget, men hon hade velat sen hon var 6 och i den åldern hade några i hennes klass hål i öronen. Själv fick jag vänta tills jag var 12.

  • Anonym (Hmm..­,,)
    Sat 19 Nov 2022 18:20
    #8
    +4
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2022-11-19 18:16:04 följande:

    Vänta tills barnet är minst 7 år och kan välja själv. Det borde vara 7-årsgräns i Sverige. Det är sjukt att föräldrar tillåts ta hål i öronen på bebisar och småbarn.

    Vår dotter fick det i 7-årspresent, vilket jag egentligen tycker är i yngsta laget, men hon hade velat sen hon var 6 och i den åldern hade några i hennes klass hål i öronen. Själv fick jag vänta tills jag var 12.


    12 tycker jag är en bra ålder.

    Så fult dessutom med hål i öronen på bebisar. Hemskt. 

    Själv var jag 35
  • Anonym (Tvill­ingmor­san)
    Sat 19 Nov 2022 18:35
    #9
    +7
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2022-11-19 18:20:47 följande:
    12 tycker jag är en bra ålder.

    Så fult dessutom med hål i öronen på bebisar. Hemskt. 

    Själv var jag 35
    Det ser tacky ut med örhängen på bebisar och småbarn. Det säger så mycket om föräldrarna.

    Men framför allt är det helt onödigt.

    En kompis till mig (uppväxt i Sverige men född i ett östeuropeiskt land) har ett ärr på ena örsnibben efter att hon av misstag slet av sig örhänget när hon var bebis. Eftersom hennes mamma prompt skulle ha örhängen på henne...

    Hennes egna döttrar fick vänta till skolåldern, hon var stenhård med det pga sin egen erfarenhet.
  • Anonym (Mamma­)
    Sat 19 Nov 2022 18:43
    #10
    +4
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2022-11-19 18:16:04 följande:

    Vänta tills barnet är minst 7 år och kan välja själv. Det borde vara 7-årsgräns i Sverige. Det är sjukt att föräldrar tillåts ta hål i öronen på bebisar och småbarn.

    Vår dotter fick det i 7-årspresent, vilket jag egentligen tycker är i yngsta laget, men hon hade velat sen hon var 6 och i den åldern hade några i hennes klass hål i öronen. Själv fick jag vänta tills jag var 12.


    12 låter som en lämplig åldersgräns tycker jag.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?